Θεόδωρος Βουρλής | Ο φωτογράφος με τα “μαγικά” κλικ

7 Οκτωβρίου 2023

Αγαπητοί αναγνώστες, σήμερα μας συστήνεται στη στήλη μου, ο φωτογράφος με τα “μαγικά” κλικ ή κατά κόσμον, Θεόδωρος Βουρλής.

του Χρήστου Λαρισαίου

Διανύουμε μια περίοδο στην οποία η τέχνη της φωτογραφίας κατέχει την πρώτη θέση σχεδόν σε όλους τους τομείς, καθώς λόγω των social media έχει γνωρίσει μεγάλη ακμή. Αρκετός κόσμος πλέον, αν όχι όλοι, είναι εξοικειωμένος με την εικόνα. Πέρα από την καθημερινότητα μας, η φωτογραφία ανέκαθεν ήταν απαραίτητη στις σημαντικότερες στιγμές της ζωής μας όπως τις ορκωμοσίες, τα γενέθλια και κυρίως τον γάμο και τη βάπτιση μας.

Παλαιότερα, οι φωτογράφοι ήταν λιγότεροι σε σχέση με σήμερα καθώς δεν ήταν διαδεδομένο το επάγγελμα σε ευρύ κοινό και παράλληλα το να αποτυπώσεις μια εικόνα ήταν πιο περίπλοκο και δυσεύρετο. Η εξέλιξη της τεχνολογίας όμως, έφερε απίστευτη ευκολία στην αποτύπωση της εικόνας και πολλαπλασίασε τους φωτογράφους, άρα αυξήθηκε και ο ανταγωνισμός. Κατά την άποψη μου, υπάρχουν φωτογράφοι οι οποίοι προσπαθούν να εξελίσσονται και δεν επαναπαύονται λόγω της ευκολίας που μας παρέχει η τεχνολογία.

Ο Θεόδωρος Βουρλής είναι ένας από αυτούς του καλλιτέχνες, φωτογράφους και η επιλογή μου να τον φιλοξενήσω δεν είναι τυχαία. Όπως αναφέρω συχνά μέσα από τις συνεντεύξεις που κάνω, θέλω ο κόσμος που θα τις διαβάζει να μαθαίνει την φιλοσοφία των φωτογράφων που σημειώνουν επιτυχίες και οι ίδιοι εξελίσσουν την τέχνη. Επίσης είναι σημαντικό ο φωτογράφος να γνωρίζει ουσιαστικά πράγματα για την φωτογραφία και όχι αμπελοφιλοσοφίες που δεν έχουν κανένα όφελος.

Η σημερινή μας συνέντευξη λοιπόν, αφορά έναν εξειδικευμένο φωτογράφο στον τομέα του καλλιτεχνικού πορτραίτου και στα μυστήρια του γάμου και της βάπτισης, με αρκετές συμμετοχές σε διεθνής διαγωνισμούς φωτογραφίας, αποσπώντας μάλιστα και αρκετά βραβεία. Ο Θεόδωρος είναι ένας άνθρωπος που γνωρίζω αρκετά χρόνια, παρακολουθώ την δουλεία του και θαυμάζω την εξέλιξη του.

Πάμε λοιπόν να τον γνωρίσουμε καλύτερα και να μάθουμε τα πάντα γύρω από τα μυστήρια του γάμου και της βάπτισης.

ΘΟΔΩΡΗ ΠΕΣ ΜΑΣ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΕΣΕΝΑ. ΠΩΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕΣ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΟΥ ΣΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ? ΤΙ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΕ ΕΝΕΠΝΕΥΣΕ ?

Χρήστο καταρχήν σε ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου προσέφερες να μιλήσω για το μαγικό ταξίδι της φωτογραφίας. Λέγομαι Θοδωρής Βουρλής και απολαμβάνω τρεις βασικούς ρόλους στη ζωή μου τα τελευταία χρόνια. Του μπαμπά, του συζύγου και του επαγγελματία φωτογράφου φυσικά! Το ταξίδι μου στη φωτογραφία ξεκίνησε από παλιά σε εντελώς ερασιτεχνικό επίπεδο. Ξέρεις, στο επίπεδο έχω μια compact φωτογραφική μηχανή στις διακοπές και τραβάω τα τοπία. Κάποια στιγμή αποφάσισα να μάθω περισσότερο για το αντικείμενο και ξεκίνησα να παρακολουθώ κάποια θεωρητικά μαθήματα. Στην πορεία ήρθα σε επαφή και με πολύ καλούς φωτογράφους – δασκάλους όπως ο Βαγγέλης Δελέγκος μέσα από τα μαθήματα του οποίου, ήρθα και σε πρώτη επαφή με το πορτραίτο και σιγά σιγά τα πράγματα πήραν το δρόμο τους. Ανακάλυψα ότι λάτρευα να φωτογραφίζω ανθρώπους, να σκηνοθετώ και να «κλέβω» στιγμές τους!

