Τέμπη: Τα λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία με τους 57 νεκρούς

13 Μαρτίου 2023

Με κεντρικό πρόσωπο τον σταθμάρχη της Λάρισας, ο οποίος όμως λειτουργούσε σε έναν σιδηρόδρομο χωρίς ασφάλεια με έργα που έμειναν στα… χαρτιά, έγινε η τραγωδία στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς, που 12 ημέρες τώρα συγκλονίζει τη χώρα.

Τα όσα δημοσιεύει το «Βήμα της Κυριακής» για το φρικτό δυστύχημα, είναι αποκαλυπτικά.

Πηγή: Internet

Ο σταθμάρχης

Το πρόσωπο πάνω στο οποίο πέφτουν οι προβολείς είναι ο άπειρος σταθμάρχης Λάρισας. Είναι ο άνθρωπος που μετά τα προβλήματα που δηλώνει ότι αντιμετωπίζει με το μοιραίο «κλειδί», φαίνεται ότι αδυνατεί να προχωρήσει και σε ηλεκτρονική χάραξη της πορείας του Intercity 62 που θα εντόπιζε την αμαξοστοιχία στη λάθος γραμμή.

Ο μηχανοδηγός

Αν και ο μηχανοδηγός του επιβατικού τρένου φαίνεται ότι είχε πρόβλημα συνεννόησης με τον σταθμάρχη, δεν επικοινώνησε με τον συντονιστή μηχανοδηγό στα γραφεία της HELLENIC TRAIN που διέθετε πίνακα με ηλεκτρονικό σύστημα γεωεντοπισμού τρένων και θα τον πληροφορούσε πως υπάρχει στην ίδια γραμμή η εμπορευματική αμαξοστοιχία.

«Εάν ένας δεν εφαρμόσει τον κανονισμό κυκλοφορίας των τρένων, δε γίνεται ζημιά. Από τον δεύτερο και τον τρίτο γίνεται ζημιά», είπε στο MEGA συνταξιούχος μηχανοδηγός με μακρά εμπειρία…

Σύμφωνα με τον ίδιο, τρεις άνθρωποι θα μπορούσαν να διορθώσουν τα λάθη του σταθμάρχη: Ο μηχανοδηγός, ο προϊστάμενος της αμαξοστοιχίας και ο κλειδούχος.

«Δεύτερο λάθος μηχανοδηγού, είναι ότι δεν έκανε εκφώνηση της αμαξοστοιχίας, ότι αναχωρεί η αμαξοστοιχία 62 από τη Λάρισα με προορισμό τους Νέους Πόρους. Ο προϊστάμενος της αμαξοστοιχίας έπρεπε να τραβήξει την αυτόματη πέδη ώστε να σταματήσει η αμαξοστοιχία διότι πηγαίνανε σε αντίθετο ρεύμα».

«Και ο κλειδούχος όμως δεν είναι  άμοιρος ευθυνών, είναι δεξί χέρι του σταθμάρχη. Έπρεπε ο ίδιος να φωνάξει το τρένο αν δεν προλάβαινε να συνεννοηθεί με τον σταθμάρχη, και έτσι δε θα γινόταν τίποτα».

Η τηλεδιοίκηση

Κι όλα αυτά, την ώρα που η Αρχή Διαφάνειας είχε προειδοποιήσει από τον Οκτώβριο του 2021 για την εγκατάλειψη του συστήματος τηλεδιοίκησης του σιδηροδρόμου.

Όπως αναφέρεται στο έγγραφο προς τον υπουργό Μεταφορών, από το 2015 ως το 2017 υπήρχε χαμηλή πρόοδος στην υλοποίηση του έργου εξαιτίας του αναδόχου, και στη συνέχεια, από το 2017 ως το 2021, υπήρξαν επίσης καθυστερήσεις με υπαιτιότητα της ΕΡΓΟΣΕ που αποζημιώνει μάλιστα για αυτές, παρανόμως, τον ανάδοχο.

Οι προειδοποιήσεις εργαζομένων

Ταυτόχρονα, μηχανοδηγοί και σταθμάρχης, είχαν εντοπίσει τα κενά ασφαλείας για τα οποία είχαν συνταχθεί δύο τηλεγραφήματα πριν από 4 μήνες:

31 Οκτωβρίου 2022: «Σας γνωρίζουμε ότι όλα τα φωτοσήματα (είσοδος – έξοδος) στους Νέους Πόρους είναι τελείως σβηστά, με αποτέλεσμα την έντονη διαμαρτυρία των μηχανοδηγών».

Ακολούθησε ίδιο τηλεγράφημα στις 16 Νοεμβρίου με αριθμό 90, στο οποίο ο σταθμάρχης που το είχε συντάξει έλεγε ακριβώς τα ίδια πράγματα και ενημέρωνε και πάλι τους υπευθύνους για τη μη λειτουργία των φωτοσημάτων.

Πρόκειται για μία σειρά παραλείψεων και λαθών, που οδήγησαν στην τραγωδία των Τεμπών, με 57 οικογένειες να θρηνούν απαρηγόρητες τους δικούς τους ανθρώπους.


[There are no radio stations in the database]