Έρευνα για Ενδιαφέρον Εργασίας στον Τομέα των Ξενοδοχείων & της Φιλοξενίας για το 2022 

13 Ιανουαρίου 2023

Υψηλό το ενδιαφέρον για εργασία στον κλάδο της φιλοξενίας στην Ελλάδα φάνηκε να είναι το 2022, όπως αυτό αποτυπώθηκε από τις αναζητήσεις χρηστών στην πλατφόρμα της Google. Σύμφωνα με την έρευνα της Tourix, το 2022 είχαμε αύξηση των αναζητήσεων συνολικά σε σχέση με το 2021 για τις κυριότερες ειδικότητες του ξενοδοχειακού χώρου.

Οι τέσσερις κύριοι τρόποι με τους οποίους γίνονται οι αναζητήσεις για εργασία στον ξενοδοχειακό κλάδο μέσω μηχανών αναζήτησης

Με βάση τα στοιχεία της έρευνας, οι αναζητήσεις των χρηστών από Ελλάδα για εργασία σε ξενοδοχεία ομαδοποιούνται σε τέσσερις κύριες κατηγορίες:

  • Σε όσους αναζητούν γενικά για εργασία σε ξενοδοχεία (πχ “θέσεις εργασίας σε ξενοδοχεία”, “εργασία σεζον ξενοδοχεία”)
  • Σε όσους αναζητούν για εργασία στο κλάδο της φιλοξενίας σε συγκεκριμένο προορισμό της Ελλάδας (πχ “μύκονος εργασία ξενοδοχείο”)
  • Σε όσους αναζητούν για εργασία σε συγκεκριμένους ξενοδοχειακούς ομίλους
  • Σε όσους αναζητούν για συγκεκριμένη ειδικότητα σε ξενοδοχεία (πχ “ εργασία καμαριέρα σε ξενοδοχεία”)

Οι ειδικότητες στο ξενοδοχειακό κλάδο με τις περισσότερες αναζητήσεις

Πιο συγκεκριμένα, σχετικά με τις ειδικότητες με τις περισσότερες αναζητήσεις, προκύπτουν τα παρακάτω ενδιαφέροντα στοιχεία:

  • Η ειδικότητα με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο διαδίκτυο ήταν αυτό της καμαριέρας/καθαρίστριας.
  • Ακολουθούν θέσεις υπαλλήλων γραφείου. Σε αυτήν την κατηγορία περιλαμβάνονται επαγγέλματα όπως υπάλληλοι υποδοχής/reception, διαχείρισης κρατήσεων, εξυπηρέτησης πελατών και άλλα.
  • Στην τρίτη θέση είναι οι αναζητήσεις για θέσεις στελεχών/μάνατζερ ξενοδοχείων. Αυτές μπορεί να αναφέρονται σε θέσεις από διευθυντές/ντριες ξενοδοχείων μέχρι hotel bar managers.
  • Στην συνέχεια ακολουθούν πιο τεχνικά επαγγέλματα όπως συντηρητές/τριες, maitre, σερβιτόροι/ες, bartenders και μάγειρες/ισσες
Διάγραμμα 2.1: Τα κορυφαία επαγγέλματα σε ενδιαφέρον βάσει ηλεκτρονικών αναζητήσεων 

Είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι ο τρόπος με τον οποίο αναζητούν οι χρήστες ειδικότητες στο διαδίκτυο, επηρεάζει αντίστοιχα τα αποτελέσματα της έρευνας. Για παράδειγμα, σε επαγγέλματα που αφορούν τον τομέα food & beverage οι χρήστες τείνουν να χρησιμοποιούν πιο γενικούς όρους αναζήτησης (π.χ. “εργασία σεζόν ξενοδοχείο”), με αποτέλεσμα να μην μπορούν να κατηγοριοποιηθούν συγκεκριμένα σε ένα επάγγελμα. Αντιθέτως, για την ειδικότητα ης καμαριέρας για παράδειγμα, οι αναζητήσεις ήταν πιο συγκεκριμένες και στοχευμένες.