Μου άρεσε πολύ η ιδέα ότι μπορώ με τη βοήθεια του φωτογραφιζόμενου μπορώ να προκαλέσω μια σειρά συναισθημάτων όχι μόνο στο μοντέλο αλλά και στα τρίτα πρόσωπα που έβλεπαν το τελικό αποτέλεσμα. Ήταν μια ευχάριστη διαδικασία που είχε αντίκτυπο αλλά και  με ωθούσε να γίνομαι όλο και καλύτερος και να παρατηρώ πράγματα που πριν «δεν έβλεπα».

ΟΠΩΣ ΟΛΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ Ο ΤΟΜΕΑΣ ΠΟΥ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΕΣΑΙ ΕΙΝΑΙ Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΓΑΜΟΥ ΚΑΙ ΒΑΠΤΙΣΗΣ.ΓΙΑΤΙ ΤΟΝ ΕΠΕΛΕΞΕΣ? ΠΩΣ ‘’ΜΠΗΚΕΣ’’ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΧΩΡΟ?

Ξεκίνησα να ασχολούμαι με το πορτραίτο στην αρχή στα πλαίσια fashion και conceptual φωτογραφίσεων. Φωτογράφιζα ερασιτέχνες μοντέλα σε διάφορα concepts που συμφωνούσα μαζί τους δοκιμάζοντας συχνά διαφορετικές προσεγγίσεις που με βοήθησαν να εξερευνήσω νέες για μένα φωτογραφικές τεχνικές αλλά και τρόπους προσέγγισης των εικονιζόμενων ατόμων. Τα μυστήρια (γάμος και βάφτιση) μπήκαν στη ζωή μου όταν μετά από κάποιες φορές που παραβρέθηκα σε γάμους φίλων και τράβηξα φωτογραφίες τους, διαπίστωσα ότι αυτές τους άρεσαν πολύ.

 Η σύζυγός μου, μου πρότεινε να το δω πιο επαγγελματικά αφού θεωρούσε ότι είχα ταλέντο. Απευθύνθηκα σε επαγγελματίες του χώρου προκειμένου να κάνω τα πρώτα βήματα μου και να αποκτήσω την απαιτούμενη εμπειρία και όταν ένιωσα αρκετά «δυνατός» πήρα το ρίσκο και ξεκίνησα να εργάζομαι με το δικό μου brand! Όπως γνωρίζεις ως επαγγελματίας φωτογράφος και εσύ, η φωτογράφιση γάμου και βάφτισης εμπεριέχει πολλά διαφορετικά ήδη φωτογραφίας (ρεπορτάζ, πορτραίτο, τοπίο, stilllife, conceptual) και απαιτεί μεγάλη εγρήγορση μιας και τίποτα σχεδόν δεν επαναλαμβάνεται στο χρόνο που συμβαίνει. Ήταν μια δύσκολη πρόκληση αλλά και ευκαιρία για μένα να ασχοληθώ με κάτι ανθρωποκεντρικό και καλλιτεχνικό. Ήταν το όνειρο μου η αγάπη μου για ένα χόμπι να εξελιχθεί σε κερδοφόρα εργασία και να είμαι υπεύθυνος του εαυτού μου.

ΕΧΕΙΣ ΛΑΒΕΙ ΜΕΡΟΣ ΣΕ ΚΑΠΟΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΓΑΜΟΥ Ή ΣΕ ΑΝΑΛΟΓΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ? ΑΝ ΝΑΙ, ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΙ ΑΠΟΚΟΜΙΣΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΟΥ?

