Οδηγούμε στη Γαλλία το νέο Citroen C5 Aircross
10 Ιουνίου 2022
Ταξιδέψαμε στη Νίκαια της Γαλλίας για να πάρουμε μία γεύση από το ανανεωμένο αισθητικά και ολικά SUV μοντέλο της Citroen, το C5 Aircross.
Η τάση της αγοράς έχει φανεί εδώ και αρκετά πλέον χρόνια. Το είδος των μοντέλων που επιβιώνει από τις εμπορικές αντιξοότητες ανεξαρτήτως κατηγορίας και μεγέθους είναι αυτό των SUV.
Για τους ενδιαφερόμενους αγοραστές που αναζητούν το premium ύφος, χωρίς όμως να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, απευθύνεται η Citroen με ένα μοντέλο που από το 2018, όταν και πρωτοεμφανίστηκε, έχει σημειώσει μία εξαιρετική εμπορική πορεία, με πάνω από 260.000 πωλήσεις.
Περί C5 Aircross ο λόγος, το οποίο εισέρχεται σε διαδικασία ανανέωσης που διαθέτει πλέον μία ακόμα πιο ιδιαίτερη σχεδίαση, που συνεχίζει να το κάνει άμεσα αναγνωρίσιμο, χωρίς φυσικά να χάσει κάποια από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματά του, όπως την άνεση των επιβατών.
Για το μεγαλύτερο εκ των SUV της γαλλικής φίρμας γνωρίζουμε σχεδόν στα πάντα. Παρά τις σχετικά κόμπακτ διαστάσεις του, οι οποίες παραμένουν ίδιες με το απερχόμενο μοντέλο (μήκος: 4,5 μέτρα, πλάτος: 1,84 μ., ύψος: 1,67 μ. και μεταξόνιο 2.730 χλστ.), προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης στους 5 επιβάτες, όπως και πρακτικότητα αντάξια ενός MPV, χάρη στις πολλές διαφορετικές επιλογές που αφορούν την διάταξη στο εσωτερικό.
Όπως για παράδειγμα τα 3 ανεξάρτητα πίσω καθίσματα (το μοναδικό στην κατηγορία μοντέλο) που μπορούν να μετακινηθούν κατά το διαμήκη άξονα, ενώ και η πλάτη τους μπορεί να πάρει διαφορετικές κλίσεις. Ως αποτέλεσμα, ο χώρος αποσκευών είναι εντυπωσιακός, καθώς η χωρητικότητά του κυμαίνεται μεταξύ 580 και 720 λίτρων.
Πέραν όμως των παραπάνω, ο στόχος των ανθρώπων της Citroen αποτέλεσε το στυλ και η ελαφρώς διαφορετική σχεδιαστική φιλοσοφία του αμαξώματος. Όπως αναφέρει ο σχεδιαστής Sylvain Henry, οι αλλαγές στο γαλλικό SUV αφορούν εστιάζονται κυρίως στις πιο ομοιόμορφες γραμμές, με την διαμόρφωσή τους να καταφέρνει να «βγάζει» έναν ιδιαίτερο δυναμισμό. Την ίδια στιγμή, η ομάδα σχεδιασμού δεν χρειάστηκε να καταφύγει σε πιο ακραίες λύσεις, όπως για παράδειγμα να την αναδιαμόρφωση βασικών στοιχείων και επιφανειών, όπως το εμπρός καπό ή την οροφή.
Και ενώ στις φωτογραφίες το αυτοκίνητο δείχνει μικρότερο και πιο μαζεμένο, από κοντά είναι μεγαλοπρεπές και επιβλητικό. Εκεί όπου ξεχωρίζει το νέο C5 Aircross είναι στο εμπρός τμήμα, όπου δεσπόζει η νέα εκδοχή του λογότυπου της μάρκας, το οποίο πλέον αποσπάται από τα φώτα ημέρας. Xαρακτηριστικό της νέας ταυτότητας της εταιρείας είναι η τοποθέτηση διπλών φωτιστικών σωμάτων LED με γραφικά σχήματος «V», τα οποία αντικαθιστούν τα διαιρούμενα του παρελθόντος και ενώνονται με μία σειρά LED, ως μία νοητή προέκταση με 3D εφέ.
Χαμηλότερα διακρίνονται οι μεγαλύτερες και κάθετα τοποθετημένες εισαγωγές αέρα, που βοηθούν στην αεροδυναμική του αμαξώματος, όπως και η προστατευτική ποδιά από γυαλιστερό χρώμιο. Οι σχεδιαστικές αλλαγές συνεχίζονται και πίσω με τα 3D φωτιστικά σώματα σε σκούρο πλαίσιο να δίνουν το στίγμα της απόλυτα σύγχρονης κατασκευής, τα οποία βοηθούν στο να τονίζεται το πλάτος αλλά όχι και ο όγκος του αυτοκινήτου, μιας και είναι περισσότερο κομψά από όσο θα περίμενε κανείς.
Στο εσωτερικό η γνωστή μας εικόνα δεν έχει διαφοροποιηθεί ριζικά. Και εδώ δεν λείπουν τα αναπαυτικά καθίσματα Advanced Comfort, που για το συγκεκριμένο μοντέλο η Citroën τα έχει εξελίξει, προσθέτοντας μία επιπλέον στρώση αφρού πάχους 15 χλστ., ενώ -προαιρετικά- είναι θερμαινόμενα και διαθέτουν λειτουργία μασάζ. Παράλληλα η ιδιαίτερη σχεδίαση του ταμπλό και οι πολλές λύσεις για αποθήκευση μικροαντικειμένων εξακολουθούν να κεντρίζουν την προσοχή. Η εργονομία βρίσκεται σε καλά επίπεδα, με τον οδηγό να μην δυσκολεύεται να βρει τη σωστή θέση οδήγησης, χάρη στο μεγάλο εύρος ρύθμισης του καθίσματος και του τιμονιού.
