Νότια Κορέα: Τα τελευταία λόγια του πιλότου πριν την συντριβή -“Χτύπησα σε πουλιά, χτύπησα σε πουλιά, κάνω στροφή”

30 Δεκεμβρίου 2024

Νότια Κορέα: Τα τελευταία λόγια του πιλότου πριν την συντριβή -“Χτύπησα σε πουλιά, χτύπησα σε πουλιά, κάνω στροφή”

Τα αεροδρόμια δεν θα έπρεπε να έχουν τσιμεντένιο τοίχο στο τέλος του διαδρόμου προσγείωσης, χωρίς αυτό, το αεροπλάνο θα είχε γλιστρήσει μέχρι να σταματήσει.

Σύμφωνα με τα μέσα ενημέρωσης η τελευταία επικοινωνία του πιλότου του μοιραίου αεροσκάφους με τον πύργο ελέγχου όταν είπε εξέπεμψε σήμα κινδύνου (mayday), χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες για το πρόβλημα που αντιμετώπιζε πέραν της φράσης «bird strike, bird strike, go-around– χτύπησα σε πουλιά, χτύπησα σε πουλιά, κάνω στροφή».

Πέντε λεπτά αργότερα ο αεροσκάφος προσγειώθηκε με την κοιλιά στον αεροδιάδρομο και άρχισε να γλιστράει πριν καταλήξει στην τσιμεντένια κατασκευή, που στοίχισε την ζωή σε 179 ανθρώπους.

Τρομακτικά πλάνα δείχνουν το Boeing 737-800 της αεροπορικής εταιρείας να διαλύεται και να μετατρέπεται σε μία «μπάλα» φωτιάς, παρασύροντας στον θάνατο τους 179 από τους 181 επιβαίνοντες.

Σαν από θαύμα, ένας άνδρας και μια γυναίκα -μέλη του πληρώματος- ανασύρθηκαν ζωντανοί από τα φλεγόμενα συντρίμμια και έχουν μεταφερθεί στο νοσοκομείο με τραύματα που δεν απειλούν την ζωή τους, σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά έως τώρα.

Αυτή η αεροπορική τραγωδία είναι η χειρότερη σε έδαφος της Νότιας Κορέας από το 1997.

Συντριβή αεροπλάνου στη Νότια Κορέα: Το τελευταίο μήνυμα του πιλότου - '' Mayday, χτύπησα σε πουλιά''
Συντριβή αεροσκάφους στη Νότια Κορέα: To Mayday του πιλότου, το μαύρο κουτί  και τα πιθανά αίτια - Τι γνωρίζουμε έως τώρα

Η προφανής απουσία του συστήματος προσγείωσης, ο χρόνος προσγείωσης του δικινητήριου Boeing 737-800 στο Διεθνές Αεροδρόμιο Muan και οι αναφορές για πιθανό χτύπημα από πουλιά προκάλεσαν πολλά ερωτήματα, που δεν μπορούν ακόμη να απαντηθούν.

Το αεροσκάφος καταγράφηκε σε βίντεο που μεταδόθηκε από τα τοπικά μέσα ενημέρωσης να γλιστρά στον διάδρομο προσγείωσης χωρίς να έχει αναπτυχθεί το σύστημα προσγείωσης, πριν προσκρούσει στον τοίχο. «Υπάρχουν πολύ περισσότερα ερωτήματα από όσα έχουμε απαντήσεις. Γιατί το αεροπλάνο πήγαινε τόσο γρήγορα; Γιατί τα πτερύγια δεν ήταν ανοιχτά; Γιατί δεν ήταν κατεβασμένο το σύστημα προσγείωσης;»

Ο Christian Beckert, εμπειρογνώμονας σε θέματα ασφάλειας πτήσεων και πιλότος της Lufthansa, δήλωσε ότι το υλικό του βίντεο υποδηλώνει ότι τα περισσότερα συστήματα πέδησης του αεροπλάνου δεν είχαν ενεργοποιηθεί, δημιουργώντας ένα «μεγάλο πρόβλημα» και μια γρήγορη προσγείωση. Ο Beckert δήλωσε ότι ένα χτύπημα πουλιού ήταν απίθανο να έχει προκαλέσει ζημιά στο σύστημα προσγείωσης ενώ ήταν ακόμα σηκωμένο, και ότι αν είχε συμβεί όταν ήταν κατεβασμένο, θα ήταν δύσκολο να σηκωθεί ξανά.

Ένα χτύπημα πουλιού θα μπορούσε να έχει επηρεάσει τους κινητήρες της CFM International εάν ένα σμήνος είχε απορροφηθεί από αυτούς, αλλά αυτό δεν θα τους είχε κλείσει αμέσως, δίνοντας στους πιλότους κάποιο χρόνο να αντιδράσουν, δήλωσε ο Αυστραλός ειδικός σε θέματα ασφάλειας αερομεταφορών Geoffrey Dell.