Έχω λάβει μέρος σε ομαδικές εκθέσεις φωτογραφίας στο παρελθόν αλλά τα τελευταία χρόνια συμμετέχω εντατικά σε διεθνείς διαγωνισμούς φωτογραφίας γάμου με συμμετέχοντες επαγγελματίες του κλάδου από όλο τον κόσμο. Όσο πιο δύσκολος/απαιτητικός είναι ένας διαγωνισμός (πχ. PWE, WPS, Fearless Photographers),  τόσο μεγαλύτερο είναι και το αίσθημα της χαράς που βιώνω όταν κερδίζω σημαντική διάκριση. Στους μεγάλους διαγωνισμούς οι κριτικές επιτροπές αποτελούνται από καταξιωμένους φωτογράφους στο χώρο, οπότε είναι σημαντικό το ότι ξεχωρίζουν τη δουλειά σου. Οι διαγωνισμοί φωτογραφίας γάμου γενικά είναι «φροντιστήριο» πάνω στη φωτογραφία και μαζί με τα υπέροχα λόγια των πελατών όταν λαμβάνουν το τελικό αποτέλεσμα είναι τα βασικά κίνητρα για να γίνομαι καλύτερος και να πιέζω καλλιτεχνικά όλο και περισσότερο τον εαυτό μου όταν αναλαμβάνω να αποθανατίσω μια ιστορία αγάπης.

ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΣ ΤΙ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΟΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΝΑΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ ΓΑΜΟΥ ΚΑΙ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΕΙ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΑΥΤΟ?

Καταρχήν εφόσον έχει όνειρα, φιλοδοξίες και θέλει αναπτυχθεί, θα πρέπει να είναι νόμιμος για ευνόητους λόγους. Από εκεί και πέρα είναι σημαντικό να αποκτήσει σταδιακά το δικό του μοναδικό στυλ, να είναι ευχάριστος, δημιουργικός και μέσω της εμπειρίας του να μπορεί να λύνει «προβλήματα» που τυχόν αντιμετωπίσουν οι πελάτες του. Γενικά να είναι αυτό που λέμε «σωστός επαγγελματίας» ώστε να εμπνέει εμπιστοσύνη και να προσπαθεί κάθε φορά για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

ΘΕΩΡΕΙΣ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΓΑΜΟΥ ΚΑΙ ΒΑΠΤΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΙΚΟΝΑΣ, ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΜΕΤΑΞΥ ΦΩΤΟΓΡΑΦΩΝ?

Το επίπεδο της φωτογραφίας γάμου στην Ελλάδα ακολουθεί με την εξέλιξη στο εξωτερικό και θεωρώ ότι υπάρχουν πραγματικά «δυνατοί» φωτογράφοι στη χώρα μας που δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από μεγάλα ονόματα σε άλλες χώρες. Φυσικά όπως και σε κάθε άλλο κλάδο, υπάρχει η ποιότητα αλλά και η μετριότητα. Ένας καλλιτέχνης φωτογράφος γάμου δεν έχει να φοβηθεί τον ανταγωνισμό. Ίσα ίσα που τον θεωρεί και θεμιτό για να εξελίσσεται και να μην επαναπαύεται και ο ίδιος. Ο πελάτης που θα εκτιμήσει τη δουλειά του και το χαρακτήρα του θα θέλει και να συνεργαστεί μαζί του.

ΕΔΩ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΑΡΑΤΗΡΕΙΤΑΙ ΕΝΑΣ ΑΘΕΜΗΤΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΤΩΝ ΠΑΚΕΤΩΝ ΠΟΥ ΔΙΝΟΥΝ ΟΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΙ ΣΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΤΟΥΣ. ΠΟΙΑ Η ΑΠΟΨΗ ΣΟΥ ΓΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΙ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ?

Αυτό είναι κάτι που στα πρώτα μου αυτόνομα βήματα πριν λίγα χρόνια με στεναχωρούσε πολύ αλλά πλέον καθόλου. Έχω προσδιορίσει σταδιακά μέσω της δουλειάς μου, σε ποια κατηγορία ζευγαριών απευθύνομαι.