Όπως δήλωσε η Μυρσίνη – Σοφία Νίκα, στέλεχος του τμήματος Data & Business Analytics της Tourix: “Παρόλο που διαπιστώνεται έλλειψη στην κάλυψη των θέσεων εργασίας σε ξενοδοχεία, το ενδιαφέρον των εργαζομένων για εργασία στον ξενοδοχειακό κλάδο παραμένει υψηλό. Συγκριτικά με το 2021, όλες οι ειδικότητες είχαν μεγάλη αύξηση των αναζητήσεων. Η μεγαλύτερη αύξηση παρατηρήθηκε για τις ειδικότητες maitre, συντηρητών, σερβιτόρων/μπαρτέντερ, μαγείρων και καμαριέρων/καθαριστριών”.

Διάγραμμα 2.1: Αύξηση αναζητήσεων σε σχέση με το 2021 ανά επάγγελμα 

Ποιους μήνες αναζητούν για εργασία σε ξενοδοχεία

Αξιοσημείωτο είναι το μοτίβο που παρουσιάζει το ενδιαφέρον των χρηστών ανά έτος. Σύμφωνα με τα δεδομένα από το 2019 μέχρι και τον Νοέμβριο του 2022 παρατηρήθηκε η εξής τάση:

  • Από τον Ιανουάριο μέχρι τον Μάρτιο κάθε έτους υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον. Αυτό ίσως εξηγείται από το ότι οι σταθεροί επαγγελματίες που εργάζονται σε θέσεις ξενοδοχείων αναζητούν και συνάπτουν συμβόλαια από νωρίς μέσα στο έτος για την επερχόμενη σεζόν.
  • Τον Απρίλιο παρατηρείται χαρακτηριστική μείωση των αναζητήσεων.
  • Τον Μάιο, στην έναρξη της καλοκαιρινής σεζόν, παρατηρείται μεγάλη αύξηση των αναζητήσεων που συνήθως φτάνει σε κορυφαία επίπεδα κάθε έτους. Αυτή η τάση την συγκεκριμένη περίοδο ίσως εξηγείται από χρήστες που είναι πιο νεαρής ηλικίας (όπως φοιτητές) και που αναζητούν last-minute εργασία για σεζόν, με σκοπό μια πιο ευκαιριακή απασχόληση.
  • Από τον Ιούνιο και έπειτα, παρατηρείται χαμηλή ένταση των αναζητήσεων, η οποία ανακάμπτει σε μέτριο όμως επίπεδο από Σεπτέμβριο μέχρι Νοέμβριο.
  • Τον Δεκέμβριο ο όγκος αναζητήσεων κινείται σε αρκετά χαμηλά επίπεδα.
Διάγραμμα 1: Χρονολογική Σειρά Αναζητήσεων για Εργασία στον Τομέα της Φιλοξενίας
Ο δείκτης “Popularity Index” αντιπροσωπεύει την δημοφιλία των αναζητήσεων και παίρνει τιμές από το 0 μέχρι το 100. Η τιμή 100 δηλώνει την κορυφή του ενδιαφέροντος βάσει αναζητήσεων. Η τιμή 0 δηλώνει μηδενικές αναζητήσεις για τον μήνα στον οποίο εμφανίζεται.

Εξαίρεση αποτελεί το 2020, έτος που υπήρξαν αυστηρά μέτρα καραντίνας. Με την επιβολή των μέτρων από τον Φεβρουάριο μέχρι και τον Απρίλιο οι αναζητήσεις ήταν συνεχώς σε μείωση. Μάλιστα, τον Απρίλιο του 2020 σημειώθηκε το χαμηλότερο επίπεδο ενδιαφέροντος σε σχέση με τους υπόλοιπους μήνες από το 2019 μέχρι και το 2022.

Τον Ιούνιο του 2022, με την άρση πολλών αυστηρών μέτρων, οι αναζητήσεις κορυφώθηκαν. Αμέσως μετά όμως έπεσαν σε χαμηλά επίπεδα που επικράτησαν για το υπόλοιπο έτος.

Αναλυτικότερα στοιχεία της έρευνας, θα παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια της Innjobs Day, το μεγαλύτερο συνέδριο ανθρώπινου δυναμικού στην ελληνική ξενοδοχειακή βιομηχανία το οποίο θα λάβει χώρα στις 28 Ιανουαρίου 2023 στην Αθήνα.

Σχετικά με την έρευνα

Η έρευνα αποτελεί εγχείρημα της εταιρείας Tourix, που εξειδικεύεται στο Digital Tourism Marketing, με σκοπό την ανάλυση δεδομένων και την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων σε σχέση με την εργασία στον κλάδο του τουρισμού.


[There are no radio stations in the database]