Μετρό Αθήνας: Γραμμή 4 -Κολωνάκι “35 μέτρα κάτω από τη γη” 

20 Οκτωβρίου 2024

Μετρό Αθήνας: Γραμμή 4 -Κολωνάκι “35 μέτρα κάτω από τη γη” 

Το σημαντικότερο έργο μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2030

Η συζήτηση για τη του Μετρό της Αθήνας ξεκίνησε πριν από περίπου 25 χρόνια. Η πρώτες εργασίες του όμως για την κατασκευή του ξεκίνησαν τον Αύγουστο του 2021 με στόχο να παραδοθεί το 2030 και είναι ένα από τα σημαντικότερα και ακριβότερα δημόσια έργα που έχουν δρομολογηθεί μετά από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, το οποίο όταν ολοκληρωθεί θα εξυπηρετεί καθημερινά τουλάχιστον μισό εκατομμύριο κατοίκους του λεκανοπεδίου.

Σύμφωνα με το Σχέδιο Ανάπτυξης Γραμμών του Μετρό Αθήνας, στα μελλοντικά σχέδιο της «Ελληνικό Μετρό» υπάρχουν επτά επεκτάσεις. Η σημαντικότερη επέκταση θεωρείται αυτή της Γραμμής 4: Γουδί-Μαρούσι-Λυκόβρυση.

Αυτή η μεγάλη επέκταση θα καλύψει ίσως τον πιο επιβαρυμένο οδικό άξονα της Αθήνας, την Λεωφόρο Κηφισίας.

Η αρχική γραμμή σε σχήμα «υ» θα ξεκινά από Γαλάτσι και θα φτάνει στο Γουδί με τρένα χωρίς οδηγό

Μετρό Γραμμή 4: Το 2023 θα φτάσουν οι Μετροπόντικες στους πρώτους σταθμούς  - Τα πρώτα εργοτάξια - Ypodomes.com

Ο σταθμός της πλατείας Κολωνακίου είναι το “μικρό θαύμα” που βρίσκεται 35 μέτρα κάτω από τη γη, σε μία από τις πιο πολυσύχναστες περιοχές του κέντρου της Αθήνας, το Κολωνάκι. Πίσω από τις διακοσμημένες με πράσινο προστατευτικές λαμαρίνες του εργοταξίου, σε μία από τις πιο εμβληματικές περιοχές του κέντρου, εξελίσσεται ένα από τα πιο σημαντικά έργα για την Αθήνα.

Ο «σταθμός Κολωνάκι» της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας.

Η πρόταση για την πλατεία Κολωνακίου. Πηγή: xza.architects
Η πρόταση για την πλατεία Κολωνακίου. Πηγή: xza.architects

Όπως αναφέρουν στελέχη της εταιρείας είναι ένας από τους 15 σταθμούς της Γραμμής 4, η οποία ξεκινά από την Κατεχάκη και περνώντας από Ζωγράφου, Καισαριανή, Κολωνάκι, Εξάρχεια, Δικαστήρια Ευελπίδων και Κυψέλη φτάνει μέχρι το Γαλάτσι και το Άλσος Βεϊκου.

Ο σταθμός Κολωνάκι θα συνδέεται με σήραγγα που θα περνάει κάτω από τις Γραμμές 2 και 3, που ήδη λειτουργούν.

Μετρό Αθήνας - Νέα Γραμμή 4: το "μικρό θαύμα" 35 μέτρα κάτω από τη γη για  το νέο σταθμό ΚΟΛΩΝΑΚΙ

Είναι η πρώτη φορά  που σκάβουν παράλληλα δύο μετροπόντικες και θα συναντηθούν στη μέση

Η διάνοιξη και κατασκευή της σήραγγας τρέχει με πολύ ικανοποιητικούς ρυθμούς, όπως αναφέρουν τα ίδια στελέχη. Οι δύο υπερσύγχρονοι μετροπόντικες της ΑΒΑΞ, μέσα στο 2026 θα έχουν ολοκληρώσει τα 12,8 χλμ της διαδρομής, που θα αποτελέσει ανάσα για περιοχές με πυκνή κατοίκηση και μεγάλα κυκλοφοριακά ζητήματα, όπως το Γαλάτσι, η Κυψέλη, η Ακαδημίας και το Κολωνάκι.

Τις σήραγγες σκάβουν για πρώτη φορά δύο μετροπόντικές, ΑΘΗΝΑ και ΝΙΚΗ, οι οποίοι θα συναντηθούν στο σταθμό Ευαγγελισμός. Ο πρώτος, που ξεκίνησε από το εργοτάξιο της Κατεχάκη, αναμένεται να έχει φτάσει στον σταθμό του Ευαγγελισμού τους πρώτους μήνες του 2025.

Μετρό Αθήνας - Γραμμή 4: Η ταυτότητα του έργου και οι σταθμοί | Athens Voice

Ο δεύτερος που ξεκίνησε από τη Λεωφόρο Βεΐκου, αναμένεται στον Ευαγγελισμό στα μέσα του 2026. Όσον αφορά το βάθος των σταθμών, ορισμένοι θα φτάνουν ακόμα και τα 37 μέτρα κάτω από τη Γη (Ελικώνος 36,4 μέτρα και Ιλίσια 34,7 μέτρα).

Ο Μετροπόντικας που ξεκίνησε από την Κατεχάκη έχει ήδη κατασκευάσει σήραγγα 2 χλμ., το 40% από τα 5,1 χλμ, που έχει συνολικά να διανύσει μέχρι τη διακλάδωση του Ευαγγελισμού, εκεί που θα συναντηθεί με τον δεύτερο Μετροπόντικα που ακολουθεί αντίθετη πορεία, από το Άλσος Βεϊκου προς τον Ευαγγελισμό.

Μετρό: Τα στάδια της υλοποίησης της Γραμμής 4 - Οικονομικός Ταχυδρόμος -  ot.gr

3 ακόμα επεκτάσεις για Ανω Ηλιούπολη, Πετρούπολη και Εθνική Οδό & 35 σταθμοί συνολικά

Εκτός από την αρχική γραμμή (Τμήμα Α) αναμένονται ακόμα 4 επεκτάσεις. Το Τμήμα Β θα συνεχίζει από το Γουδί και μετά από 8 σταθμούς θα φτάνει στο Μαρούσι. Το Τμήμα Γ θα είναι το μόνο της Γραμμής 4 που θα λειτουργεί ως ξεχωριστός κλάδος και θα φτάνει από τον Ευαγγελισμό στην Ανω Ηλιούπολη. Τέλος, τα δύο τελευταία τμήματα Δ & Ε, θα καταλήγουν από Αλσος Βεΐκου έως Πετρούπολη και από Μαρούσι έως την Εθνική Οδό στο ύψος της Λυκόβρυσης.

Συνολικά θα υπάρχουν 117 σταθμοί Μετρό

Προς το παρόν, το Μετρό μαζί με την γραμμή 1 του ηλεκτρικού διαθέτουν συνολικά 67 στάσεις (71 μαζί με τις τέσσερις από κοινού στάσεις με τον σιδηρόδρομο προς αεροδρόμιο). Μετά την ολοκλήρωση της Γραμμής 4, αλλά και όλων των επεκτάσεων, ο μελλοντικός αριθμός τους θα φτάσει τους 117 σταθμούς.

Με πληροφορίες από ypodomes.com

Διαβάστε περισσότερα άρθρα


[There are no radio stations in the database]