Η ιστορία του σήματος της Porsche
14 Μαρτίου 2023
Το λογότυπο της Porsche που γεννήθηκε μετά από ένα επαγγελματικό δείπνο στη Νέα Υόρκη. Είναι η σφραγίδα που αντιπροσωπεύει τις ρίζες της εταιρείας και έχει γίνει σύμβολο κύρους από τη γέννησή του μέχρι και σήμερα. Η ιδέα πίσω από τη δημιουργία του, γεννήθηκε το 1951, όταν η Porsche και ένας από τους πρώτους πελάτες της, ο γιατρός Ottomar Domnick, έκαναν ένα διαγωνισμό σχεδιασμού για τους φοιτητές και όχι μόνο των γερμανικών σχολών καλών τεχνών.
Βάζοντας ένα έπαθλο που σε σημερινά χρήματα θα ήταν κάτι σαν 550 ευρώ, αλλά για την εποχή ήταν πολύ μεγάλο ποσό και ισχυρό κίνητρο για τους συμμετέχοντες. Κανένα όμως από τα σχέδια που προέκυψαν, δεν ήταν ικανό να κερδίσει, οπότε και η σκέψη για τη δημιουργία του λογότυπου, μπήκε στον πάγο για λίγο καιρό. Ένα ταξίδι του Ferry Porsche στη Νέα Υόρκη προς το τέλος του έτους, έφερε την αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος γύρω από την ιδέα αυτή.
Σημαντική βοήθεια πρόσφερε ο Max Hoffman, που ήταν ιδιοκτήτης της Hoffman Motor Company που έκανε εισαγωγές ευρωπαϊκών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ. Ο Hoffman ήταν που υπογράμμισε την αξία της ταυτότητας που δημιουργεί η ύπαρξη ενός θυρεού για κάθε μάρκα, οπότε και λίγες μέρες μετά, στις 27 Δεκεμβρίου του 1951, ο Ferry Porsche θέτει τις παραμέτρους για τη δημιουργία του εμβλήματος που βλέπουμε μέχρι και σήμερα.
Η σχεδίαση ανατέθηκε το 1952 στο σχεδιαστή της Porsche, Franz Xaver Reimspieß με τις οδηγίες να κάνουν λόγο για συμβολική απεικόνιση των ριζών της εταιρείας. Το αποτέλεσμα ήταν το έμβλημα που βλέπουμε στα αυτοκίνητα της Porsche και αποτελεί μια σύνθεση του θυρεού της Στουτγάρδης, με ένα άλογο στο κέντρο στο πλαίσιο μιας χρυσής ασπίδας.
Το όνομα της πόλης στο επάνω μέρος του κεντρικού τμήματος με το άλογο, πλαισιώνεται από κόκκινο και μαύρο, που είναι τα χρώματα της περιοχής και τα κέρατα, τα οποία προέρχονται από το εθνόσημο Württemberg-Hohenzollern. Το λεκτικό «Porsche», έχει το ρόλο της οροφής που προστατεύει όλα όσα βρίσκονται παρακάτω.