Ελένη Κολίτσα: “Προσπαθώ σε κάθε μου συνεργασία, να αναδειχθεί η μοναδικότητα του κάθε καλλιτέχνη”

28 Αυγούστου 2023

Με την επιμελήτρια της έκθεσης ζωγραφικής Hyaline sea «Τῶν κρυστάλλινων ὑδάτων», Ελένη Κολίτσα είχαμε την δυνατότητα να συνομιλήσουμε στο περιθώριο των εγκαινίων, η οποία μας εξήγησε το πως καταφέρνει να φέρνει εις πέρας τις εκθέσεις που αναλαμβάνει να επιμεληθεί η ίδια. Μας μίλησε για τις συνεργασίες της με άλλους καλλιτέχνες παγκοσμίου φήμης και φυσικά. στο πως μπορεί να συνδέει τις ειδικότητες της στην διαχείριση εκκλησιαστικών κειμηλίων και στη συντήρηση ζωγραφικών έργων τέχνης & αρχαιοτήτων στην καριέρα.

  1. Ποιες οι εντυπώσεις σου από την έκθεση, ποια η ανταπόκριση του κόσμου και πως προέκυψε η συνεργασία με την Θεοδώρα Παύλου;

Με τη Θεοδώρα, είχαμε γνωριστεί σε κάποια έκθεση και μετά από καιρό μου έκανε πρόταση να  αναλάβω τις εκθέσεις της. Συζητήσαμε το θέμα και έτσι το προχωρήσαμε. Αρέσουν πολύ τα έργα της, στον κόσμο  η θεματολογία αλλά και τα έντονα χρώματα. Είναι εικόνες από την Ελλάδα  και υπάρχει πολύς κόσμος που αγαπάει τη χώρα μας.

2. Μπορείς να μας μιλήσεις λίγο για την εμπειρία σου στη συνεργασία με άλλους καλλιτέχνες παγκοσμίου φήμης;

Ναι, κάθε καλλιτέχνης έχει και μια ιδιαίτερη έκφραση, έτσι κάθε φορά αλλάζει πολύ η ενέργεια αλλά και πώς θα ανταποκριθεί ο επισκέπτης. Στις εκθέσεις, ανοίγεται και ένας διαφορετικός κόσμος που ο θεατής-επισκέπτης  καλείται να εξερευνήσει . Μεταξύ άλλων εχω συνεργαστεί με καλλιτέχνες από Νέα Υόρκη, από Hong Kong, Ιράν, Ιταλία  ο κάθε ένας έχει κάτι πολύ μοναδικό!

3. Πώς διαχειρίζεσαι τον σχεδιασμό και την οργάνωση των εκθέσεων σύγχρονης τέχνης που επιμελείσαι;

Προσπαθώ κάθε φορά να αναδειχθεί η μοναδικότητα του κάθε καλλιτέχνη, να βγει ένα ωραίο αποτέλεσμα κάτι που το χαίρεται και ο επισκέπτης. Με λίγα λόγια, είναι η ώρα που ο καλλιτέχνης ανοίγει τον προσωπικό του καλλιτεχνικό κόσμο στο κοινό.

4. Πες μας μια πρόκληση που αντιμετώπισες κατά την οργάνωση μιας έκθεσης και πώς την αντιμετώπισες.

Μια πολύ μεγάλη πρόκληση είναι η οπτική κόπωση δηλαδή πως θα τοποθετηθούν τα έργα, όλο το concept της έκθεσης χωρίς να συγχιστεί ο επισκέπτης. Σκοπός είναι να  δημιουργηθεί ένα ευχάριστο κλίμα για τον επισκέπτη και να αναδειχθούν όλα τα έργα ταυτόχρονα!

5. Πώς καταφέρνεις να συνδυάζεις τις ειδικότητες στην διαχείριση εκκλησιαστικών κειμηλίων και στη συντήρηση ζωγραφικών έργων τέχνης & αρχαιοτήτων στην καριέρα σου;

Είναι κάπως αλληλένδετες μεταξύ τους οι ειδικότητες. Επέλεξα να γίνω και τεχνικός συντήρησης για να μπορώ να διαχειρίζομαι τα κειμήλια πιο αποτελεσματικά. Έχω διαχειριστεί διάφορα κειμήλια και έργα τέχνης προς συντήρηση αλλά και προς ανάδειξη, υπάρχουν πολλές περιπτώσεις.

6. Πώς θα περιέγραφες τον ρόλο της συντήρησης και προστασίας της καλλιτεχνικής κληρονομιάς στη διατήρηση της ιστορίας και του πολιτισμού;

Η άυλη με την υλική πολιτιστική κληρονομιά είναι άρρηκτα συνδεδεμένες, ειδικά όταν έχουμε να κάνουμε με έργα τέχνης μνημειακής σημασίας. Είναι πολύ σημαντική η διατήρηση της πολιτιστικής κληρονομιάς, με αυτό τον τρόπο σεβόμαστε τις ιστορικές αξίες των έργων τέχνης.

7. Μπορείς να μας δώσεις ένα παράδειγμα από μια περίπτωση όπου αντιμετώπισες δυσκολίες στην συντήρηση ενός έργου τέχνης αλλά και το πώς τις ξεπέρασες;

Κάθε περίπτωση είναι εντελώς διαφορετική. Έχω αντιμετωπίσει πολλές δυσκολίες κατά τη διαδικασία μιας επεμβατικής συντήρησης, αυτή η εργασία χρειάζεται πολύ υπομονή εφευρετικότητα αλλά και τεχνική γνώση.

8. Ποιες είναι οι απαιτήσεις και οι προκλήσεις που συναντάς όταν διδάσκεις Ιστορία της Τέχνης και Συντήρησης Έργων;

Αυτό έχει να κάνει με το πόσο ενδιαφέρον υπάρχει από τον φοιτητή και τον εκπαιδευτή. Ειναι και η χημεία με τους ανθρώπους όταν υπάρχει ενδιαφέρον ειλικρινά είναι το κάτι άλλο, γίνεται πολύ ευχάριστη η ώρα που περνάει στο μάθημα. Με πολλούς έχουμε γίνει και φίλοι!`


[There are no radio stations in the database]