Ν. Χαρδαλιάς: ” θέλουμε τον Πειραιά μας το μεγαλύτερο λιμάνι της Νοτιοανατολικής Ευρώπης”

13 Μαΐου 2025

Ν. Χαρδαλιάς: ” θέλουμε τον Πειραιά μας το μεγαλύτερο λιμάνι της Νοτιοανατολικής Ευρώπης”

Xαρακτήρισε τον Πειραιά «πύλη της Αττικής προς τον κόσμο».

Συνάντηση συνεργασίας του Περιφερειάρχη Αττικής Νίκου Χαρδαλιά με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΟΛΠ Α.Ε. Su Xudong,  πραγματοποιήθηκε στο Διοικητήριο της Περιφέρειας, με στόχο την αναβάθμιση του λιμανιού του Πειραιά.

Στο επίκεντρο βρέθηκαν οι εξελίξεις γύρω από τα μεγάλα έργα ανάπλασης και η πρόοδος της επέκτασης του λιμανιού για την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας, έργο που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ.

Αντικείμενο της συζήτησης ήταν η ενίσχυση της συνεργασίας των δύο φορέων για την ολοκλήρωση των έργων που συνοδεύουν την επέκταση του λιμένα για την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας, τα οποία μέχρι στιγμής έχουν χρηματοδοτηθεί με το ποσό των 20 εκατ. ευρώ.

Ν. Χαρδαλιάς: "Δυναμικό το μέλλον για τον Πειραιά μας, τον θέλουμε το...

Ο Νίκος Χαρδαλιάς χαρακτήρισε τον Πειραιά «πύλη της Αττικής προς τον κόσμο» και υπογράμμισε ότι η Περιφέρεια προχωρά με ταχύ ρυθμό όχι μόνο στην επέκταση του λιμένα, αλλά και στα συμπληρωματικά έργα που θα αναβαθμίσουν συνολικά την περιοχή. Ανακοίνωσε επίσης την εξασφάλιση παράτασης του έργου μέχρι τα μέσα του 2027, δίνοντας περαιτέρω ώθηση στη μετατροπή του Πειραιά σε λιμενική υποδομή ευρωπαϊκών προδιαγραφών.

«Η Περιφέρεια Αττικής αποκτά έναν σύγχρονο, μητροπολιτικό κόμβο, ενώ ο ΟΛΠ ενισχύει τις δυνατότητές του να εξυπηρετεί επιβάτες και εμπορευματικές ανάγκες. Παράλληλα, οι κάτοικοι των γύρω περιοχών θα επωφεληθούν από την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού και τη μείωση της ρύπανσης», δήλωσε ο Περιφερειάρχης.

Από την πλευρά του, ο κ. Su Xudong ευχαρίστησε τον Περιφερειάρχη για τη σταθερή υποστήριξη και την αγαστή συνεργασία με τις υπηρεσίες της Περιφέρειας. Τόνισε πως στόχος του ΟΛΠ είναι η πλήρης υλοποίηση όλων των συνοδών έργων εντός χρονοδιαγράμματος και σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά και ελληνικά πρότυπα, παρά τις καθυστερήσεις που έχουν προκύψει λόγω γραφειοκρατικών και νομικών εμποδίων.

Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται από πλευράς της ΟΛΠ Α.Ε., η δημιουργία δικτύου “πράσινων” λεωφορείων (ecobuses) για την μεταφορά των επιβατών εντός των χώρων του λιμανιού. Ζήτημα, για το οποίο ο ΟΛΠ έχει ήδη προβεί στις απαραίτητες ενέργειες προμήθειας 24 οχημάτων, που θα συνδέουν το λιμάνι με τους παρακείμενους σταθμούς Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, όπως διαβεβαίωσε ο κ. Su Xudong.

Επίσης συζητήθηκε:

  • -Η δημιουργία τερματικού σταθμού για τη μεταφορά των επιβατών των κρουαζιερόπλοιων μέσω ειδικού σκάφους από και προς το ΣΕΦ, προκειμένου να επιβιβάζονται στα τουριστικά λεωφορεία, χωρίς να επιβαρύνεται κυκλοφοριακά η γύρω περιοχή.
  • Η χωροθέτηση σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
  • Η λειτουργία εσωτερικών γραμμών με μη ρυπογόνα λεωφορεία για την εξυπηρέτηση των εργαζομένων.
  • Το ενδεχόμενο δημιουργίας υποδομής για την παροχή ηλεκτροδότησης των ελλιμενιζόμενων πλοίων (cold ironing), καθώς και σειρά άλλων τεχνικών θεμάτων.

Ο κ. Χαρδαλιάς ανακοίνωσε ότι θα επαναλάβει τη συνάντηση με τη διοίκηση του ΟΛΠ εντός Ιουνίου, ενώ προγραμματίζεται και επαφή με την κεντρική διοίκηση της COSCO στη Σαγκάη, στο πλαίσιο της διεθνούς έκθεσης ITB 2025.

«Ο Πειραιάς έχει δυναμικό μέλλον. Με τη σωστή συνεργασία, μπορούμε να τον αναδείξουμε σε το μεγαλύτερο λιμάνι της Νοτιοανατολικής Ευρώπης», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα


[There are no radio stations in the database]