Sianti Gallery: Διοργανώνει έκθεση με τα εικαστικά έργα της θεατρικής παράστασης «Αίας» του Γιώργου Νανούρη
14 Ιανουαρίου 2023
Τα έργα του Απόστολου Χαντζαρά από τη θεατρική παράσταση «Αίας» του Σοφοκλή, με τη σκηνοθετική υπογραφή του Γιώργου Νανούρη, εκθέτει από σήμερα μέχρι τις 18 Ιανουαρίου η Sianti Gallery, στο πλαίσιο του κύκλου των πρωτότυπων θεματικών εκθέθεσών της.
Θέατρο και ατελιέ γίνονται ένα και με κινητήρια δύναμη την αγάπη για τον πολιτισμό μεταφέρονται τα ζωγραφικά έργα από το θέατρο στην γκαλερί με πρωταγωνιστές τα αρχετυπικά ζητήματα τόσο της ζωής όσο και της τέχνης. Έτσι, δίνεται η δυνατότητα στο κοινό να τα αποκτήσει ενισχύοντας την τέχνη καθώς μέρος των εσόδων θα διατεθεί στο « Σπίτι του Ηθοποιού».
Μια καθηλωτική παράσταση, που σκηνοθετεί ο Γιώργος Νανούρης στο θέατρο Αλκυονίς, αποκαλύπτεται ως ένας ζωντανός διάλογος επί σκηνής ανάμεσα σε δύο απο τα πιο ευγενή είδη των τεχνών, της υποκριτικής και της ζωγραφικής. Ο ηθοποιός Μιχάλης Σαράντης, βραβευμένος με το βραβείο Χορν, ενσαρκώνει εννέα διαφορετικούς ρόλους. Εναλλάσσεται ανάμεσα στον Αίαντα και τον Οδυσσέα, τον Μενέλαο και τον Αγαμέμνονα, τον Τεύκρο, την Τέκμησσα, τον Αγγελιαφόρο και την παρεμβατική θεά Αθηνά. Ταυτόχρονα, ο ζωγράφος και συνεργάτης της Sianti Gallery, Απόστολος Χαντζαράς μεταφέροντας το γυάλινο τραπέζι του ατελιέ του στην σκηνή, δημιουργεί τα ζωγραφικά έργα με την μέθοδο της μονοτυπίας. Η καθεμία αναρτάται στην σκηνή πλαισιώνοντας την αφήγηση, ενώ ο καλλιτέχνης συνομιλεί με τον δικό του τρόπο και με το κοινό.
Τα έξι μοναδικά και αυτόνομα σε κάθε παράσταση έργα του ζωγράφου Απόστολου Χαντζαρά, που πλαισιώνουν τους μονολόγους της τραγωδίας του Σοφοκλή, συμβολίζουν τη νομοτέλεια αλλά και την πληρότητα των πραγμάτων, όπως το απόλυτο της ζωής και του θανάτου. Και επειδή η τέχνη είναι ίσως το μόνο μας δικαίωμα να ψηλαφήσουμε τον κύκλο της ζωής ο Χαντζαράς δίνει την δυνατότητα στο κοινό να αποκτήσει τις μονοτυπίες του, στις οποίες ο καθένας μας αναγνωρίζει προσωπικές βιωματικές στιγμές. Πρόκειται, λοιπόν, για μία έκθεση, που καταπιάνεται – είτε ηθελημένα είτε και ασυνείδητα – με πάρα πολύ ουσιαστικά πράγματα. Ακραγγίζει με άλλα λόγια, τις ιδανικές μορφές. Ήδη όμως τα σώματα και τα σχήματα, μέσα από τα οποία καλείται να εκφραστεί ο Χαντζαράς, ανεβάζουν τον πήχη πολύ ψηλά.