Euroleague: Άραβες δίνουν 60 εκατ. ευρώ για το «brand name» της διοργάνωσης και για ομάδα στο Ντουμπάι!
11 Οκτωβρίου 2022
Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, ο όμιλος επιχειρηματιών, που ενδιαφέρεται να αποκτήσει ομάδα στην Euroleague, ετοιμάζεται να ρίξει το χαρτί της ονοματοδοσίας της διοργάνωσης από την «Emirates» με ένα ιλιγγιώδες ποσό
Η πρόσφατη αλλαγή σελίδας στην διοίκηση της κορυφαίας διασυλλογικής διοργάνωσης στην Ευρώπη, όλα δείχνουν ότι μπορεί να συνδυαστεί με μία καινούρια εμπορική συμφωνία για το όνομα της Euroleague, που αν οριστικοποιηθεί είναι πιθανό να εξαπλασιάσει τα έσοδα της λίγκας και κατ’ επέκταση να πολλαπλασιάσει τα αντίστοιχα των ομάδων.
Αυτό που μοιάζει, ξεκάθαρο είναι ότι με τον διαχωρισμό των αρμοδιοτήτων του πρώην προέδρου και CEO της EL, Τζόρντι Μπερτομέου, στον Μάρσαλ Γκλίκμαν και τον Ντέγιαν Μποντιρόγκα, πλέον όλες οι διαδικασίες γύρω από την λήψη σημαντικών αποφάσεων κινούνται με μεγαλύτερη ταχύτητα και με φυσικά με τους 13 μετόχους να έχουν τον πλήρη έλεγχο και να δίνουν την ανάλογη καθοδήγηση.
Σε αυτό το πλαίσιο, λοιπόν, ολοκληρώθηκε πριν από λίγο η απόβαση στο Ντουμπάι των εκπροσώπων των 13 ομάδων (από ελληνικής πλευράς, τον Παναθηναϊκό εκπροσωπεί ο πρόεδρος της ΚΑΕ, κ. Βασίλης Παρθενόπουλος και τον Ολυμπιακό ο γενικός του διευθυντής κ. Νίκος Λεπενιώτης) και το πρωί της Τρίτης (11/10) είναι προγραμματισμένο το ραντεβού τους με τον αντιπροσωπεία ομίλου Αράβων επιχειρηματιών, που ενδιαφέρονται να φτιάξουν ομάδα με προοπτική να εξασφαλίσουν wild card για την επόμενη αγωνιστική περίοδο.
Όπως γίνεται αντιληπτό στο πλαίσιο της συγκεκριμένης συνάντηση, που θα είναι η πρώτη δια ζώσης μεταξύ των δύο πλευρών (έχουν προηγηθεί σειρά διαδικτυακών επαφών και ανταλλαγή ηλεκτρονικής αλληλογραφίας), ο όμιλος των ζάμπλουτων επιχειρηματιών από το ομώνυμο αραβικό εμιράτο, αναμένεται να ανοίξει τα χαρτιά του και να καταθέσει επίσημη πρόταση στην Euroleague σχετικά με τα άκρως δελεαστικά ανταλλάγματα που προσφέρει.
Πιο συγκεκριμένα, το μεγάλο «ατού» της πρότασης των επιχειρηματιών του Ντουμπάι είναι η πρόθεση της αεροπορικής εταιρείας “Emirates” να επενδύσει και στον χώρο του ευρωπαϊκού μπάσκετ, προσφέροντας ένα πολυετές συμβόλαιο έναντι ποσού που αγγίζει ξεπερνάει τα 50 εκατομμύρια ετησίως και αγγίζει τα 60, για να δώσει το όνομά της στην διοργάνωση (αντί της Turkish Airlines που δίνει 10 εκατομμύρια τον χρόνο).
Εκτός της wild card για ομάδα που θα εδρεύει στην «Νέα Υόρκη της Μέσης Ανατολής» (είτε μέσω της αύξησης των ομάδων σε 20, είτε ακόμη κι αν παραμείνουν 18), οι Άραβες ζητούν την ανάθεση της διεξαγωγής του Final 4 της τριετίας 2024-2026 στην “Coca Cola Arena” (χωρητικότητας 17.000 θέσεων), που αποτελεί ένα από τα πιο υπερσύγχρονα γήπεδα μπάσκετ του κόσμου.
Η πρόταση που σε πρώτη φάση έχει βρει πολλούς υποστηρικτές στις τάξεις των ομάδων, έρχεται σε μία εποχή μεγάλων ανακατατάξεων στον χώρο, που όταν ολοκληρωθούν θεωρείται δεδομένο ότι θα αλλάξουν άρδην τον χάρτη του ευρωπαϊκού μπάσκετ και εμπορικά θα μειώσουν αισθητά την ψαλίδα των εσόδων που χωρίζει την Euroleague από το Champions League.
Μέχρι τα τέλη του Οκτώβρη, άλλωστε, θα έχει ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση των διοργανωτών για τα τηλεοπτικά δικαιώματα της επόμενης τριετίας (2024-2026), που αν συνδυαστεί και με την επέκταση στην Μέση Ανατολή (πολλώ δε μάλλον αν οι ομάδες γίνουν 20 και ταυτόχρονα πολλαπλασιαστούν και τα παιχνίδια), τότε είναι σφόδρα πιθανό να συμπαρασύρει και την ραγδαία αύξηση του τιμήματος.
Με δεδομένο ότι το τρέχον τηλεοπτικό συμβόλαιο στην Ελλάδα, αποφέρει στην Euroleague περί τα 12 εκατομμύρια Ευρώ ετησίως, δεν θα αποτελέσει έκπληξη αν η μεγάλη μάχη της NOVA με την Cosmote TV, «κλειδώσει» με το νικητή να καλείται να πληρώσει ένα ποσό που θα αγγίζει ακόμη και τα 20 εκατομμύρια Ευρώ.
Κατά συνέπεια το meeting του Ντουμπάι θεωρείται ιστορικής σημασίας, καθώς στην περίπτωση του «λευκού καπνού», θα ανοίξει ο δρόμος για μία εντυπωσιακή αναβάθμιση της κορυφαίας διασυλλογικής διοργάνωσης σε όλους τους τομείς. Από τα έσοδα των ομάδων και της λίγκας, μέχρι την δυσθεώρητη εμπορική ανάπτυξη μέσω της προσέλκυσης χορηγιών που μέχρι πριν από λίγο καιρό δεν πλησίαζαν στον χώρο του μπάσκετ.