Τα πουλιά που χτύπησαν το αεροπλάνο από μόνα τους ήταν απίθανο να εξηγήσουν την έκταση της καταστροφής, δήλωσε ο Ιταλός ειδικός σε θέματα αεροπορίας Alegi. «Φυσικά μπορεί να υπήρξε χτύπημα πουλιού», είπε. «Αλλά οι συνέπειες είναι πολύ μεγάλες για να είναι αυτό η άμεση αιτία του δυστυχήματος».

Την εκτίμησή του ότι όλοι οι επιβάτες του αεροσκάφους της Jeju Air θα είχαν επιβιώσει εάν δεν υπήρχε ο τσιμεντένιος τοίχος, διατύπωσε ένας ειδικός της αεροπορίας στο Sky News, σημειώνοντας ότι ο τοίχος αυτός δεν θα έπρεπε καν να βρίσκεται σε αυτό το σημείο.

«Θα ήταν όλοι ζωντανοί, αν δεν υπήρχε ο τοίχος στο τέλος του διαδρόμου προσγείωσης»

Τα αεροδρόμια δεν πρέπει να έχουν τσιμεντένιο τοίχο στο τέλος ενός διαδρόμου, δήλωσε ο David Learmount και εξήγησε ότι χωρίς αυτόν, το αεροπλάνο θα είχε ακινητοποιηθεί, ακόμα κι αν υπήρχε αστοχία στον εξοπλισμό προσγείωσής του.

«Όταν το είδατε να γλιστρά από το τέλος του διαδρόμου, τίποτα δεν φλεγόταν. Το αεροσκάφος ήταν υπό πλήρη έλεγχο από τους πιλότους», είπε ο ειδικός και πρόσθεσε: «Η προσέγγιση στον διάδρομο προσγείωσης, ο τρόπος με τον οποίο ισορροπούσε ήταν τέλειος. Ο χειρισμός του αεροσκάφους ήταν πολύ, πολύ καλός. Το αεροπλάνο ήταν σε καλή κατάσταση μέχρι το σημείο που χτύπησε στον τοίχο. Αν δεν υπήρχε τοίχος εκεί, όλοι θα ήταν ζωντανοί τώρα».

Όπως είπε στο Action 24 ο πρόεδρος της Ένωσης Χειριστών Πολιτικής Αεροπορίας Γρηγόρης Κωνσταντέλλος,   το βασικό ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί από την επιτροπή που έχει αναλάβει τη διερεύνηση του αεροπορικού δυστυχήματος, είναι γιατί οι πιλότοι του μοιραίου Boeing δεν μπόρεσαν να κατεβάσουν το σύστημα προσγείωσης; εξήγησε ότι το σύστημα προσγείωσης λειτουργεί με υδραυλικό τρόπο «αλλά ακόμα και αν αυτό έχει βλάβη, τότε υπάρχουν διακόπτες ώστε σε 1-2 λεπτά να κατέβει το σύστημα με τη βαρύτητα».

Όπως είπε, το αεροσκάφος τα δευτερόλεπτα πριν την πρόσκρουση και την έκρηξη που ακολούθησε δεν έχει κάποια κλίση και δείχνει να είναι υπό τον έλεγχο των πιλότων.ς. Ο χειρισμός του αεροσκάφους ήταν πολύ, πολύ καλός. Το αεροπλάνο ήταν σε καλή κατάσταση μέχρι το σημείο που χτύπησε στον τοίχο.

Η απουσία των πτερυγίων ανάσχεσης, όμως, ήταν αυτή που υποχρέωσε τους πιλότους να κατέβουν στα 1.200 από τα 2.800 μέτρα του διαδρόμου προσγείωσης, καθώς το αεροπλάνο δεν μπορούσε να κόψει ταχύτητα.

Το Boeing 737-800 της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους διαλύθηκε και μετατράπηκε σε μία «μπάλα» φωτιάς, παρασύροντας στον θάνατο τους 179 από τους 181 επιβαίνοντες. Πέντε παιδιά, ανάμεσά τους και ένα 3χρονο αγοράκι, είναι τα νεότερα θύματα του φρικτού αεροπορικού δυστυχήματος που συγκλονίζει τη Νότια Κορέα.

Σύμφωνα με τις αρχές, ο μικρότερος επιβάτης ήταν ένα αγόρι τριών ετών και ο μεγαλύτερος ένας 78χρονος. Πέντε από τους νεκρούς ήταν παιδιά κάτω των 10 ετών, δήλωσαν οι αρχές, επικαλούμενες δηλώσεις των επιβατών.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα


[There are no radio stations in the database]