Σούπερ μάρκετ: Αυξήθηκαν οι πωλήσεις στα 10,11 δισ. ευρώ το 2021
18 Νοεμβρίου 2022
Αύξηση πωλήσεων καθώς και ρευστότητας και κερδοφορίας κατέγραψαν τα ελληνικά σούπερ μάρκετ το 2021.
Συγκεκριμένα, πωλήσεις αξίας 10,11 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 237,97 εκατ. ευρώ ή κατά 2,41% συγκριτικά με το 2020 -και κατά 9,54% συγκριτικά με το 2019, παρουσίασαν οι 34 επιχειρήσεις σούπερ μάρκετ σύμφωνα με την ειδική έκδοση, «Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ» της BOUSSIAS.
Πρόκειται για την πέμπτη συνεχόμενη χρονιά σημαντικής ανόδου των κλαδικών πωλήσεων. Συνολικά την προηγουμένη τετραετία η αύξηση των πωλήσεων υπερέβη το 31% και τα 2,42 δισ. ευρώ, κάτι που αποδίδεται:
πρώτον, στην επίδραση της πανδημίας και των lockdown,
δεύτερον, στην πλήρη επαναλειτουργία του δικτύου της πρώην Μαρινόπουλος,
τρίτον, στην οργανική ανάπτυξη του κλάδου έναντι ανταγωνιστικών προς αυτόν δικτύων και,
τέταρτον, στις διεθνείς πληθωριστικές πιέσεις από το δεύτερο εξάμηνο του 2021.
Τα σούπερ μάρκετ με τις μεγαλύτερες πωλήσεις
Στην ανάλυση όπου εξετάζονται τα βασικά οικονομικά μεγέθη των 10 μεγαλύτερων από άποψη πωλήσεων εταιρειών του κλάδου -λαμβάνοντας υπόψιν και τους ενοποιημένους ισολογισμούς όσων εξ αυτών δημοσιεύουν-, φαίνεται ότι τις υψηλότερες πωλήσεις, και με τη μεγαλύτερη αύξηση σε αξία στον κλάδο, εμφάνισε ο όμιλος Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης (ΕΥΣ). Συγκεκριμένα της τάξης των 3,99 δισ. ευρώ, προσαυξημένες κατά 5,12% έναντι του 2020 ή κατά 194 εκατ. ευρώ, που έφεραν τον όμιλο μια ανάσα πριν το όριο των 4 δισ. ευρώ.
Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η ΑΒ Βασιλόπουλος με ετήσιες πωλήσεις 1,97 δισ. ευρώ, μειωμένες σημαντικά κατά 54,40 εκατ. ευρώ ή κατά 2,69% συγκριτικά με το 2020. Στην τρίτη θέση βρέθηκε η ΜΕΤΡΟ με αύξηση πωλήσεων 2,69% και ετήσιο τζίρο 1,37 δισ. ευρώ. Ακολούθησε η Μασούτης με αμετάβλητες πωλήσεις (αύξηση 0,11%) στα 883,47 εκατ. ευρώ.
Αθροιστικά οι δέκα μεγαλύτεροι όμιλοι και εταιρείες παρουσίασαν το 2021 νέα αύξηση των κερδών τους συγκριτικά με το 2020. Συνολικά οι δέκα μεγάλοι οργανισμοί του κλάδου εμφάνισαν καθαρά αποτελέσματα προ φόρων (κέρδη) 195,65 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 16,91% συγκριτικά με το 2020, οπότε είχαν διαμορφωθεί στα 167,35 εκατ. ευρώ. Ως εκ τούτου ο δείκτης καθαρής κερδοφορίας των «δέκα» ομίλων και εταιρειών διαμορφώθηκε στο 1,99% έναντι 1,75% το 2020 (και 0,72% το 2019).
H καθαρή κερδοφορία του συνόλου των 34 εταιρειών του δείγματος το 2021 ήταν λίγο υψηλότερη, κατά 16,87%, και διαμορφώθηκε σε 221,96 εκατ. ευρώ έναντι 189,92 εκατ. ευρώ το 2020. Το καθαρό περιθώριο κέρδους επομένως διαμορφώθηκε το 2021 σε 2,20% έναντι 1,92% το 2020. Η εξέλιξη αυτή, σύμφωνα με την ανακοίνωση ήταν αποτέλεσμα των εξελίξεων μάλλον στις μεγαλύτερες επιχειρήσεις και στους ομίλους του κλάδου παρά μιας γενικότερης τάσης ανάπτυξης της κερδοφορίας, αφού οι οκτώ μεταξύ των «δέκα» κατέγραψαν αύξηση κερδών έναντι μόλις 11 εκ των υπολοίπων 24.