Βαλτιμόρη: Ψάχνουν 20 ανθρώπους από την κατάρρευση της γέφυρας στον ποταμό
26 Μαρτίου 2024
Βαλτιμόρη, ψάχνουν 20 ανθρώπους από την κατάρρευση της γέφυρας στον ποταμό, η πυροσβεστική υπηρεσία της Βαλτιμόρης αντιμετωπίζει την κατάρρευση γέφυρας στην πόλη ως περιστατικό με πολλαπλά θύματα
Αυξάνονται οι φόβοι για θύματα μετά την κατάρρευση μεγάλης γέφυρας στη Βαλτιμόρη, όταν έπεσε επάνω της πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων νωρίς το πρωί της Τρίτης.
Το πλοίο φαίνεται να προσέκρουσε σε ένα από τα στηρίγματα της γέφυρας “Francis Scott Key“, με αποτέλεσμα αυτή να διαλυθεί και να πέσει στο νερό, παρασύροντας μαζί της εργάτες και οχήματα. Επίσημη ενημέρωση για θύματα δεν υπάρχει, ωστόσο υπάρχουν αναφορές, από τις Αρχές, για αγνοούμενους.
“Πρόκειται για κατάσταση έκτακτης ανάγκης“, δήλωσε στο Associated Press ο Κέβιν Καρτράιτ, διευθυντής επικοινωνίας της πυροσβεστικής υπηρεσίας της Βαλτιμόρης. “Η εστίασή μας αυτή τη στιγμή είναι να προσπαθήσουμε να διασώσουμε τους ανθρώπους” που έπεσαν στο νερό.
Οι υπηρεσίες αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών αναζητούσαν τουλάχιστον επτά άτομα που πιστεύεται ότι βρίσκονταν στο νερό, αν και νωρίτερα ο Καρτράιτ δήλωσε ότι έως και 20 εργάτες πιστεύεται ότι έπεσαν στον ποταμό. “Είναι πολύ νωρίς για να γνωρίζουμε πόσοι άνθρωποι επλήγησαν” είπε και χαρακτήρισε την κατάρρευση ως ένα “εξελισσόμενο συμβάν με πολλά θύματα“.
Οι υπηρεσίες έλαβαν κλήσεις έκτακτης ανάγκης γύρω στη 1:30 π.μ. αναφέροντας ότι ένα πλοίο που έφευγε από τη Βαλτιμόρη είχε χτυπήσει μια κολόνα στη γέφυρα, σύμφωνα με τον Καρτράιτ. Αρκετά οχήματα βρίσκονταν στη γέφυρα εκείνη τη στιγμή, συμπεριλαμβανομένου ενός οχήματος στο μέγεθος ενός τρακτέρ.
Η θερμοκρασία στο ποτάμι ήταν περίπου 30 βαθμοί Φαρενάιτ (-1 βαθμοί Κελσίου) τις πρώτες πρωινές ώρες,
σύμφωνα με έναν αισθητήρα που συλλέγει δεδομένα για την Εθνική Υπηρεσία Ωκεανών και Ατμόσφαιρας.
Από ένα σημείο κοντά στην είσοδο της γέφυρας, ήταν ορατά τα οδοντωτά υπολείμματα του ατσάλινου σκελετού της που προεξείχαν από το νερό, ενώ η ράμπα εισόδου τελείωνε απότομα εκεί όπου κάποτε ξεκινούσε το άνοιγμα. Το πλοίο ονομάζεται “Dali”. Ένα πλοίο με αυτό το όνομα κατευθυνόταν από τη Βαλτιμόρη προς το Κολόμπο της Σρι Λάνκα, ως τελικό προορισμό, σύμφωνα με το Marine Traffic and Vessel Finder. Το πλοίο έφερε σημαία Σιγκαπούρης, μετέδωσε ο ραδιοφωνικός σταθμός WTOP, επικαλούμενος τον Υπαξιωματικό Μάθιου Γουέστ από την Ακτοφυλακή της Βαλτιμόρης.
Ο δήμαρχος Μπράντον Μ. Σκοτ και ο εκτελεστικός διευθυντής της κομητείας της Βαλτιμόρης Τζόνι Ολζέφσκι Τζούνιορ ανάρτησαν ότι το προσωπικό έκτακτης ανάγκης ανταποκρίθηκε και οι προσπάθειες διάσωσης βρίσκονται σε εξέλιξη. “Όλες οι λωρίδες κυκλοφορίας έκλεισαν και προς τις δύο κατευθύνσεις για περιστατικό στη γέφυρα. Η κυκλοφορία εκτρέπεται“, ανέφερε η Αρχή Μεταφορών του Μέριλαντ στο X.
