Καύσιμα: Έτσι μας κλέβουν στην αντλία

19 Ιανουαρίου 2024

Καύσιμα: Έτσι μας κλέβουν στην αντλία – Ανύπαρκτο το  Σύστημα Εισροών-Εκροών 

Την προβληματική και παραβατική αγορά των καυσίμων  περιγράφουν οι επιχειρήσεις πετρελαιοειδών, επισημαίνοντας ότι η σημερινή εικόνα, θα οδηγήσει στην έξοδο πολλά πρατήρια και αυτό θα είναι σε βάρος της απασχόλησης στον κλάδο

Παρουσιάζοντας την εικόνα του κλάδου, χθες ο Σύνδεσμος Εμπορίας Πετρελαιοειδών, αποκάλυψε ότι το 10% των καταναλωτών πληρώνει περισσότερο για το καύσιμο που βάζει στο ρεζερβουάρ του λόγω της πειραγμένης αντλίας που σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να φτάσει και το 20%.

«Υπάρχουν κάποιες εταιρείες μπορεί να κερδίσουν λίτρα από τα καύσιμα. Κάποιος προγραμματιστής μπορεί να αλλάξει κάποια δεδομένα μέσα στην κονσόλα, ώστε να μην φαίνονται ξεκάθαρα στην υπηρεσία ελέγχου ότι μένουμε λίτρα στο καζάνι. Υπάρχουν τεχνικοί που σε πλευρίζουν και σου λένε ”θέλεις να το κάνουμε έτσι για να κονομάς;”»

Όπως πρόσθεσε στη συνέχεια «ο πρατηριούχος μπορεί να κερδίζει από 5 λεπτά έως 30 λεπτά ανάλογα. Ο προγραμματιστής κερδίζει 10.000 ευρώ. Μιλάμε για εγκατάσταση που θα αφήσει αρκετά λεφτά στον πρατηριούχο. Αν σκεφτείς 10 λεπτά στο λίτρο στα 100.000 λίτρα έχεις κάνει απόσβεση. ένας άλλο τρόπος επίσης είναι να υπάρχει ένα δεύτερο καζάνι το οποίο δεν είναι συνδεδεμένο με το εισροών – εκροών»

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, κάθε χρόνο οι καταναλωτές πληρώνουν 120 εκατομμύρια ευρώ για καύσιμο που δεν μπήκε ποτέ στο ρεζερβουάρ των οχημάτων τους ενώ έως 300 εκατομμύρια ευρώ χάνει το ελληνικό δημόσιο. Σύμφωνα με έρευνα του Μετσόβειου Πολυτεχνείο η κλοπή στην αντλία κυμαίνεται μεταξύ 4% και 24%.

Η λύση που όπως τόνισαν βρίσκεται στο Σύστημα Εισροών-Εκροών που θα μπορούσε να ελέγξει την κατάσταση στην αγορά, έχει καθυστερήσει δέκα χρόνια.

Το σύστημα αυτό, αν και έχει εγκατασταθεί εδώ και 10 χρόνια με επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, δεν λειτουργεί πλήρως, υπάρχουν πολλές τρύπες στο σύστημα τις οποίες αξιοποιούν τα κυκλώματα λαθρεμπορίας καυσίμων.

Αντιθέτως, στη Βουλγαρία, σύμφωνα με τους εκπροσώπους του κλάδου, όπου υπήρχε αντίστοιχο πρόβλημα, το σύστημα εισροών-εκροών εφαρμόσθηκε μέσα σε λίγους μήνες και μόνο στις πρώτες 30 ημέρες λειτουργίας του έκλεισαν πάνω από 300 πρατήρια τα οποία επιβίωναν κλέβοντας πελάτες και κράτος από τις πειραγμένες αντλίες και τις μυστικές παραδόσεις λαθραίων καυσίμων.

Στην Ελλάδα το σύστημα έχει εγκατασταθεί αλλά δεν λειτουργεί η «καρδιά» του, η ενιαία πλατφόρμα που θα συλλέγει και θα διασταυρώνει τα στοιχεία ώστε να εντοπίζονται άμεσα οι παρανομίες. Οπως δηλαδή με τις μηχανές POS που δεν ήταν συνδεδεμένες με το κεντρικό σύστημα TAXIS.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα


[There are no radio stations in the database]