Φορτίζετε το κινητό σας στο αυτοκίνητο; Πρέπει να σταματήσετε
1 Οκτωβρίου 2023
Φορτίζετε το κινητό σας στο αυτοκίνητο; Πρέπει να σταματήσετε. Μπορεί να φαίνεται υπερβολικό, ωστόσο, η αλήθεια είναι πως όταν κάποιος φορτίζει το κινητό του στις θύρες USB του αμαξιού του, αποτελεί ένα από τα χειρότερα λάθη.
Συνήθως όταν ένα αυτοκίνητο δεν διαθέτει θύρες USB και για τη φόρτιση των συσκευών χρησιμοποιείται ένας αντάπτορας τοποθετημένος στην υποδοχή του αναπτήρα.
Η φόρτιση κινητού τηλεφώνου στο αυτοκίνητο κρύβει κινδύνους, τόσο για την ίδια τη συσκευή όσο και για το ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου.
H υπερθέρμανση η οποία μπορεί να προκληθεί κατά τη διάρκεια της φόρτισης ενός κινητού τηλεφώνου στο αυτοκίνητο είναι πιθανόν να οδηγήσει ακόμα και στη ρήξη της μπαταρίας και στη δημιουργία μιας εξαιρετικά επικίνδυνης εστίας φωτιάς.
Συγκεκριμένα, η χρήση του κινητού τηλεφώνου μέσα στο αυτοκίνητο διέπεται από αυστηρούς περιορισμούς και επί της ουσίας απαγορεύεται από τον οδηγό, τουλάχιστον όσο το όχημα βρίσκεται σε κίνηση.
Ο ΚΟΚ επιτρέπει τη φόρτιση του κινητού μας μέσα στο αυτοκίνητο, ωστόσο… το ίδιο το αυτοκίνητο -κάποιες φορές- το απαγορεύει
Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να διαχωρίσουμε τις περιπτώσεις εκείνων των αυτοκινήτων που προσφέρουν εξειδικευμένες θύρες φόρτισης φορητών συσκευών και τα οχήματα παλαιότερης τεχνολογίας που δεν προσφέρουν αυτήν την… πολυτέλεια.
Προφανώς, αν μια υποδοχή-θύρα προορίζεται ευθύς εξαρχής για τη φόρτιση μιας συσκευής, η χρήση της για τον σκοπό αυτό μπορεί να θεωρηθεί ασφαλής. Συνήθως οι θύρες φόρτισης διαθέτουν και την ανάλογη ένδειξη και διαφοροποιούνται από μια κοινή π.χ. θύρα USB.
Η διαφορά ανάμεσα σε αυτές τις δύο θύρες συνήθως σχετίζεται με την ένταση της ενέργειας που έχουν τη δυνατότητα να παράσχουν, καθώς οι κλασικές USB θύρες είναι κατασκευασμένες για τη μεταφορά δεδομένων και όχι για τη φόρτιση συσκευών.
Σε αυτήν την περίπτωση, μια συσκευή θα φορτίσει με πολύ αργό ρυθμό ενώ σπανιότερα μπορεί να προκληθεί και βλάβη στο κύκλωμα που καταλήγει στη συγκεκριμένη θύρα επικοινωνίας του αυτοκινήτου.
Τα πράγματα περιπλέκονται ακόμα περισσότερο όταν ένα αυτοκίνητο δεν διαθέτει θύρες USB και για τη φόρτιση των συσκευών χρησιμοποιείται ένας αντάπτορας τοποθετημένος στην υποδοχή του αναπτήρα.
Σύμφωνα με το Car and Motor, σε αυτή την περίπτωση η ένταση της ηλεκτρικής ενέργειας είναι πολύ πιθανόν να μην είναι συμβατή με τη συσκευή που επιχειρούμε να φορτίσουμε γεγονός που με τη σειρά του μπορεί να οδηγήσει στη σταδιακή φθορά της.
Φθορά η οποία σχετίζεται τόσο με το ηλεκτρικό κύκλωμα της ίδιας της συσκευής όσο και με την μπαταρία της. Σε ακραίες περιπτώσεις, η υπερθέρμανση η οποία μπορεί να προκληθεί -ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες εξαιτίας και των υψηλότερων θερμοκρασιών- κατά τη διάρκεια της φόρτισης ενός κινητού τηλεφώνου στο αυτοκίνητο είναι πιθανόν να οδηγήσει ακόμα και στη ρήξη της μπαταρίας και στη δημιουργία μιας εξαιρετικά επικίνδυνης εστίας φωτιάς.