Είναι δύσκολο να φτιαχτούν ηλεκτρικά σπορ μοντέλα

4 Νοεμβρίου 2022

Όπως φαίνεται τελικά, η ηλεκτροκίνηση βάζει αρκετά εμπόδια στην ανάπτυξη καθαρόαιμων σπορ μοντέλων, έτσι όπως τα ξέραμε έως τώρα.

Μπορεί η ισχύς των ηλεκτροκινητήρων να ανεβαίνει πολύ εύκολα, όμως υπάρχει μία παράμετρος που δυσκολεύει τα πράγματα: οι μπαταρίες. Και μπορεί αυτοκίνητα όπως το Tesla Model S Plaid να ξεπερνούν τους 1.000 ίππους, όμως για τα πιο γήινα σπορ μοντέλα, τα πράγματα είναι λίγο πιο δύσκολα.

Η VW παραδέχεται ότι της είναι εξαιρετικά δύσκολο σε αυτή την φάση της εξέλιξης της ηλεκτροκίνησης να παρουσιάσει κάποιο καθαρόαιμο ηλεκτρικό μοντέλο της σειράς R. Και επίσης είναι ακόμα πιο δύσκολο να φτιάξει ένα μοντέλο της σειράς ID σε σπορ εκδοχή και με τα χαρακτηριστικά ενός R.

Όπως εξήγησε ο υπεύθυνος του τμήματος για τα μοντέλα R της VW, Reinhold Ivenz, αν χρειαζόταν να φτιαχτεί ένα μοντέλο ID. R θα έπρεπε να έχει ειδικές μπαταρίες και νέα σχεδίαση στο πλαίσιο ώστε να χωρέσουν. Και για το εικονιζόμενο όμως Fiesta ST μια από τα ίδια. Το έφαγαν οι εξελίξεις…

Οι μπαταρίες αυτές θα έπρεπε ή να είναι μεγαλύτερες ή νέας τεχνολογίας κάτι που θα τις έκανε πολύ πιο ακριβές. Ενώ παράλληλα το αυξημένο βάρος δεν είναι μέσα στην λογική ενός σπορ μοντέλου όπως αυτά της Σειράς R. Προς το παρόν, οι πιο ισχυρές εκδόσεις των ID είναι αυτές με τα χαρακτηριστικά GTX και 299 άλογα. Σύμφωνα με τον Ivenz, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με γνήσιο χαρακτήρα R θα πρέπει να έχει τουλάχιστον 500 άλογα και να κάνει το 0-100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα.

Πάντως η εταιρία έχει στα σκαριά ένα σπορ πρωτότυπο στα πρότυπα των μοντέλων R το οποίο θα βασίζεται πάνω στη νέα πλατφόρμα SSP που θα υπάρχει ως βάση για τα μοντέλα του 2026. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα θα έχει κύκλωμα στα 800 V και θα επιτρέπει γρήγορες φορτίσεις.


[There are no radio stations in the database]