Σοβαρά προβλήματα ακοής για τους gamers –  Προειδοποιούν οι ειδικοί

19 Ιανουαρίου 2024

Σοβαρά προβλήματα ακοής για τους gamers –  Προειδοποιούν οι ειδικοί

Με τον κίνδυνο μη αναστρέψιμης απώλειας ακοής και εμφάνισης εμβοών βρίσκονται αντιμέτωποι οι gamers, σύμφωνα με νέα μελέτη, καθώς η ένταση του ήχου συχνά προσεγγίζει ή υπερβαίνει τα ασφαλή όρια. Ο κίνδυνος από την έκθεση σε υψηλά ντεσιμπέλ (dB) είναι μεγαλύτερος για παιδιά και εφήβους. 

Μια ανασκόπηση 14 παγκόσμιων μελετών σε περισσότερους από 50.000 ανθρώπους, η οποία δημοσιεύθηκε στο ιατρικό περιοδικό BMJ Public Health, διαπιστώνει ότι τα επίπεδα ήχου στα οποία εκτίθενται όσοι παίζουν παιχνίδια συχνά προσεγγίζουν ή υπερβαίνουν τα ασφαλή όρια. Οι επιπτώσεις των υψηλών ντεσιμπέλ είναι δυνατό να οδηγήσουν σε μη αναστρέψιμη απώλεια ακοής και εμβοές, σύμφωνα με τη νέα έρευνα.

Ο κίνδυνος επιδεινώνεται για όσους συνήθως παίζουν παιχνίδια για μεγάλα χρονικά διαστήματα, ενώ οι διαπεραστικοί θόρυβοι -όπως οι πυροβολισμοί- μπορεί επίσης να είναι πολύ δυνατοί, δήλωσαν οι ειδικοί.

Η μελέτη, η οποία διεξήχθη από ομάδα εμπειρογνωμόνων του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας και το Πανεπιστημίου της Νότιας Καρολίνας καλεί για ευρύτερη ενημέρωση σχετικά με τους κινδύνους που απορρέουν από το gaming, δεδομένης της δημοτικότητάς του ιδιαιτέρως μεταξύ των παιδιών και των εφήβων.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, «τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι μπορεί να υπάρχει ανάγκη να δοθεί προτεραιότητα σε παρεμβάσεις, όπως πρωτοβουλίες που επικεντρώνονται στην εκπαίδευση και την ευαισθητοποίηση σχετικά με τους κινδύνους του παιχνιδιού, οι οποίες μπορούν να συμβάλουν στην προώθηση της ασφαλούς ακρόασης».

Τι συνιστούν οι ειδικοί

Η μελέτη επεσήμανε ακόμη τις κατευθυντήριες γραμμές που ορίζουν ότι ο μέγιστος «επιτρεπόμενος» χρόνος έκθεσης των ανθρώπων σε ήχο 83 ντεσιμπέλ (dB) είναι 20 ώρες την εβδομάδα.

Το όριο βεβαίως μειώνεται σε 10 ώρες την εβδομάδα για 86dB και μόλις 38 λεπτά την εβδομάδα για 98dB.

Για τα παιδιά, τα όρια έκθεσης σε θόρυβο είναι χαμηλότερα –75dB για 40 ώρες την εβδομάδα.

Σύμφωνα με αυτόν τον δείκτη, τα παιδιά θεωρείται ότι μπορούν να εκτίθενται με ασφάλεια σε εντάσεις 83dB έως 6,5 ώρες – και 98dB για μόλις 12 λεπτά.

Ωστόσο, κατά μέσο όρο, τα επίπεδα θορύβου είναι συχνά κοντά ή πάνω από αυτό το εύρος, όπως έδειξαν τα στοιχεία.

Η ομάδα ζητά να διεξαχθούν περισσότερες έρευνες: «Η περιορισμένη διαθέσιμη εμπειρία υποδηλώνει ότι τα βιντεοπαιχνίδια μπορεί να είναι μια κοινή πηγή μη ασφαλούς ακρόασης, η οποία θα μπορούσε να θέσει πολλά άτομα παγκοσμίως σε κίνδυνο μόνιμης απώλειας ακοής/εμβοής».

«Απαιτείται πρόσθετη έρευνα σχετικά με αυτές τις σχέσεις, μαζί με μέτρα για την προώθηση της ασφαλούς ακρόασης μεταξύ των παικτών».

Αθροιστικός ο χρόνος έκθεσης

Σύμφωνα με το φιλανθρωπικό ίδρυμα για την απώλεια ακοής Royal National Institute for Deaf People (RNID), περίπου 12 εκατομμύρια άνθρωποι στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι κωφοί ή έχουν απώλεια ακοής ή εμβοές.

Η απώλεια ακοής μπορεί να προκληθεί από την επανειλημμένη ή μακροχρόνια έκθεση σε ήχους άνω των 85dB, που ισοδυναμεί με τον θόρυβο που δημιουργεί ένα μπλέντερ τροφίμων.

Η ασφαλής έκθεση σε αυτό το επίπεδο θορύβου είναι έως και οκτώ ώρες την ημέρα, λέει το RNID.

Τα επίπεδα ήχου της κίνησης στους δρόμους κυμαίνονται στα 88dB, ενώ ο ήχος από τη λειτουργία δράπανου είναι 91dB και η ένταση του ήχου σε μια ζωντανή συναυλία ανεβαίνει στα 110dB.

Ένα αεροπλάνο που απογειώνεται από απόσταση περίπου 100 μέτρων παράγει 130dB.

Σύμφωνα με τη φιλανθρωπική οργάνωση, τα 140dB είναι το όριο ήχου που προκαλεί πόνο στους περισσότερους ανθρώπους, ωστόσο και χαμηλότερα επίπεδα μπορούν να οδηγήσουν σε δυσφορία.

Η ένταση του ήχου διπλασιάζεται με κάθε αύξηση κατά 3dB – έτσι ο ασφαλής χρόνος έκθεσης είναι τέσσερις ώρες για 88dB.

«Να θυμάστε ότι εκτίθεστε σε πολλούς διαφορετικούς ήχους που είναι 85dB ή περισσότερο κατά τη διάρκεια της ημέρας και αυτός ο χρόνος έκθεσης αθροίζεται», προειδοποιεί το RNID.

«Για ήχους 110-120dB, ακόμη και ένας πολύ μικρός χρόνος έκθεσης μπορεί να προκαλέσει βλάβη στην ακοή».

Διαβάστε περισσότερα άρθρα


[There are no radio stations in the database]