Δήλωση απώλειας Ελληνικού διαβατηρίου μέσω του gov.gr
9 Απριλίου 2024
Δήλωση απώλειας Ελληνικού διαβατηρίου μέσω του gov.gr
Oι πολίτες μπορούν από σήμερα, να δηλώνουν την απώλεια του διαβατηρίου τους μέσω του gov.gr ύστερα από Κοινή Απόφαση (ΦΕΚ Β’ 2117/2024) των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρη Παπαστεργίου και Εξωτερικών Γιώργου Γεραπετρίτη.
Μέσα από μια ιδιαίτερα απλή διαδικασία, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τη δήλωσή τους χωρίς να χρειάζεται να επισκεφθούν πλέον την Αστυνομική Υπηρεσία ή την Προξενική Αρχή στη χωρική αρμοδιότητα της οποίας συνέβη η απώλεια.
Δηλώστε την απώλεια Ελληνικού διαβατηρίου, είτε για εσάς, είτε για το ανήλικο παιδί σας, ώστε να ακυρωθεί. Τη δήλωση μπορείτε να την υποβάλετε στην Ελληνική Αστυνομική ή Προξενική Αρχή, στην εδαφική αρμοδιότητα της οποίας έλαβε χώρα η απώλεια.
Θα χρειαστεί να:
- συμπληρώσετε είτε τους προσωπικούς σας κωδικούς web banking, είτε τους προσωπικούς σας κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet (αφού πρώτα εγγραφείτε στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ), ώστε να επιβεβαιώσετε τον αριθμό του κινητού σας τηλεφώνου)
- επιβεβαιώσετε στην εφαρμογή τα στοιχεία σας και τα στοιχεία του Διαβατηρίου
Τη δήλωση σας μπορείτε να τη δείτε στο gov.gr στη Θυρίδα πολίτη.
Το Ελληνικό Διαβατήριο ακυρώνεται άμεσα με την υποβολή της δήλωσης σας και δεν επανέρχεται σε ισχύ. Σε περίπτωση ανεύρεσης του χαμένου διαβατήριου, αυτό θα πρέπει να παραδοθεί στο πλησιέστερο Αστυνομικό Τμήμα ή σε Προξενική Αρχή προκειμένου να ακυρωθεί με διάτρηση του βιβλιαρίου.
Για την έκδοση νέου Ελληνικού Διαβατηρίου απευθυνθείτε στο Γραφείο Διαβατηρίων ή την Προξενική Αρχή της περιοχής του τόπου κατοικίας σας.
Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας οι πολίτες ενημερώνονται με email και SMS. Επίσης, η δήλωση αποστέλλεται στην προσωπική Θυρίδα του πολίτη στο gov.gr και φέρει τα χαρακτηριστικά εγκυρότητας του gov.gr. Συγκεκριμένα, φέρει μοναδικό κωδικό αριθμό σε αλφαριθμητική μορφή και σε μορφή QR και προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και έχει ισχύ όταν διακινείται τόσο ως ηλεκτρονικό έγγραφο όσο και ως έντυπο.
Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της υπηρεσίας έγινε από την Ελληνική Αστυνομία, τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ Α.Ε. – GRNET) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Τα στοιχεία των πολιτών αντλούνται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.