Η γέφυρα είχε μήκος 2,57 χιλιομέτρων (1,6 μιλίων) και εξυπηρετούσε περίπου 11,5 εκατομμύρια οχήματα ετησίως.
Πιθανές αιτίες του ατυχήματος
Ειδικός στα θέματα ναυτικής ασφάλειας αναφέρει ότι η «πιθανότερη» αιτία που το πλοίο συγκρούστηκε με έναν από τους πυλώνες της γέφυρας στη Βαλτιμόρη, ήταν μια βλάβη στα μηχανήματα του πλοίου.
Ο David McFarlane, διευθυντής της Maritime Risk and Safety Consultants Ltd, δήλωσε στο Sky News: «Το πρώτο πράγμα που μου έρχεται στο μυαλό είναι: Υπήρξε ξαφνική βλάβη στις μηχανές του πλοίου ή στον μηχανισμό διεύθυνσης. Το άλλο, φυσικά, είναι: υπήρξε κάποιο σφάλμα πλοήγησης.»
Ο κ. McFarlane είπε ότι ένα ανθρώπινο λάθος ήταν λιγότερο πιθανό λόγω του αριθμού των ανθρώπων που θα ήταν σε υπηρεσία, ενώ πρόσθεσε: «Δεν θα έπρεπε να υπάρχει περιθώριο για λάθη ενός ατόμου, διότι ένας από τους άλλους ανθρώπους θα έπρεπε να πεταχτεί μέσα και να πει «περιμένετε…».
Τέλος, είπε «Η πιο πιθανή αιτία είναι μια βλάβη στα μηχανήματα ή στον μηχανισμό διεύθυνσης, αλλά απλά δεν θα ξέρουμε μέχρι οι αρχές να επιβιβαστούν στο πλοίο. Και ακόμη και τότε, είναι απίθανο να πουν τι συμβαίνει εδώ και αρκετό καιρό.»
Οι λόγοι που κατέρρευσε η γέφυρα
Ο πολιτικός μηχανικός Τζούλιαν Κάρτερ δήλωσε στο Sky News ότι γέφυρες όπως αυτή της Βαλτιμόρης είναι «πολύ αδύναμες σε σημεία». Εξηγεί δε την άποψη του λέγοντας πως: «Αποδεικνύεται με πολλές από αυτές τις κατασκευές – και έχουμε παρόμοιες στο Ηνωμένο Βασίλειο – ότι είναι στην πραγματικότητα αρκετά απλές στην ιδέα… αλλά είναι πολύ αδύναμες σε ορισμένα σημεία.»
Άλλες μεγάλες γέφυρες μπορεί να έχουν κεντρικούς πυλώνες όπου η κύρια δομή είναι αποσυνδεδεμένη από τις υπόλοιπες, αλλά σε αυτή την περίπτωση η διασυνδεδεμένη φύση της γέφυρας σημαίνει ότι «όταν αφαιρείς ένα μέρος της, το διασυνδεδεμένο σύστημα αποτυγχάνει».
Ο Κάρτερ υποστηρίζει ότι η δομή της γέφυρας πιθανότατα δοκιμάστηκε κάποια στιγμή από την σύγκρουση πλοίων. Μπορεί τότε να αποδειχθηκε κατάλληλη για εκείνη την εποχή αλλά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι τώρα «διπλάσια σε μέγεθος».
Τέλος, ο πολιτικός μηχανικός ανέφερε στην συνέντευξη του ότι αναμένει ότι πολλά λιμάνια και προβλήτες γεφυρών θα πρέπει να αξιολογηθούν, για ακόμη μία φορά, ως προς τον κίνδυνο να συμβούν ξανά παρόμοιες καταστάσεις.
Πώς το πλοίο έχασε την ισχύ του
Τα πλάνα από κάμερες κλειστού κυκλώματος παρακολούθησης και θαλάσσια δεδομένα παρακολούθησης δείχνουν ότι το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχασε την ισχύ του για περίπου 60 δευτερόλεπτα.
Σύμφωνα με το βίντεο, το πλοίο που προσέκρουσε στην γέφυρα, έχασε την ισχύ του περίπου τέσσερα λεπτά πριν χτυπήσει τη γέφυρα. Φάνηκε να προσαρμόζει την πορεία του και να αρχίσει να καπνίζει πριν από τη σύγκρουση.
🚨⚡ Francis Scott Key Bridge in Baltimore collapsed in river after a Large Container Ship Collides with Key Bridge. 💥#Baltimore #Maryland #USA pic.twitter.com/U7z8cQv3aO
— CLOCK (@CLOCKru) March 26, 2024