 Σε αυτήν που την απασχολεί να έχει υψηλού επιπέδου μελλοντικές αναμνήσεις, σε λογική (για το αποτέλεσμα) τιμή. Ο φωτογραφικός κλάδος καλώς ή κακώς δεν είναι «κλειστός» και υπάρχει τεράστιος ανταγωνισμός. Οποιοσδήποτε έχει ακόμη και μια μέτρια κάμερα με ένα μέτριο φακό και χωρίς τεχνική κατάρτιση και εμπειρία μπορεί να αυτοπροσδιοριστείως «επαγγελματίας φωτογράφος» γάμου και βάπτισης που αναλαμβάνει δουλείες σε εξευτελιστικές τιμές και απευθύνεται σε ζευγάρια που δεν δίνουν ιδιαίτερη σημασία στην ποιότητα αλλά στην τελική τιμή. Το θέμα είναι ο πελάτης να έχει ρεαλιστικές προσδοκίες. Δεν μπορεί ένας «φθηνός» φωτογράφος να παράγει «ακριβό» αποτέλεσμα και τούμπαλιν. Ένας φωτογράφος που σέβεται τον εαυτό του και τους πελάτες του διαθέτει άρτιο εξοπλισμό (Χ2 τουλάχιστον), υψηλή αισθητική, ικανότατη ομάδα υποστήριξης, επαγγελματισμό, πολλαπλά backups, ισχυρούς υπολογιστές για επεξεργασία και παρέχει σύγχρονες λύσεις και προτάσεις αφού εκπαιδεύεται συνεχώς. Και στη φωτογραφία ισχύει κατά 99% ο κανόνας του «ότι πληρώσεις θα πάρεις στο τέλος».

ΜΕ ΠΟΙΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΤΑ ΖΕΥΓΑΡΙΑ ΝΑ ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΤΟ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΝΑ ΔΙΑΣΦΑΛΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΗ ΜΕΡΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΛΑΘΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ?

Πολύ ενδιαφέρον ερώτημα που από μόνο του χρειάζονται πολλές σελίδες για να αναλυθεί. Θέτοντας ως δεδομένο, ότι το κομμάτι της φωτογραφίας (και του βίντεο) είναι αυτό που έχει τη μεγαλύτερη σημασία μετά το ίδιο το μυστήριο γιατί είναι και το μόνο που θα μείνει στο ζευγάρι από εκείνη την ημέρα ως κειμήλιο, θεωρώ ότι θα πρέπει να κάνει σοβαρή έρευνα στη ανεύρεση του καλύτερου δυνατού φωτογράφου σε συνάρτηση με το διαθέσιμο budget. Υπάρχουν καλές επιλογές εκεί έξω. Για να καταλήξει σε κάποιες, καλό είναι να δει πολλές δουλειές του κάθε συναδέλφου αρχικά από το ίντερνετ ώστε να αντιληφθεί αν τον εκφράζει η αισθητική και να διαβάσει πραγματικές κριτικές πελατών (δεν είναι δύσκολο να τις διακρίνεις γιατί συνήθως είναι πολύ περιγραφικές και μεγάλες). Επίσης οι συστάσεις είναι πάντα σημαντικές.

Το επόμενο βήμα προφανώς είναι η γνωριμία από κοντά και ο πλήρης δειγματισμός ώστε να διαπιστωθεί αν το αρχικό συμπέρασμα είναι και το σωστό. Θεωρώ επίσης απαραίτητο να υπάρχει ιδιωτικό συμφωνητικό ως προς τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που θα παρασχεθούν ώστε και το ζευγάρι να είναι εξασφαλισμένο και ο φωτογράφος να αποδεικνύει τον επαγγελματισμό του. Έχω ακούσει κατά καιρούς ιστορίες «τρόμου» για ζευγάρια που εμπιστεύτηκαν κάποιον φίλο φίλου «φωτογράφο» που είτε έχασε τις φωτογραφίες, είτε έτρεχε να γλιτώσει σε τυχαίο έλεγχο κλιμακίου, είτε δεν εμφανίστηκε ο ίδιος αλλά κάποιος άλλος χωρίς να ξέρει το ζευγάρι τίποτα για αυτό, είτε το αποτέλεσμα ήταν πολύ μέτριο κλπ κλπ. Δώστε λοιπόν στο μέτρο του δυνατού, την αξία που αρμόζει στην μοναδική σας ημέρα!

Η ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΒΑΠΤΙΣΗΣ ?

Φυσικά! Προσωπικά μιλώντας, χωρίς εκπαίδευση, χωρίς διάθεση να βελτιώσω τις τεχνικές μου και την αισθητική μου, σύντομα θα έφτανα σε σημείο να χάσω το ενδιαφέρον μου γι΄αυτό που κάνω και να καταντήσει η φωτογράφιση μια καθημερινή «αγγαρεία». Όταν η δουλειά σου γίνεται αγγαρεία τότε και εσύ γίνεσαι μέτριος σε αυτό που κάνεις.

ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΟΥ ΔΙΗΓΗΘΕΙΣ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΥ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ, ΑΠΟ ΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΕΙ.

Θα σου περιγράψω εν τάχει την ιστορία που κρύβεται πίσω από μια από τις διασημότερες φωτογραφίες της καριέρας μου μέχρι τώρα. Την φωτογραφία που απεικονίζει ζευγάρι στην είσοδο της σπηλιάς του Νταβέλη στην Πεντέλη που έχει κερδίσει πολλά διεθνή βραβεία. Μαζί με την Αγγελική και τον Χάρη, το ζευγάρι που προείπα και δέχτηκε αδιαμαρτύρητα να το «ταλαιπωρήσω», είχε έρθει και η μητέρα της νύφης. Μιας αξιαγάπητη κυρία που ακόμη και τώρα, δυο χρόνια μετά, μαζί με τα παιδιά της είναι ένθερμη θαυμάστρια της δουλειάς μου στα social media και με συστήνει παντού. Σας ευχαριστώ πολύ κα Ελένη! Πήρα και τους τρεις λοιπόν και αφού περπατήσαμε κάνα μισάωρο από το σημείο που αφήσαμε τα αυτοκίνητα, φτάσαμε στο σπήλαιο λίγο πριν νυχτώσει. Μπήκα αρκετά μέσα στη σπηλιά, βρήκα το κάδρο μου, έβαλα την μαμά/πεθερά να κρυφτεί πίσω από ένα βράχο κρατώντας φλας στο χέρι με το οποίο φώτισε μόνο το εκκλησάκι, το ζευγάρι έμεινε ακίνητο και μέσω και επεξεργασίας προέκυψε αυτή η χαρακτηριστική εικόνα μου. Είχε ήδη προηγηθεί φωτογράφιση τριών ωρών σε διαφορετικά σημεία, όμως το peak έγινε στο τέλος!  Πιστεύω ήταν ένα από τα καλύτερα next day που έχω κάνει.

ΔΩΣΕ ΜΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΣΤΑ ΝΕΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΙ Η ΣΚΕΦΤΟΝΤΑΙ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΝ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΓΑΜΟΥ ΚΑΙ ΒΑΠΤΙΣΗΣ.

Η φωτογράφιση γεγονότων που για το ζευγάρι είναι πολύ σημαντικά και δεν επαναλαμβάνονται είναι κάτι που απαιτεί αγάπη, προσήλωση και σημαντικό αίσθημα ευθύνης από τον φωτογράφο. Θα πρότεινα στα παιδιά που θέλουν να μπουν στον χώρο, να επενδύσουν σε εξοπλισμό ποιοτικό που θα τους βοηθήσει να έχουν ένα καλό αποτέλεσμα, αλλά το βασικότερο είναι να «μαθητεύσουν» δίπλα σε κάποιο συνάδελφο έστω και δωρεάν στην αρχή ώστε να έχουν την ευκαιρία να κάνουν απαραίτητη εξάσκηση και να αποκτήσουν εμπειρία που διαφορετικά δε θα μπορέσουν. Τέλος καλό είναι να καλλιεργήσουν τις γνώσεις τους μέσω σεμιναρίων online αλλά και δια ζώσης καθώς και δωρεάν μαθημάτων από το YouTube.

ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ΠΩΣ Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ Η ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ ΑΠΕΙΛΕΙ ΤΟΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟ ΓΑΜΟΥ ΚΑΙ ΒΑΠΤΙΣΗΣ?

Είναι νωρίς ακόμη για να πάρω θέση καθώς σαν νέα τεχνολογία μπορεί να χρησιμοποιηθεί και θετικά αλλά και αρνητικά. Όσον αφορά τον γάμο αυτόν καθ αυτόν δεν πιστεύω ότι μπορεί να απειλήσει ιδιαίτερα τον ποιοτικό φωτογράφο.

Αυτό που πιστεύω θα βλέπουμε είναι όλο και πιο εντυπωσιακές εικόνες από ζευγάρια σε next day shoots, χωρίς να ξέρουμε αν είναι αληθινές ή όχι.

