Κρασί, μπύρα, τσίπουρο ή ουίσκι; – Τι προτιμούν οι Έλληνες;

26 Φεβρουαρίου 2024

Κρασί, μπύρα, τσίπουρο ή ουίσκι; – Τι προτιμούν οι Έλληνες;

Μπορεί οι Έλληνες να μην είμαστε τόσο γερά ποτήρια όσο άλλοι λαοί της Ευρώπης όμως υπάρχει ένα ποσοστό πάνω από 50% των συμπατριωτών μας που καταναλώνει αλκοολούχα ποτά από καθημερινά έως μερικές φορές την εβδομάδα. Στους παραπάνω συμπεριλαμβάνονται αυτοί που θα απολαύσουν σπίτι τους ένα κρασί, μία μπύρα ή ένα τσίπουρο  καθώς και εκείνοι που στις εξόδους τους θα επιλέξουν ένα κοκτέιλ ή ένα ουίσκι . 

Κρασί και μπύρα κρατούν τα σκήπτρα των αγαπημένων ποτών για τους Έλληνες καταναλωτές, όμως τα κοκτέιλ έχουν αρχίσει να τα πλησιάζουν αρκετά. Το συμπέρασμα αυτό περιλαμβάνεται στο white paper της Ierax Analytix για τα αλκοολούχα ποτά στην Ελλάδα, το οποίο δόθηκε χθες στη δημοσιότητα και βασίζεται σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Νοέμβριο σε δείγμα 1.689 ανδρών και γυναικών.

Συγκεκριμένα, σε ερώτηση για τα ποτά που πίνουν, το 59% των ερωτηθέντων επιλέγουν το κρασί και το 51% την μπύρα, με τα κοκτέιλ να βρίσκονται στην τρίτη θέση με 40% και το ούζο και το τσίπουρο στην τέταρτη θέση με 38%. Μικρότερα ποσοστά αποσπούν το ουίσκι (32%), το τζιν (29%) και η βότκα (26%), ενώ ιδιαίτερα χαμηλό είναι ακόμα το ποσοστό των μη αλκοολούχων ποτών (10%).

Ελληνικό «ημίγλυκο» κρασί προτιμούν οι Πολωνοί | Insider

Αναλύοντας τα ποιοτικά δεδομένα της έρευνας, προκύπτει ότι σε όλες τις ηλικίες πρώτη επιλογή είναι το κρασί, εκτός από τη νεότερη ηλικιακή ομάδα 18-24 ετών, για τους οποίους πρώτη έρχεται η μπύρα.

Το κοκτέιλ είναι πιο αγαπητό στις ηλικίες 25-34 ετών. Όσον αφορά στο ούζο, το τσίπουρο και το ουίσκι, τα ποσοστά αυξάνονται όσο αυξάνεται η ηλικία, ενώ αντίθετα στην περίπτωση της τεκίλα μειώνεται η κατανάλωση όσο αυξάνεται η ηλικία.

Το τζιν, από την άλλη, το καταναλώνουν κυρίως ηλικίες έως 34 ετών (διπλάσια ποσοστά από μεγαλύτερες ηλικίες). Επίσης, για το σύνολο των καταναλωτών το πρώτο κριτήριο για την επιλογή ενός ποτού είναι η γεύση του και έπειτα η τιμή και η μάρκα του.

Ως προς το φύλο, οι άνδρες προτιμούν την μπύρα και ακολουθούν το κρασί, το ουίσκι, το ούζο και έπειτα τα κοκτέιλ, ενώ ενδιαφέρονται πιο πολύ για τη μάρκα από τις γυναίκες.

Οι γυναίκες, από την άλλη, προτιμούν το κρασί, μετά το κοκτέιλ και έπειτα την μπύρα, ενώ ενδιαφέρονται πιο πολύ για την παρουσίαση από τους άντρες και μετράει γι’ αυτές περισσότερο η πρόταση από barman/barwoman.

Η περίπτωση του αλκοολούχου καφέ
Αξίζει όμως να κρατήσουμε και την κατηγορία του αλκοολούχου καφέ, η οποία παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς σχεδόν διπλασιάζεται ως επιλογή στις δυναμικές ηλικίες 25-44 ετών.

Πρόκειται για ένα προϊόν που, αν και οι Έλληνες καταναλωτές είμαστε γενικότερα παραδοσιακοί και συντηρητικοί σε σχέση με τον υπόλοιπο δυτικό κόσμο, συνδυάζει ένα αγαπημένο μας ρόφημα με το αλκοόλ (ή τη μυρωδιά του) και μπορεί να εξελιχθεί σε απογευματινό energy boost.

