Τέμπη: Για «ανθρώπινο λάθος» και «επικίνδυνη ενέργεια» κάνει λόγο ο πραγματογνώμονας σιδηροδρομικών ατυχημάτων

1 Μαρτίου 2023

Απαντήσεις, στο ερώτημα πώς συνέβη και βρέθηκαν στην ίδια γραμμή τα δύο τρένα που συγκρούστηκαν στα Τέμπη, προσπαθεί να δώσει ο ειδικός πραγματογνώμονας σιδηροδρομικών ατυχημάτων Αναστάσιος Δέδες.

Συγκεκριμένα δήλωσε χαρακτηριστικά στην ΕΡΤ πως πρόκειται για «ανθρώπινο λάθος» και «επικίνδυνη ενέργεια» αναφέροντας πως «είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για ένα ανθρώπινο λάθος, σε συνδυασμό με τη μη ύπαρξη των συστημάτων».

πηγή Internet

Μιλώντας για το πώς συνέβη η τραγωδία με την σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών, ο κ. Δέδες ανέφερε: «Το τρένο είχε ξεκινήσει από Αθήνα, έφτασε στη Λάρισα και από εκεί και πέρα άλλαξε γραμμή κατόπιν εντολής του σταθμάρχη προς τον κλειδούχο και πήγε στη γραμμή η οποία ήταν η γραμμή καθόδου. Αυτή η ενέργεια ήταν για μένα εντελώς αψυχολόγητη, λανθασμένη και επικίνδυνη, καθώς δεν υπήρχε έλεγχος από τον μηχανοδηγό της κίνησης η οποία υπήρχε στην κάθοδο».

«Οι οδηγοί κινούνται στα τυφλά»

Ο ίδιος τόνισε ότι τα αίτια της τραγωδίας θα προκύψουν από τις απομαγνητοφωνήσεις, οι οποίες υπάρχουν και δεν μπορούν να σβηστούν.

«Είναι δεδομένο το τρένο ακολουθούσε λανθασμένη διαδρομή είτε από πρόβλημα που υπήρχε στην γραμμή ανόδου λόγω ρεύματος ή λόγω οποιοδήποτε άλλης αιτίας. Το τρένο, τη στιγμή κατά την οποία ξεκίνησε να ανεβαίνει προς τα πάνω, έπρεπε να έχει σήματα στο δρόμο από τα οποία ο μηχανοδηγός να βλέπει εάν η γραμμή είναι ελεύθερη ή όχι».

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο πραγματογνώμονας σιδηροδρομικών ατυχημάτων, τα φανάρια ήταν εκτός λειτουργίας, διότι το σύστημα δεν λειτουργούσε. «Το σύστημα φωτοσήμανης δεν είχε αναβαθμιστεί και δεν είχε τεθεί σε λειτουργία, με αποτέλεσμα οι μηχανοδηγοί να βασίζονται στις εντολές των σταθμαρχών και να κινούνται στα τυφλά», σημείωσε.

«Υπήρχε τεράστιο ρίσκο. Ο μηχανοδηγός έφυγε, δεν είχε σήμανση μπροστά του και κινείτο στα τυφλά. Το ίδιο και ο αντίθετα ερχόμενος διότι δεν δούλευε ούτε η άλλη πλευρά», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ερωτώμενος για την μεγάλη ταχύτητα με την οποία έγινε στην σύγκρουση, επισήμανε ότι το τρένο θέλει πάνω από 250 μ. για να σταματήσει. Με δεδομένο ότι το Intercity πηγαίνει με 160 χλμ., ήταν νύχτα και το άλλο τρένο έβγαινε από το τούνελ με αποτέλεσμα να μην είναι ορατό, ο κ. Δέδες εστίασε για άλλη μια φορά στις ευθύνες των αρμοδίων λέγοντας ότι το δυστύχημα ήταν προδιαγεγραμμένο να γίνει διότι υπήρχε τεράστιο ρίσκο.

Καταλήγοντας, σημείωσε πως ο ΟΣΕ είναι υπεύθυνος για τη συντήρηση της γραμμής και την επίλυση τυχόν προβλημάτων, ενώ η Hellenic Train φέρει ευθύνη για τα δρομολόγια. 


[There are no radio stations in the database]