Πάνω από 30.000 πολίτες έχουν απαντήσει στο ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση
21 Μαΐου 2025
Πάνω από 30.000 πολίτες έχουν απαντήσει στο ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση
Το ερωτηματολόγιο θα διαρκέσει έως τις 24 Μαΐου
Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου μιλώντας στην εκπομπή Newsroom της ΕΡΤ για την πλατφόρμα axiologisi.ypes.gov.gr., είπε
ότι πάνω από 30.000 πολίτες έχουν ήδη απαντήσει στην νέα πρωτοβουλία του υπουργείου Εσωτερικών, και υπενθύμισε ότι το ερωτηματολόγιο θα διαρκέσει έως τις 24 Μαΐου.
Δύο φορές το χρόνο θα δίνεται αυτό το ερωτηματολόγιο καθώς όπως είπε ο κ. Παπαστεργίου «σκοπός δεν είναι μία φορά απλά να πούμε ότι κάτι μετρήσαμε και κάτι έγινε. Ο σκοπός είναι να μετρήσει το Υπουργείο Εσωτερικών, να κάνει την εκτίμηση την οποία θα την ανακοινώσει κιόλας, τα δεδομένα θα είναι ανοιχτά.
Οι φορείς που θα δουν ότι κάτι πρέπει να βελτιώσουν, να κάνουν άμεσα κινήσεις και σε 6 μήνες από τώρα το Υπουργείο Εσωτερικών να ξαναβγάλει μια δεύτερη τέτοια μέτρηση».

Ο υπουργός υπενθύμισε ότι «δεν είναι το μόνο ερωτηματολόγιο. Να θυμίσω ότι πρώτον τρέχει η αξιολόγηση σε επίπεδο δημοσίου εσωτερικά στην εσωτερική αξιολόγηση οι διευθυντές, προϊστάμενοι και υπάλληλοι μπορούν να αξιολογήσουν την υπηρεσία τους με 7, 8, ότι πάνε καλά. Την ίδια ώρα όμως οι πολίτες για την ίδια υπηρεσία, μιας και υπάρχει και χωρική πληροφορία για την τάδε υπηρεσία, μπορεί να την αξιολογήσουν με 4 ή με 3. Άρα να δούμε μήπως κάτι δεν πάει καλά; Και το ανάποδο βέβαια, να υπάρχει μικρότερη αξιολόγηση εσωτερικά και οι πολίτες τελικά να βλέπουν πως αυτή η υπηρεσία δουλεύει πάρα πολύ καλά.
Είναι πολύ σημαντικό να ξέρουμε τη γνώμη και αυτή η γνώμη έρχεται συνδυαστικά με δύο ακόμη πρωτοβουλίες του υπουργείου Υγείας, το οποίο δεν περιλαμβάνεται στο ερωτηματολόγιο και δεν περιλαμβάνεται επίτηδες γιατί έρχεται με μια μεγάλη διαδικασία αξιολόγησης των υπηρεσιών από τους πολίτες στους ίδιους. Το υπουργείο Υγείας τον επόμενο μήνα, μήνα και κάτι, βγάζει η υπηρεσία για τους πολίτες που έχουν περάσει πρόσφατα από υπηρεσίες υγείας και ρωτάει με πολύ λεπτομέρεια τα ζητήματα αυτά.
Για να δούμε τελικά είχαν τις υπηρεσίες που θέλανε; Υπάρχει κάποιο θέμα εκεί; Δεν επαρκεί το προσωπικό; οι υποδομές είναι ανεπαρκείς; είναι οι υποδομές επαρκείς και πρέπει να αλλάξουμε κάτι άλλο; Αλλά και ο ΕΦΚΑ παράλληλα ετοιμάζει και εκείνος εσωτερικό ερωτηματολόγιο.
« Δεν πρέπει να φοβηθούμε να κοιταχτούμε στον καθρέφτη. Δεν πρέπει να φοβηθούμε να αναμετρηθούμε με τον κακό μας εαυτό. Γι’ αυτό και κάνουμε όλες αυτές τις διαδικασίες αξιολόγησης. Να δούμε ενδογενώς τι πιστεύει το δημόσιο για τον εαυτό του, αλλά να δούμε και το βασικότερο τι λένε οι πολίτες για τη δημόσια διοίκηση» επεσήμανε ο κ. Παπαστεργίου.
Υπενθυμίζεται ότι στην κρίση των πολιτών μπήκαν κομβικές υπηρεσίες του δημοσίου, όπως η ΑΑΔΕ, o ΕΦΚΑ, οι αστικές συγκοινωνίες, η συνταγογράφηση, και υπηρεσίες των δήμων μέσω της πλατφόρμας axiologisi.ypes.gov.gr. Η αξιολόγηση γίνεται ανώνυμα, μέσω τακτικού ερωτηματολογίου που θα μπορούν να συμπληρώσουν εθελοντικά όσοι ενδιαφέρονται.
Στο νέο σύστημα αξιολόγησης του Δημοσίου περιλαμβάνονται υπηρεσίες, όπως:
- Ο e-ΕΦΚΑ.
- Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
- Η καθαριότητα, ο φωτισμός στους δρόμους, οι χώροι στάθμευσης και οι παιδικοί σταθμοί των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
- Η ΑΑΔΕ
- Η ΔΥΠΑ
- Το Κτηματολόγιο
- Τα ΚΑΠΗ
- Οι Πολεοδομίες
- Η ανακύκλωση
- Οι χώροι πρασίνου.
- Η κάλυψη των αναγκών ατόμων με αναπηρία.
- Τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
- Τα δημοτικά ιατρεία.
Σύμφωνα με τον κυβερνητικό σχεδιασμό στη λίστα θα βρεθούν και ψηφιακές υπηρεσίες, όπως η ηλεκτρονική συνταγογράφηση, οι υπηρεσίες που πλέον παρέχονται μέσω του gov.gr. Άμεσος στόχος του νέου συστήματος είναι ο εντοπισμός δυσλειτουργιών.