Πρώτη αιτία θανάτου για νεαρές ηλικίες τα τροχαία δυστυχήματα – 95 τροχαία το τριήμερο 23 με 25 Δεκεμβρίου
27 Δεκεμβρίου 2023
Πρώτη αιτία θανάτου για νεαρές ηλικίες τα τροχαία δυστυχήματα – 95 τροχαία το τριήμερο 23 με 25 Δεκεμβρίου. Δέκα άνθρωποι, στην πλειονότητά τους νέοι, έχασαν τη ζωή τους σε 95 τροχαία στη χώρα κατά το τριήμερο 23 με 25 Δεκεμβρίου
Ένας ακόμη νέος άνθρωπος έχασε τη ζωή του την δεύτερη μέρα των Χριστουγέννων στη Θεσσαλονίκη, μόλις 24 ετών, σε τροχαίο δυστύχημα. Στα Βριλήσσια δύο παιδιά 17 και 18 ετών επίσης ξεψύχησαν μετά από τροχαίο, ενώ δύο νέα παιδιά στο νοσοκομείο ακρωτηριάστηκαν μετά από ατύχημα σε δρόμο του Περάματος.
Κατανάλωση αλκοόλ, χρήση κινητού, παραβίαση του κόκκινου, υπερβολική ταχύτητα και μη χρήση ζώνης αποδεικνύουν δυστυχώς την έλλειψη οδικής παιδείας.
Μόνο για το πρώτο δεκάμηνο του 2023, 518 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα, ενώ χαρακτηριστικό είναι πως το τριήμερο 23 με 25 Δεκεμβρίου, σε 95 τροχαία σε όλη τη χώρα, 10 άνθρωποι, στην πλειονότητά τους νέοι, έχασαν τη ζωή τους και 119 τραυματίστηκαν.
Στην Επανομή της Θεσσαλονίκης, τα ξημερώματα της Τρίτης ένα ΙΧ αυτοκίνητο προσέκρουσε με σφοδρότητα σε τσιμεντένιο τοιχίο με τον θάνατο του 24χρονου οδηγού να επέρχεται ακαριαία.
Στα Βριλήσσια τα ξημερώματα των Χριστουγέννων ο νεαρός οδηγός έχασε τον έλεγχο του αυτοκινήτου για αδιευκρίνιστους λόγους, αρχικά χτυπώντας σε κολώνα και στη συνέχεια σε τοίχο, με αποτέλεσμα να κοπεί στα δύο.
Στο Πέραμα, 22 και 28 ετών παιδιά βγήκαν από το διαλυμένο αυτοκίνητο με τη βοήθεια της Πυροσβεστικής, ενώ στο νοσοκομείο χρειάστηκε να τους ακρωτηριάσουν τα κάτω άκρα για να τους σώσουν.
Οι βασικές αιτίες των τροχαίων
Συνολικά, τις ημέρες των εορτών, σημειώθηκαν 95 τροχαία ατυχήματα σε όλη την χώρα με τουλάχιστον δέκα ανθρώπους να χάνουν τη ζωή τους, ενώ 119 άτομα τραυματίστηκαν.
Η υπερβολική ταχύτητα, η κατανάλωση αλκοόλ και ουσιών κατά τη διάρκεια της οδήγησης και οι παραβάσεις που αφορούν στην οδηγική συμπεριφορά συγκαταλέγονται στις βασικές αιτίες των τροχαίων δυστυχημάτων και ατυχημάτων.
Όπως δήλωσε (ΕΡΤ) ο Νίκος Ρήγας, αντιπρόεδρος των Αστυνομικών Υπαλλήλων: «Βιώνουμε κάθε μέρα σαν χώρα μια γενοκτονία στην άσφαλτο» εστιάζοντας στα παιδιά και λέγοντας πως πρέπει «να μάθουν από μικρά τις οδηγικές συμπεριφορές».
Συνεχείς έλεγχοι αλκοτέστ σε όλη τη χώρα
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει η ΕΡΤ, το ίδιο τριήμερο (23-25/12) πραγματοποιήθηκαν 14.298 έλεγχοι αλκοτέστ σε ολόκληρη τη χώρα, όπου διαπιστώθηκαν 380 άτομα να οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ.
Σαρωτικοί είναι οι έλεγχοι από την τροχαία στο κέντρο της Αθήνας για οδήγηση υπό επήρεια αλκοόλ. Όπως δήλωσαν πολίτες στην κάμερα της ΕΡΤ: «αποφεύγω να πίνω και να πιάνω τιμόνι».
«Η υπευθυνότητα είναι πολύ σημαντική είναι τεράστιο κομμάτι στην κοινωνία μας η οποία απουσιάζει».
«Έχουμε κακή νοοτροπία γενικά, πίνουν πολύ και οδηγούν δεν υπάρχουν αυστηρά μέτρα».
«Φροντίζω να έχω πάντα έναν άνθρωπο μαζί μου, που αν εχω πιει να οδηγήσει αυτός»
Τα τροχαία δυστυχήματα, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου για τους νέους 15-29 ετών. Τα στοιχεία σοκάρουν και θυμίζουν πόσο αναγκαία είναι η κυκλοφοριακή παιδεία από μικρές ηλικίες ακόμα.
Σύμφωνα με τον Π.Ο.Υ.:
- Περίπου 1,19 εκατομμύρια άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο από τροχαία ατυχήματα.
- Οι τραυματισμοί από τροχαία ατυχήματα είναι η κύρια αιτία θανάτου για παιδιά και νέους ενήλικες ηλικίας 5-29 ετών.
- Το 92% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων παγκοσμίως συμβαίνουν σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, παρόλο που οι χώρες αυτές διαθέτουν περίπου το 60% των οχημάτων παγκοσμίως.
- Περισσότεροι από τους μισούς θανάτους από τροχαία δυστυχήματα αφορούν ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, συμπεριλαμβανομένων των πεζών, των ποδηλατών και των μοτοσικλετιστών.
- Τα τροχαία δυστυχήματα κοστίζουν στις περισσότερες χώρες το 3% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος τους.
- Η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών έχει θέσει τον φιλόδοξο στόχο να μειωθεί στο μισό ο παγκόσμιος αριθμός των θανάτων και των τραυματισμών από τροχαία δυστυχήματα έως το 2030.
«Οι κυβερνήσεις πρέπει να αναλάβουν δράση για την αντιμετώπιση της οδικής ασφάλειας με ολιστικό τρόπο» σημειώνει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας απαιτώντας «δράσεις που αφορούν την ασφάλεια των δρόμων, των οχημάτων και όλων των χρηστών του οδικού δικτύου».