Προειδοποιητικές ετικέτες στα σούπερ μάρκετ σε περιπτώσεις που συρρικνώνεται η συσκευασία

9 Μαΐου 2024

Προειδοποιητικές ετικέτες στα σούπερ μάρκετ σε περιπτώσεις που συρρικνώνεται η συσκευασία ενός προϊόντος, χωρίς την ανάλογη μείωση της τιμής του

Η ετικέτα ή η πινακίδα θα πρέπει να βρίσκεται σε θέση «ορατή και ευανάγνωστη», είτε πολύ κοντά είτε και πάνω στο προς πώληση προϊόν, όπως ορίζει σχετικό προεδρικό διάταγμα του γαλλικού υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών που δημοσιεύθηκε το Σάββατο στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως

Δυστυχώς δεν πρόκειται για μέτρο που ισχύει στην Ελλάδα. Στη Γαλλία όμως, από την 1η Ιουλίου όλα τα καταστήματα πώλησης τροφίμων και ειδών οικιακής χρήσης με εμβαδόν άνω των 400 τετραγωνικών μέτρων είναι υποχρεωμένα να αναρτούν προειδοποιητικές πινακίδες και να κολλούν ετικέτες στα ράφια όπου διατίθενται προϊόντα σε συσκευασίες μικρότερες από αυτές του προσφάτου παρελθόντος, που όμως η τιμή πώλησής τους παραμένει αμετάβλητη.

Η «shrinkflation» είναι μια δημοφιλέστατη – αλλά πλέον γνωστή στο ευρύ καταναλωτικό κοινό – κρυφή μέθοδος ανατίμησης ενός προϊόντος, όχι αυξάνοντας την τελική τιμή αλλά μειώνοντας την διατιθέμενη στη συσκευασία ποσότητα. Η συγκεκαλυμένη αυτή ανατίμηση έχει εξελιχθεί σε μάστιγα κυρίως στις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων, με την ευθύνη της παραπλάνησης να βαραίνει είτε τους παραγωγούς ή κατασκευαστές των αγροτικών και βιομηχανικών τροφίμων, ειδών καθαρισμού και άλλων οικιακών προϊόντων είτε τους ίδιους τους διανομείς, όπως σημειώνει το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP).

Ο όρος προέρχεται από το ρήμα «shrink» που σημαίνει «συρρικνώνω» και το δεύτερο συνθετικό της επίσης λέξης «inflation» που σημαίνει «πληθωρισμός». 

«Είναι το παράδειγμα μιας συσκευασίας οδοντόπαστας που περιέχει λιγότερο προϊόν από όσο στο πρόσφατο παρελθόν και έχει λιγότερο βάρος ενώ πωλείται στην ίδια τιμή, ή ακόμα ενός πακέτου με δημητριακά ελαφρύτερου αλλά ουσιαστικά ακριβότερου», εξηγεί το Πρακτορείο.

Κερδίζουν σημαντικό έδαφος τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Πάμπολλοι καταναλωτές σε ολόκληρη την Ευρώπη πλέον γνωρίζουν την «ύπουλη» αυτή μέθοδο ανατίμησης ενός προϊόντος και προσέχουν. Ωστόσο από την 1η Ιουλίου τα μεγάλα γαλλικά καταστήματα λιανικής θα πρέπει να προειδοποιούν τους πελάτες τους με ένα κείμενο που θα αναφέρει συγκεκριμένα τα εξής:

«Για το προϊόν αυτό η διατιθέμενη ποσότητα μειώθηκε από Α σε Β και ως εκ τούτου η τιμή του στη συγκεκριμένη συσκευασία των Γ γραμμαρίων ή Δ λίτρων (αναγράφεται το βάρος ή ο όγκος) αυξήθηκε κατά Χ ποσοστό ή κατά Ψ ευρώ».

Πρόθεση της γαλλικής κυβέρνησης είναι να «κρεμάσει στα μανταλάκια» όσους κερδοσκοπούν μειώνοντας τις ποσότητες των συσκευασμένων προϊόντων, τροφίμων και άλλων, δίχως να μειώνουν και την τιμή τους.

ot.gr

Διαβάστε περισσότερα άρθρα


[There are no radio stations in the database]