Απεργία από ΟΛΜΕ και ΔΟΕ για τις εξετάσεις της ελληνικής Pisa – Κατεπείγουσα αγωγή από την Κεραμέως
8 Μαΐου 2023
Απεργία -α ποχή από τις εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές της ΣΤ’ Τάξης δημοτικών σχολείων και της Γ’ Τάξης των γυμνασίων σε θέματα ευρύτερων, γενικών γνώσεων των γνωστικών αντικειμένων της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών – «Ελληνικής PISA» προκήρυξαν για την προσεχή Τετάρτη ΟΛΜΕ και ΔΟΕ με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, να καταθέτει κατεπείγουσα αγωγή ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών ζητώντας η κινητοποίηση να αναγνωριστεί ως παράνομη και καταχρηστική.
Παρόμοια προσφυγή είχε κατατεθεί από το υπουργείο Παιδείας και πέρυσι όταν και πάλι οι δύο συνδικαλιστικές οργανώσεις είχαν προχωρήσει σε απεργία για τις ίδιες εξετάσεις με την υπ’ αριθ. 537/2022 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών να κάνει δεκτή την αγωγή του υπουργείου ως προς όλα τα αιτήματά της και την αντίστοιχη απεργιακή κινητοποίηση να κηρύσσεται παράνομη και καταχρηστική.
Υπενθυμίζεται ότι οι εξετάσεις είναι προγραμματισμένες να πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 10 Μαΐου 2023, σε 600 σχολεία, τα οποία επελέγησαν ως αντιπροσωπευτικό δείγμα από το σύνολο των σχολείων της χώρας, ανά βαθμίδα εκπαίδευσης.
Η αγωγή θα εκδικαστεί σήμερα, Δευτέρα, λόγω του κατεπείγοντος και της προγραμματισμένης διενέργειας των εξετάσεων την Τετάρτη 10/5.
Όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας «το ζήτημα που εγείρεται εδώ και δύο χρόνια, κατά τα οποία αξιοποιείται το εργαλείο αυτό ως μέρος της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος, αφορά την εφαρμογή ή μη ψηφισμένου Νόμου από τη Βουλή των Ελλήνων (Ν. 4823/2021), τον οποίο οι συνδικαλιστικές ηγεσίες αυθαίρετα αποπειρώνται να καταργήσουν στην πράξη, αρνούμενες διαρκώς την οποιαδήποτε προσπάθεια βελτίωσης της ποιότητας της εκπαίδευσης».
«Αξίζει να σημειωθεί ότι η «Ελληνική PISA» αποσκοπεί στην εξαγωγή συμπερασμάτων σχετικά με την πορεία υλοποίησης των Προγραμμάτων Σπουδών και τον βαθμό επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων, με ζητούμενο την έγκυρη και αξιόπιστη αποτύπωση των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών. Κατόπιν μελέτης και αποτίμησης των συμπερασμάτων αυτών, η εκπαιδευτική πολιτική μπορεί να σχεδιάζεται στοχευμένα, βελτιώνοντας εν συνόλω τη μαθησιακή διαδικασία. Θύματα της απεργιακής αυτής κινητοποίησης, επομένως, κινδυνεύουν να είναι οι μαθητές, γι’ αυτό και το Υπουργείο προσέφυγε στο Δικαστήριο, προκειμένου τα παιδιά μας να μπορέσουν να έχουν πρόσβαση σε μία καλύτερη εκπαίδευση, που θα λαμβάνει υπόψη, κατά το σχεδιασμό της, μετρήσιμα, αντικειμενικά στοιχεία» καταλήγει η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας.