Σχολείο: Αρχή με 4.000 θέματα στην Τράπεζα

9 Μαρτίου 2022

Συνολικά 4.000 θέματα θα δημιουργηθούν για τους μαθητές της Α΄ και της Β΄ Λυκείου στο πλαίσιο της Τράπεζας Θεμάτων που θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά φέτος στις προαγωγικές εξετάσεις των δύο τάξεων. Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», οι πανελλαδικές εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα επιστρέψουν, τουλάχιστον ως προς τις ημερομηνίες οργάνωσής τους, στην προ κορωνοϊού κανονικότητα.

Ειδικότερα, οι προαγωγικές εξετάσεις στα οκτώ μαθήματα της Α΄ Λυκείου (Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία, Αλγεβρα, Γεωμετρία, Φυσική, Χημεία, Αγγλικά) και στα οκτώ της Β΄ Λυκείου (Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία, Ιστορία, Βιολογία, Αλγεβρα, Γεωμετρία, Αγγλικά και τα δύο μαθήματα προσανατολισμού – Αρχαία και Λατινικά ή Φυσική και Μαθηματικά) θα οργανωθούν με επιλογή θεμάτων και από Τράπεζα Θεμάτων. Πρόκειται για ηλεκτρονική βάση με θέματα, από την οποία θα επιλέγονται τα μισά με ηλεκτρονική κλήρωση σε κάθε σχολείο το πρωί της ημέρας των εξετάσεων. Τα άλλα μισά θέματα θα επιλέγονται από τους διδάσκοντες καθηγητές, οι οποίοι θα αναλάβουν και τη διόρθωση των γραπτών.

Η οργάνωση της Τράπεζας γίνεται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και ήδη έχουν αρχίσει να κατατίθενται θέματα από εκπαιδευτικούς. Στόχος είναι ο αριθμός των θεμάτων να φτάσει τις 4.000. Θα είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας, ώστε να επιτρέπουν την αξιόπιστη αξιολόγηση του επιπέδου κάθε μαθητή.

Θα εφαρμοστεί φέτος για πρώτη φορά – Αρχές Ιουνίου σχεδιάζεται η έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Παράλληλα, περί τα τέλη Μαρτίου θα ολοκληρωθεί, μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής, η καταγραφή της διδαχθείσας ύλης. Αυτό θα επιτρέψει στα στελέχη του ΙΕΠ να έχουν εικόνα για την πορεία της διδασκαλίας. Στελέχη του υπουργείου Παιδείας, απαντώντας και στα αιτήματα μαθητών για αναστολή της Τράπεζας, τονίζουν ότι καθώς τα μισά θέματα θα επιλεγούν με κλήρωση από την Τράπεζα, αυτό αναγκάζει τους καθηγητές να ολοκληρώσουν την ύλη. Και αυτό λέγεται διότι τα προηγούμενα χρόνια οι εκπαιδευτικοί μπορούσαν να καθορίσουν την ύλη των εξετάσεων με βάση αυτή που δίδαξαν. Ετσι υπήρχαν περιπτώσεις καθηγητές να μη διδάσκουν όλη την ύλη και στο τέλος να αποφασίζουν μείωση της εξεταστέας ύλης έως και 30%. Αλλωστε, καθώς δεν υπήρχε Τράπεζα Θεμάτων, οι ίδιοι επέλεγαν το σύνολο των θεμάτων στις προαγωγικές εξετάσεις.

Μάλιστα να σημειωθεί ότι, όπως έχει ανακοινωθεί, η Τράπεζα Θεμάτων θα αρχίζει να εφαρμόζεται στη Γ΄ Λυκείου από το 2023, αλλά μόνο για τις απολυτήριες εξετάσεις και όχι για τις Πανελλαδικές, στις οποίες τα θέματα θα συνεχίσουν να ορίζονται σε κεντρικό επίπεδο από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας.

Από την άλλη, το φετινό καλεντάρι των Πανελλαδικών Εξετάσεων αναμένεται να επιστρέψει στην προ κορωνοϊού κανονικότητα. Και αυτό διότι φέτος σχεδιάζεται οι εξετάσεις να ξεκινήσουν στις αρχές Ιουνίου, αφού το 2020 –λόγω παράτασης του διδακτικού έτους– ξεκίνησαν για τη μεγάλη μερίδα των υποψηφίων, των Γενικών Λυκείων, στις 15 Ιουνίου και το 2021 στις 14 Ιουνίου. Αντιθέτως, το 2019 το εναρκτήριο λάκτισμα δόθηκε στις 7 Ιουνίου και το 2018 στις 8 Ιουνίου. Αυτό, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι φέτος για πρώτη φορά οι πρακτικές δοκιμασίες για τις στρατιωτικές σχολές θα ολοκληρωθούν μέσα στην άνοιξη, επιτρέπει, όπως εκτιμούν στελέχη του υπουργείου Παιδείας, οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ να ανακοινωθούν νωρίτερα, περί τα τέλη Ιουλίου ή αρχές Αυγούστου.

ΠΗΓΗ:https://www.kathimerini.gr/society/561751444/scholeio-archi-me-4-000-themata-stin-trapeza/


[There are no radio stations in the database]