Νέα αστραφτερά και δωρεάν αυτοκίνητα για τους πολιτικούς της χώρας μας – Οι προτιμήσεις τους
10 Ιουλίου 2024
Νέα αστραφτερά και δωρεάν αυτοκίνητα για τους πολιτικούς της χώρας μας – Οι προτιμήσεις τους
Ανανέωση του στόλου τους έκαναν οι βουλευτές καθώς λίγο πριν το 2000 είχε θεσπιστεί το χρηματοδοτικό εργαλείο της «μακροχρόνιας μίσθωσης αυτοκινήτων» leasing, με την ανανέωση του στόλου να ορίζεται ανά τριετία.
Με το βουλευτή να χρειάζεται μεταφορικό μέσω για την κάλυψη των μετακινήσεων του, η βουλή αναλαμβάνει το κόστος της μίσθωσης, στο οποίο περιέχονται μεικτή ασφάλιση, τέλη κυκλοφορίας και έξοδα συντήρησης.
Ποιοι έχουν το δικαίωμα βουλευτικού αυτοκινήτου
Οι κατηγορίες κυβισμού και το ύψος του μισθώματος των οχημάτων βάσει της εκλογικής περιφέρειας των βουλευτών έχουν ως εξής:
α) Εως 1.600 cc στους βουλευτές Α’ και Β’ Αθήνας, Α’ και Β’ Πειραιά με μηνιαίο μίσθωμα έως 470 ευρώ, πλέον ΦΠΑ.
β) Εως 2.000 cc στους προέδρους των Κοινοβουλευτικών Ομάδων, στους βουλευτές Επικρατείας και στους βουλευτές των υπόλοιπων περιφερειών της χώρας με μηνιαίο μίσθωμα έως 800 ευρώ, πλέον ΦΠΑ.
Παράλληλα, το σύνολο των βουλευτών, ανεξαρτήτως της εκλογικής τους περιφέρειας, έχει τη δυνατότητα μίσθωσης αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου με ανώτατο μηνιαίο μίσθωμα τα 800 ευρώ.
Σύμφωνα με το συμβόλαιο μίσθωσης, το πακέτο παροχών περιλαμβάνει, εκτός από το όχημα, μεικτή ασφάλεια, απεριόριστα χιλιόμετρα, αλλαγή ελαστικών ανά 40.000 χλμ., τέλη κυκλοφορίας, κάλυψη βλαβών και παροχή οχημάτων αντικατάστασης.
Εκτός αυτών παρέχεται στους βουλευτές ποσό για την κάλυψη των εξόδων κίνησης, ενώ τους καλύπτει και το κόστος διέλευσης διοδίων.
Οι βουλευτές Επικρατείας και Λεκανοπεδίου Αττικής καθώς και οι βουλευτές περιφερειών που διαθέτουν αεροδρόμιο λαμβάνουν κάθε μήνα έξτρα ποσό ύψους 291 ευρώ για την κάλυψη των καυσίμων, ενώ το ποσό αυξάνεται αναλόγως την περιφέρεια που βρίσκονται και κυμαίνεται από 389, 486 και 648 ευρώ.
Έτσι βάση όλων αυτών που προαναφέρθηκαν, φτάνουμε στο σημείο πιο αυτοκίνητο προτιμούν οι βουλευτές μας.
Σύμφωνα λοιπόν με τα στατιστικά των αρμόδιων υπηρεσιών
- Το 37% των βουλευτών επέλεξε πετρελαιοκίνητο δείχνοντας ιδιαίτερη προτίμηση στα Mercedes GLA, Peugeot 3008, BMW X1 και 116d, DS4 κ.ά.
- To 22% διάλεξε ηλεκτρικό όπως Mercedes EQA 250, Audi Q4, VW ID.4, Skoda Enyaq, Peugeot e-2008, το 18% πήγε σε υβριδικό μοντέλο όπως DS7, BMW X1, Audi Q3, Citroen C5X κ.ά.
- και μόλις το 6% σε αμιγώς βενζινοκίνητο.
Πράγμα που σημαίνει ότι οι βουλευτές δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στο κόστος καυσίμου και λιγότερη στο περιβάλλον
Σε αυτό πρέπει να προσθέσουμε το γεγονός πως η πλειοψηφία των βουλευτών (211 από τους 300), εκλέγονται στην περιφέρεια και μόλις 89 στην Αττική και τον Πειραία, η επιλογή πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου είναι μονόδρομος για την κάλυψη των μεταφορικών τους αναγκών που μεταφράζονται σε πολλά χιλιόμετρα.
Οι πολιτικοί αρχηγοί
Σύμφωνα με τα στοιχεία της αρμόδιας υπηρεσίας της Βουλής, ο πρωθυπουργός και πρόεδρος της Ν.Δ. Κυριάκος Μητσοτάκης προτίμησε το PHEV (επαναφορτιζόμενο υβριδικό) XC60 της Volvo.
Ο επικεφαλής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος παρήγγειλε το SUV Austral της Renault.
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Νίκος Ανδρουλάκης πήρε το αμιγώς ηλεκτρικό Q4 e-tron της Audi.
Το Audi Q5 σε diesel έκδοση παρήγγειλε ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας.
Οι τρεις αρχηγοί των δεξιότερων κομμάτων Κυριάκος Βελόπουλος της Ελληνικής Λύσης, Βασίλης Στίγκας των Σπαρτιατών και Δημήτρης Νατσιός της Νίκης, διάλεξαν το ίδιο αυτοκίνητο, το επαναφορτιζόμενο υβριδικό Audi Q3 45 TFSI e.
Η πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, Ζωή Κωνσταντοπούλου επέλεξε το επαναφορτιζόμενο DS 7
Ο πρόεδρος της Βουλής Κώστας Τασούλας επέλεξε να οδηγεί το ηλεκτρικό ID.4 της VW.
Ο αντιπρόεδρος του Κοινοβουλίου Γιάννης Πλακιωτάκης πήρε το BMW X1.
Ο αντιπρόεδρος του Κοινοβουλίου Γιώργος Γεωργαντάς πήρε την Mercedes GLA250.
Οι Βουλευτές Ευάγγελος Αποστολάκης (ΣΥΡΙΖΑ), Ολγα Γεροβασίλη (ΣΥΡΙΖΑ) και Θάνος Πλεύρης (Ν.Δ.) παρήγγειλαν Audi Q3.