Τα… σαπάκια της Ελλάδα μας κυριεύουν – Ερχονται μέτρα
7 Φεβρουαρίου 2022
Αύξηση γνώρισε το 2020 ο αριθμός των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συγκριτικά με το 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Ειδικότερα, το 2020 το σύνολο των κυκλοφορούντων ΙΧ ανερχόταν σε 246.345.770 μονάδες, έναντι των 2243.491.725 του 2019. Ποια είναι, όμως, η μέση ηλικία τους;
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, η ηλικία υπερβαίνει τη δεκαετία, με τον μέσο όρο να διαμορφώνεται σε 11,8 έτη. Τον γηραιότερο στόλο αυτοκινήτων – κάτι που φυσικά έχει αρνητικές επιπτώσεις σε επίπεδο εκπομπών ρύπων και ενεργητικής/παθητικής ασφάλειας – έχουν η Λιθουανία και η Ρουμανία με 17 και 16,9 έτη αντίστοιχα, ακολουθούμενες από την Εσθονία με 16,7.
Εκ των 25 χωρών της ΕΕ, η Ελλάδα καταλαμβάνει την –διόλου τιμητική- τέταρτη θέση, με τον στόλο κυκλοφορούντων αυτοκινήτων της να έχει μέση ηλικία 16,7 έτη.
Ειδικότερα, εκ των 5.315.875 αυτοκινήτων που βρίσκονταν στους δρόμους της χώρας μας το 2020, η συντριπτική πλειονότητά τους (4.510.489 – σχεδόν 85%) έφεραν ηλικία μεγαλύτερη των 10 ετών.
Ηλικία έως και 5 έτη είχαν περίπου 457.000 αυτοκίνητα, (8,5%), ενώ τα υπόλοιπα 348.070 είχαν ηλικία από 5 έως και 10 έτη (6,5%)…
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του newsauto, επ’ αυτού, σύντομα θα υπάρξουν μέτρα από την Ελληνική Κυβέρνηση…
Με μια απλή ανάγνωση των αριθμών, καθίσταται εμφανές ότι σχεδόν 9 στα 10 αυτοκίνητα που κυκλοφορούσαν στους ελληνικούς δρόμους το 2020 ήταν άνω των 10 ετών!
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο νεότερος στόλος αυτοκινήτων εντός της ΕΕ κατεχόταν από το Λουξεμβούργο, την Αυστρία και την Ιρλανδία, με μέση ηλικία 6,7, 8,5 και 8,6 έτη αντίστοιχα.
Αποθαρρυντικά είναι τα στοιχεία και για τον στόλο κυκλοφορούντων λεωφορείων στην ελληνική επικράτεια. Ειδικότερα, τo 2020 η χώρα μας είχε τα γηραιότερα λεωφορεία με μέση ηλικία 19,4 έτη, όταν ο μέσος όρος στο σύνολο των χωρών δεν υπερέβαινε τα 12,8.
Όσον αφορά, τέλος, το σύστημα κίνησης των ΙΧ στην Ελλάδα το 2020, σχεδόν 9 στα 10 (88%) κατανάλωναν βενζίνη, με τα πετρελαιοκίνητα να μην ξεπερνούν το 8,5%. Τα αυτοκίνητα φυσικού αερίου φλέρταραν με το όριο του στατιστικού λάθους (0,1%) και τα υβριδικά περιορίστηκαν στο 0,7%.
Τέλος, τα στοιχεία του ACEA δείχνουν ότι το ποσοστό των plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών είναι… μηδενικό, αν και μέσα στους επόμενους μήνες αυξήθηκε, με αρωγό και το πρόγραμμα επιδότησης για την αγορά μηδενικών ρύπων μοντέλων, στο πλαίσιο του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά.
πηγή newsauto.gr