“Ανθρώπινο λάθος” στο αεροπορικό δυστύχημα στο Τόκιο βλέπει Έλληνας αεροναυπηγός

3 Ιανουαρίου 2024

“Ανθρώπινο λάθος” στο αεροπορικό δυστύχημα στο Τόκιο βλέπει Έλληνας αεροναυπηγός

Τι προκάλεσε τη νέα τραγωδία στην Ιαπωνία και τι έσωσε τους 379 επιβαίνοντες στο Airbus A-350 των Ιαπωνικών Αερογραμμών

Τον γύρο του κόσμου κάνουν σήμερα (2/1) οι συγκλονιστικές εικόνες από το αεροδρόμιο Haneda της Ιαπωνίας, στο Τόκιο, όπου συγκρούστηκαν δυο αεροπλάνα με αποτέλεσμα να τυλιχτούν στις φλόγες, να καταστραφούν ολοσχερώς και να σκοτωθούν πέντε άτομα

Τα θύματα επέβαιναν στο ένα από τα δυο αεροπλάνα, ένα μικρό αεροσκάφος του Bombardier Dash-8 της ιαπωνικής ακτοφυλακής, το οποίο θα μετέβαινε στην αεροπορική βάση Νιιγκάτα για να παραδώσει βοήθεια στην πληγείσα περιοχή από τον σεισμό της χερσονήσου Νότο, στο βόρειο άκρο του νομού Ισικάουα.

Συνολικά έξι άτομα επέβαιναν σε αυτό. Μόνο ο πιλότος σώθηκε, βγαίνοντας εγκαίρως από αυτό, προτού συγκρουστεί με το μεγάλο αεροπλάνο που ενεπλάκη στη σύγκρουση, ένα μεγάλο Airbus A-350 των Ιαπωνικών Αερογραμμών.

Συγκλονιστικές εικόνες

Οι 379 επιβαίνοντες στο Airbus, που εκτελούσε εσωτερικό δρομολόγιο, διασώθηκαν. Το αεροσκάφος των Ιαπωνικών Αερογραμμών εκτελούσε την πτήση JAL 5016 και προερχόταν από το Σαπόρο (βόρεια Ιαπωνία). Οι εικόνες από το δυστύχημα είναι πραγματικά συγκλονιστικές.

Μιλώντας στην ΕΡΤ, ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης, εκδότης και αεροναυπηγός, μίλησες για τρεις παράγοντες που υπεισέρχονται στη συγκεκριμένη περίπτωση: «ο έλεγχος στην προσέγγιση-προσγείωση, ο πύργος ελέγχου δηλαδή. Είναι ο πιλότος του αεροπλάνου που προσγειωνόταν και είναι ο πιλότος του μικρού αεροπλάνου το οποίο από ό,τι φαίνεται παρεισέφρησε στον διάδρομο.

Κάπου υπάρχει ένα μεγάλο λάθος από ανθρώπινο παράγοντα. Δεν μπορεί να εξηγηθεί διαφορετικά πως το μικρότερο αεροπλάνο βρέθηκε σε ενεργό διάδρομο στον οποίο προσγειωνόταν ένα άλλο αεροπλάνο. Αυτό είναι αδιανόητο. Δεν μπορεί να συμβεί κάτω από κανονικές συνθήκες. Άρα υπάρχει κάποιο λάθος».

«Οι επιβάτες έδειξαν πειθαρχία»

Επισήμανε τη σημασία του ότι οι επιβάτες έδειξαν πειθαρχία και υπάκουσαν στις σχετικές εντολές. Όπως είπε «ίσως είναι και η ιδιοσυγκρασία των ανθρώπων στην Ανατολή που έχουν ιδιαίτερη πειθαρχία. Όλα τα αεροπλάνα, τα επιβατικά, είναι σχεδιασμένα να εκκενώνονται μέσα σε 90 δευτερόλεπτα με τις μισές από τις πόρτες εύχρηστες.

Δηλαδή στη συγκεκριμένη περίπτωση ένα μεγάλο κομμάτι του αεροπλάνου από τη μια πλευρά φλεγόταν, αλλά από την άλλη πλευρά και μπροστά οι θύρες ήταν εύχρηστες. Από τις μισές θύρες περίπου κατόρθωσαν και βγήκαν επιβάτες και πλήρωμα με μόνο τραυματίες.

Το μικρότερο αεροπλάνο ήταν από αυτά που χρησιμοποιούσε η Ολυμπιακή Αεροπορία μέχρι και πολύ πρόσφατα. Ένα δικινητήριο ελικοφόρο, αλλά δεν ήταν επιβατικό, ήταν ένα αεροπλάνο της ακτοφυλακής το οποίο σε κανονικές συνθήκες κάνει περιπολίες».

Ποιο είναι το χειρότερο αεροπορικό δυστύχημα στην Ιστορία

«Το σενάριο της σύγκρουσης αεροσκαφών στο έδαφος είναι το χειρότερο από όλα. Το χειρότερο στην Ιστορία αεροπορικό περιστατικό είναι η σύγκρουση δύο 747 στην Τενερίφη, το 1977, με 589 νεκρούς και εκ των υστέρων έχουμε και άλλα. Αυτό θα μπορούσε να είχε εξελιχθεί σε μια τεράστια τραγωδία», είπε ο κ. Καραϊωσηφίδης.

Διαβάστε περισσότερα άρθρα


[There are no radio stations in the database]