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΟΙΝΟΥ (@GLANCE_GR): ΠΩΣ ΚΑΤΑΦΕΡΕ Ο ΧΩΡΟΣ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΙΔΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΥΛΙΚΟ ΜΕ ΟΛΟ ΚΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΧΡΗΜΑΤΑ?

Αυτό συμβαίνει στα πλαίσια του ανταγωνισμού και συνήθως χαρακτηρίζει τους φωτογράφους που κάνουν απλά λήψη στην εκκλησία και παραδίδουν αυτούσιο το υλικό στο ζευγάρι άμεσα και χωρίς καμία επεξεργασία ζητώντας και τα αντίστοιχα (χαμηλά συνήθως) ποσά. Δηλαδή η δουλειά τους τελειώνει με τη λήξη του μυστηρίου, σε αντίθεση με φωτογράφους όπως εγώ, που έχουμε δεκάδες ώρες μετά να ασχοληθούμε με κάθε μυστήριο. Το βασικό θέμα είναι τι ακριβώς παραδίδεται στο ζευγάρι. Πόσο νόημα έχει το να πάρει ο πελάτης 1.500 φωτογραφίες από τη βάφτιση του παιδιού του και να ψάχνει μέσα σε αυτές να βρει 10-20 καλές;

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΟΙΝΟΥ (ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΣΜΑΝΗΣ): ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΧΑΘΕΙ ΤΟ ΥΛΙΚΟ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ Η ΤΗΣ ΒΑΠΤΙΣΗΣ?

Αυτό είναι ο εφιάλτης κάθε ερασιτέχνη (στην νοοτροπία) φωτογράφου αλλά όχι ενός πραγματικά επαγγελματία. Αυτός έχει λάβει όλα εκείνα τα μέτρα ώστε αυτό  να μη συμβεί σχεδόν ποτέ. Για παράδειγμα, σε κάθε μυστήριο εγώ και ο συνεργάτης μου είμαστε με δυο μηχανές ο καθένας και κάθε μηχανή φωτογραφική διαθέτει δυο κάρτες μνήμης για καταγραφή. Στο τέλος του μυστηρίου και με την επιστροφή στο γραφείο, το υλικό μεταφέρεται σε τρία διαφορετικά αποθηκευτικά μέσα. Όπως καταλαβαίνετε, θα ήταν πολύ δύσκολο να χαθούν τα αρχεία. Τώρα αν παρόλα αυτά συνέβαινε με ευθύνη του φωτογράφου και όχι από γεγονός που δε θα μπορούσε να ελέγξει (πχ κλοπή, σοβαρό ατύχημα), το σωστό θα ήταν ο πελάτης να λάβει πίσω άμεσα όλες τις πληρωμές που έχει κάνει μέχρι εκείνη την ώρα! Αυτό θα πρέπει να αναφέρεται στο συμφωνητικό συνεργασίας με τον πελάτη.

Η συνέντευξη μας κάπου εδώ έφτασε στο τέλος της. Ομολογώ πως μάθαμε αρκετά και είδαμε την ουσία αυτούσια σε θέματα φλέγοντα που απασχολούν πολύ κόσμο και κυρίως τα ζευγάρια. Ευχαριστώ θερμά και την δική σας συμμετοχή στην συνέντευξη καθώς οι δυο τελευταίες ερωτήσεις ήταν δικές σας . Η ανταλλαγή απόψεων και η εστίαση σε συνεντεύξεις αλλά και εκπαιδευτικά άρθρα, αποτελούν πηγή γνώσεων και έμπνευσης για την τέχνη που αγαπάμε.

Εύχομαι στον Θεόδωρο Βουρλή να είναι πάντα με το χαμόγελο που αποτελεί κύριο χαρακτηριστικό του και να εξελίσσεται συνεχώς προς όφελος της τέχνης και των ανθρώπων που συνεργάζεται.

Η γνώση είναι δύναμη και δημιουργεί μέλλον. Επενδύστε λοιπόν στην μάθηση και εμπνευστείτε από ανθρώπους που είναι στις επάλξεις. Εμείς ανανεώνουμε το ραντεβού μας για το μεθεπόμενο Σάββατο με νέο φωτογραφικό οδοιπορικό. Έως τότε μείνετε συντονισμένοι στον Νο1 διαδικτυακό ραδιοφωνικό σταθμό της πόλης, τον Planetwebradio.gr  φυσικά.


[There are no radio stations in the database]