Πλέον, στην ανανεωμένη γενιά του C5 Aircross βρίσκουμε τη νέα κεντρική οθόνη αφής με διαγώνιο 10 ίντσες, μέσω της οποίας ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει σχεδόν τα πάντα, ενώ παράλληλα το σύστημα infotainment είναι συμβατό με τεχνολογίες Apple CarPlay και Android Auto. Δεν λείπουν επίσης τα μπουτόν αφής (i-toggles) που παρέχουν δυνατότητα ρύθμισης του συστήματος κλιματισμού, του navigation, όπως και του ηχοσυστήματος. Σε ότι αφορά το χρηστικό μέρος, θα θέλαμε η αντίδραση στο πάτημα του εικονιδίου να ήταν πιο γρήγορη, όπως και ένα απλούστερο μενού λειτουργιών.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών που παραμετροποιείται ανάλογα τις ανάγκες, ενώ νέα είναι και η σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας, όπου στις αυτόματες εκδόσεις απουσιάζει ο επιλογέας-joystick, καθώς στη θέση του βρίσκεται ένα μικροσκοπικό μπουτόν. Χάρη σε αυτό, έχει αυξηθεί ο διαθέσιμος χώρος για μικροαντικείμενα, όπως το smartphone.
Στη ήδη γνωστή μας γκάμα των μοτέρ του νέου C5 Aircross, προστίθεται -από το 2023- και μία επιπλέον plug-in υβριδική έκδοση με συνδυαστική απόδοση 180 ίππων και 360 Nm ροπής που έχουμε ήδη συναντήσει στο νέας γενιάς Peugeot 308. Εδώ έχουμε ένα κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής, με τον ηλεκτροκινητήρα των 110 ίππων (320 Nm) να λειτουργεί συνεπικουρικά, ενώ δεν λείπει και η μπαταρία ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 12,4 kWh.
Όπως μας ανέφεραν στελέχη της εταιρείας, η μέχρι τώρα μία και μοναδική έκδοση plug-in είχε το μεγαλύτερο ποσοστό πωλήσεων σε όλη την γκάμα του μοντέλου, καταλαμβάνοντας περίπου το 30%.
Πέραν αυτού, στη βάση της γκάμας βρίσκουμε το τρικύλινδρο σύνολο βενζίνης 1.2 PureTech με τους 130 ίππους, αλλά και τον τετρακύλινδρο 1.5 BlueHdi των 130 ίππων, ο οποίος δύναται να συνεργαστεί τόσο με 6άρι χειροκίνητο όσο και με 8άρι αυτόματο κιβώτιο της Aisin.
Και στον τομέα της ασφάλειας θα προσφέρει ηχηρές λύσεις που ανεβάζουν ψηλά τον πήχη στη συγκεκριμένη κατηγορία. Έχουμε και λέμε λοιπόν 20 συστήματα υποβοήθησης, ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζουν η ημι-αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2, Highway Driver Assist, το «έξυπνο» cruise control και το Active Lane Departure Warning.
Κατά την διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του νέου C5 Aircross σε περιοχές πέριξ της γαλλικής Cote d’Azur, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τόσο την έκδοση με τον μικρότερο κινητήρα του 1,2 λίτρων και 130 PS, όσο και την κορυφαία PHEV των 225 ίππων.
Κοινά τους γνωρίσματα η εξαιρετική ποιότητα κύλισης, η ευελιξία που προσφέρει το πλαίσιο και η επιτυχημένη συνεργασία μεταξύ συστήματος διεύθυνσης και ανάρτησης. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έχει η πατέντα της Citroen, Progressive Hydraulic Cushions, με την τοποθέτηση δύο υδραυλικών αμορτισέρ που διαθέτουν ελατήρια απόσβεσης στις άκρες τους, τοποθετημένα στη θέση των bump-stops.
Στα παραπάνω προσθέστε επίσης τον πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων και το αποτέλεσμα είναι ένας εξαιρετικός συνδυασμός άνεσης που ακόμα και με τους τροχούς των 18 ιντσών, καταφέρνει να διαχειρίζεται αποτελεσματικά την πλειονότητα των κακοτεχνιών του δρόμου και ταυτόχρονα δεν χάνει την αποτελεσματικότητά της.
Το γαλλικό SUV αρέσκεται να κινείται στην άσφαλτο, αλλά δεν θα πει όχι στην μετακίνησή του και σε βατό χωματόδρομο. Σε αυτό βοηθάει και η ικανοποιητική απόσταση από το έδαφος (230 χλστ). Καμία επίσης έκπληξη σε ότι αφορά την άνεση που προσφέρει κατά την κύλισή του.
Η διάθεσή του νέου C5 Aircross στην Ελλάδα θα ξεκινήσει το προσεχές διάστημα με πρωταγωνιστή την έκδοση 1,2 PureTech των 130 PS και την plug-in υβριδική με 225 ίππους, αργότερα θα κάνει την εμφάνισή της και η πετρελαιοκίνητη 1.5 BlueHDi, ενώ η PHEV των 180 ίππων θα είναι διαθέσιμη αρχές 2023. Οι τιμές πώλησης αναμένεται να ανακοινωθούν προσεχώς.