Σύμφωνα με την έρευνα, ήδη το 32% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι έχει δοκιμάσει ή θα ήθελε να δοκιμάσει αλκοολούχο καφέ, ενώ ένα 22% έχει δοκιμάσει ή θα ήθελε να δοκιμάσει αλκοολούχο τσάι.

Προτιμούν τα σούπερ μάρκετ όσοι καταναλώνουν στο σπίτι
Γενικά, οι άνδρες πίνουν συχνότερα από τις γυναίκες: το ποσοστό των ανδρών που καταναλώνουν καθημερινά είναι τριπλάσιο από αυτό των γυναικών.

Το 71% των ανδρών πίνει τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό των γυναικών είναι 50%.

Συνολικά, πάνω από τους μισούς Έλληνες καταναλώνουν αλκοόλ από μία έως τέσσερις φορές την εβδομάδα (54%), ένα 27% σπανιότερα και ένα 11% καταναλώνει τυχαία ή χωρίς κάποιο πρόγραμμα, ενώ το ποσοστό αυτών που πίνουν κάθε μέρα αλκοόλ διαμορφώνεται στο 8%.

Έχει όμως ενδιαφέρον να δούμε πού καταναλώνουν τα ποτά τους οι Έλληνες: το 62% προτιμά την κατανάλωση σε μπαρ και το 35% στο σπίτι, ενώ μόνο ένα 3% προτιμά να πίνει αλκοολούχα ποτά σε άλλους εξωτερικούς χώρους, όπως πάρκα ή παραλίες.

Από αυτούς που καταναλώνουν ποτά στο σπίτι ή σε άλλους χώρους εκτός μπαρ, το 71% τα αγοράζει από το σούπερ μάρκετ, το 20% από κάβες και ένα 9% από μίνι μάρκετ ή περίπτερα.

Και τα δύο φύλα πίνουν κυρίως σε μπαρ, όμως οι άνδρες πίνουν λίγο περισσότερο στο σπίτι σε σχέση με τις γυναίκες, ενώ αντίστοιχα οι γυναίκες λίγο περισσότερο στο μπαρ.

Όσον αφορά στον παράγοντα της ηλικίας, οι νεότερες ηλικίες είναι πιο πιθανό να πίνουν έξω σε μπαρ, ενώ οι μεγαλύτερες στο σπίτι.

Σε γενικές γραμμές, όπως επισημαίνει η Ierax Analytix, η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών εντός σπιτιού είναι μια τάση που δυναμώνει, όμως για την Ελλάδα οι δυνατότητες του έξω σε συνδυασμό με το καλοκαίρι δείχνουν ότι δύσκολα θα δούμε αντίστροφη εικόνα.

Μια εντελώς διαφορετική σχέση με τα αλκοολούχα ποτά «χτίζουν» οι νέοι - Οι  τάσεις του μέλλοντος | Insider

Οι τρεις βασικές τάσεις
Η έρευνα καταγράφει επίσης τις τρεις βασικές τάσεις στα αλκοολούχα ποτά:

  1. Θερμίδες: Οι καταναλωτές κοιτάζουν να μειώσουν θερμίδες από πολλά προϊόντα και τα αλκοολούχα ποτά δεν θα μπορούσαν να αποτελούν εξαίρεση. Η λέξη «light» θα ακούγεται όλο και συχνότερα στα αλκοολούχα ποτά.
  2. Γεύση: Ποτά τα οποία ταιριάζουν στις γευστικές προτιμήσεις των καταναλωτών είναι πιθανότερο να τους κρατάνε πιστούς για αρκετά χρόνια, καθώς δύσκολα αλλάζουν brand που τους αρέσει.
  3. Περίσταση: Μπορεί να καταναλώνουν αλκοολούχα ποτά σε μπαρ και εστιατόρια συνήθως, όμως η κατανάλωση εντός σπιτιού είναι συχνότερη στην καθημερινότητα τους (12% στο σπίτι έναντι 4% εκτός σπιτιού).

Οι μισοί δεν εμπιστεύονται τις συστάσεις από barmen/barwomen
Ένα στοιχείο της έρευνας που προκαλεί εντύπωση είναι το γεγονός ότι οι μισοί σχεδόν καταναλωτές δεν εμπιστεύονται τις συστάσεις από barman/barwoman (τις εμπιστεύεται το 56%, το 32% τις εμπιστεύεται λίγο και το 12% καθόλου). Το στοιχείο αυτό, σύμφωνα με την Ierax Analytix, δείχνει πως οι άνθρωποι της εστίασης πρέπει να επενδύσουν σε μια σύνδεση του κοινού με το κατάστημα, ίσως μέσω της παραγωγής περιεχομένου ώστε να μπορέσουν να εκμεταλλευτούν τους barmen και τις barwomen ως πωλητές των προϊόντων.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα


[There are no radio stations in the database]