«Tο Kράτος του Zόφου» ο ΟΣΕ: Οι σταθμάρχες καταγγέλλουν ότι ακούνε τα ποντίκια να τρώνε τα καλώδια στους πίνακες παρακολούθησης! (Βίντεο)

8 Μαρτίου 2023

Στο «Kράτος του Zόφου» έχει μετατραπεί ο ΟΣΕ, διότι δεν μπορούμε να πιστέψουμε, ούτε και να διανοηθούμε τις άθλιες συνθήκες που επικρατούν μέσα στους σταθμούς του, σύμφωνα τις εικόνες που μας μεταφέρει η κάμερα της ΕΡΤ3 και του Έθνους μέσα απο έναν απο τους κεντρικότερους κόμβους του σιδηροδρομικού δικτύου στη Θεσσαλονίκη.

Το ρεπορτάζ έρχεται μέσα απο τον σταθμό του κόμβου που ενώνει τις γραμμές Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη, Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, καθώς και τη γραμμή με κατεύθυνση την Αθήνα και την Φλώρινα και βλέπουμε έναν χώρο γεμάτο ποντικοπαγίδες, ακόμη και μέσα στα συστήματα παρακολούθησης, που θυμίζει κτίριο εγκαταλελειμμένο, ενώ ένας από τους σταθμάρχες μάλιστα καταγγέλλει -μεταξύ πολλών άλλων- ότι ακούνε μέχρι και ποντίκια να τρώνε τα καλώδια ενώ δεν υπάρχει ούτε φωτοσήμανση!

«Μέσα στον ίδιο τον πίνακα το βράδυ ακούμε ποντίκια. Βλέπουμε τον πίνακα να τρεμοπαίζει χωρίς καμία ασφάλεια επειδή ποντίκια μέσα τρώνε ή μασάνε τα καλώδια. Σύστημα δεν λειτουργεί… εργαζόμαστε με τηλέφωνο χαράξεις, δεν υπάρχει φωτόσημο  και σ΄ αυτό το κομμάτι δεν λειτουργεί η τηλεδιοίκηση. Βλέπω μόνο το δικό μου σημείο. Το πρωί είμαστε δύο άτομα, το απόγευμα δύο, το βράδυ ένας. Έχει τύχει να έρθω να βοηθήσω συνάδελφο που έπαθε εγκεφαλικό» αναφέρει σταθμάρχης του κόμβου ΤΧ1, Παύλος Πετσάβας.

Στο ethnos.gr ο ίδιος σταθμάρχης αναφέρει πως

“Πολλές φορές αν και δίνεται εντολή από το ηλεκτρονικό σύστημα, δεν είναι σαφές αν αυτή έχει πραγματοποιηθεί ή όχι. Επομένως, απαιτείται η παρουσία ανθρώπου ο οποίος θα πρέπει να υλοποιήσει χειροκίνητα την εντολή αυτή”. Mέσα στο παλαιωμένο κτίριο όπου γίνεται ο έλεγχος διέλευσης των τρένων υπάρχουν ποντίκια ενώ μέσα στον πίνακα ελέγχου κυκλοφορίας υπάρχει ποντικοφάρμακο καθώς έχουν μπει μέσα σε αυτόν και καταστρέφουν τα καλώδια.

Σταθμός ΟΣΕ Θεσσαλονίκης
Σταθμός ΟΣΕ Θεσσαλονίκης

Τριτοκοσμικές συνθήκες

Μπαίνοντας στο σταθμό, μπροστά τους οι σταθμάρχες έχουν έναν πίνακα με κολλημένες πάνω του αυτοκόλλητες ετικέτες με χειρόγραφα σημειώματα, ενώ η κίνηση γίνεται με μπακαλοτέφτερα. Τα κόκκινα λαμπάκια αναβοσβήνουν μονίμως, όπως και τα φωτόσημα και ελιγμοσήματα στη γραμμή, τα οποία όμως είναι εκτός λειτουργίας.

Σταθμός ΟΣΕ Θεσσαλονίκης
Σταθμός ΟΣΕ Θεσσαλονίκης

Όταν το τρένο πατά στις γραμμές η ένδειξη κοκκινίζει στην οθόνη, αλλά «όταν γυρνάμε ένα ψαλίδι δεν σημαίνει ότι είναι ασφαλές». Το λαμπάκι του ψαλιδιού μπορεί να δείξει ότι δεν έχει ‘καθίσει’ γιατί μπορεί να υπάρχει κάποια μηχανική βλάβη. Το σύστημα της τηλεδιοίκησης καλύπτει τη διαδρομή από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τον Στρυμόνα και από τη Σίνδο έως το Πλατύ, ενώ στο τμήμα από Στρυμόνα μέχρι Αλεξανδρούπολη δεν λειτουργεί η φωτοσήμανση.

Αποτέλεσμα της μη ολοκληρωμένης λειτουργίας της φωτοσήμανσης είναι η κίνηση και η διαχείριση των τρένων να γίνεται με τον ίδιο τρόπο όπως στην περίπτωση της μοιραίας αμαξοστοιχίας που οδήγησε στην εθνική τραγωδία στα Τέμπη.

Σταθμός ΟΣΕ Θεσσαλονίκης
Σταθμός ΟΣΕ Θεσσαλονίκης

Ο κίνδυνος ενός ατυχήματος αυξάνεται μετά τις 11 το βράδυ, όταν μένει ένας σταθμάρχης στη βάρδια λόγω έλλειψης προσωπικού. Σύμφωνα με τον κ.Πατσάβα πρέπει άμεσα να ολοκλληρωθεί η φωτοσήμανση και να δοθεί σε λειτουργία το σύστημα ασφαλείας ATCS αλλά και να εκπαιδευτεί το προσωπικό στις νέες τεχνολογίες.

Με πληροφορίες απο ertnews.gr και ethnos.gr


[There are no radio stations in the database]