Η BMW εξελίσσει τις μπαταρίες των EV μοντέλων της
19 Σεπτεμβρίου 2022
Η βαυαρική εταιρεία προχωρά στην αλλαγή των πρισματικών μπαταριών, αντικαθιστώντας τις με κυλινδρικές.
Τα πλεονεκτήματα είναι σημαντικά για την αλλαγή στην οποία προχωρά η BMW, μιλώντας για τα ηλεκτρικά μοντέλα της, έχοντας την προοπτική να προσφέρει έως και 30 τοις εκατό μεγαλύτερη αυτονομία.
Ακόμα πιο σημαντικό από την αύξηση της αυτονομίας, είναι ότι συμπιέζεται έως και 50 τοις εκατό το κόστος παραγωγής των νέων μπαταριών. Τις μπαταρίες αυτές θα τις «δούμε» στα ηλεκτρικά της BMW που θα ανήκουν στη Neue Klasse γκάμα και που βασίζονται πάνω σε μία νέα πλατφόρμα. Οι τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης έκτης γενιάς, θα χρησιμοποιούν νέες μπαταρίες και η BMW θέλει να επανασχεδιάσει θεμελιωδώς τη μορφή της ενεργειακής κυψέλης αλλά και τη χημεία των μπαταριών της.
Η μετάβαση σε στρογγυλές κυψέλες (όπως εκείνες των μοντέλων της Tesla) σχεδιασμένες ειδικά για χρήση σε οχήματα που βασίζονται στην πλατφόρμα των μοντέλων της Neue Klasse, θα γίνει προς αντικατάσταση των πρισματικών κυψελών που χρησιμοποιεί αυτή τη στιγμή η φίρμα από το Μόναχο. Η εταιρεία λέει ότι θα έχουν διάμετρο 46 χλστ. και δύο διαφορετικά διαθέσιμα ύψη, ανάλογα με την εφαρμογή τους. Στη χημεία των μπαταριών θα βρίσκεται μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε νικέλιο στην πλευρά της καθόδου, ενώ θα μειωθεί αρκετά το κοβάλτιο.
Η περιεκτικότητα σε πυρίτιο θα αυξηθεί και αυτή η νέα σύσταση θα έχει ως αποτέλεσμα περισσότερο από 20 τοις εκατό υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα. Εκτός των άλλων, η νέα κατηγορία θα εισαγάγει επίσης ένα ηλεκτρικό σύστημα 800V, βελτιστοποιώντας περαιτέρω τον τρόπο παροχής ενέργειας στους ταχυφορτιστές DC. Η BMW αναφέρει πως η νέα τεχνολογία θα μειώσει κατά 30 τοις εκατό το χρόνο φόρτισης (από το 10 έως το 80 τοις εκατό της μπαταρίας). Επίσης η εταιρεία κάνει λόγο για 30 τοις εκατό μεγαλύτερη αυτονομία χάρη στις νέες μπαταρίες αλλά και περιορισμό του κόστους έως και 50 τοις εκατό σε σχέση με την υπάρχουσα κατάσταση.