Υποχωρεί η τιμή αλλά παραμένει ακριβό το diesel κίνησης – Τέλος χρόνου για την επιδότηση

23 Σεπτεμβρίου 2022

Στα χαμηλότερα επίπεδα σχεδόν από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία βρίσκεται η τιμή της βενζίνης, σε αντίθεση με το diesel κίνησης, έστω και αν τις τελευταίες ημέρες υπάρχει αποκλιμάκωση. Ερώτημα τι θα συμβεί από την 1η Οκτωβρίου, όταν και θα πάψει να ισχύει η επιδότηση των 15 λεπτών το λίτρο

Λίγες ημέρες απέμειναν για την λήξη της επιδότησης των 15 λεπτών το λίτρο στο diesel κίνησης και η τιμή του συνεχίζει τις υψηλές πτήσεις, παρά το γεγονός ότι τις τελευταίες ημέρες παρουσιάζει ταχύτερη αποκλιμάκωση σε σχέση με την βενζίνη.

Η διεθνής τιμή του Brent στις διεθνείς αγορές βρίσκεται στην περιοχή των 90 δολαρίων το βαρέλι με μικρές αυξομειώσεις πέριξ αυτού του επιπέδου. Για παράδειγμα, σήμερα είχε έντονη μεταβλητότητα και κινήθηκε σε ένα εύρος τιμών μεταξύ των 89,3 δολαρίων το βαρέλι και 93,5 δολαρίων.

Πίεση στην αντλία λόγω ευρώ 

Ωστόσο, εκείνο που επιβαρύνει πολύ την κατάσταση είναι το γεγονός ότι συνεχίζονται οι πιέσεις στο ευρώ, με αποτέλεσμα να έχει υποχωρήσει εδώ και ημέρες κάτω από την ισοτιμία ένα προς ένα. Συγκεκριμένα σήμερα βρίσκεται στο 0,9822.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην έρχεται στην αντλία το όφελος που θα μπορέσει να έχει η μεγάλη πτώση των τελευταίων εβδομάδων στην διεθνή τιμή του πετρελαίου. Σύμφωνα με τα στοιχεία συνεχίζεται η αποκλιμάκωση, αλλά πλέον είναι με ιδιαίτερα χαμηλούς ρυθμούς.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξη και το Παρατηρητήριο Τιμών, η μέση τιμή της βενζίνης των 95 οκτανίων, είναι στην επικράτεια στα 1,955 ευρώ, ενώ για το diesel κίνησης η τιμή είναι στα 1,843 ευρώ. Αν, μάλιστα, προστεθεί και η επιδότηση των 15 λεπτών, τότε η πραγματική τιμή είναι στα 1,993 ευρώ το λίτρο και ξεπερνάει σε πραγματικές συνθήκες την τιμή της βενζίνης κατά σχεδόν 4 λεπτά.

Ταχύτερη πτώση του diesel 

Πριν από δέκα ημέρες η διαφορά μεταξύ των δύο αυτών προϊόντων (βενζίνη και diesel κίνησης) ήταν στα 10 λεπτά το λίτρο. Συγκεκριμένα, η μέση τιμή του diesel ήταν στα 1,912 ευρώ που αν προστεθούν και τα 15 λεπτά της επιδότησης, τότε η πραγματική τιμή ήταν στα 2,062 ευρώ το λίτρο, την στιγμή που αυτή της βενζίνης ήταν στα 1,964 ευρώ το λίτρο.

Μέσα σε αυτό διάστημα η βενζίνη έχει χάσει μόλις ένα λεπτό σε αντίθεση με το diesel που έχει υποχωρήσει κατά 7 λεπτά το λίτρο.

Στην Αττική η μείωση δείχνει να είναι ταχύτερη και πλέον σε κάποια πρατήρια η τιμή στην αντλία βρίσκεται οριακά και κάτω από και από το 1,7 ευρώ το λίτρο.

Την επόμενη εβδομάδα, που είναι ουσιαστικά και η τελευταία που θα ισχύει η επιδότηση των 15 λεπτών, εκτιμάται ότι θα κλείσει ακόμη περισσότερο η ψαλίδα, έτσι ώστε όταν πάψει να υφίσταται να μην υπερβαίνει αυτή της βενζίνης.

Στην κυβέρνηση φαίνεται να απορρίπτονται οριστικά οι εισηγήσεις για διατήρηση της επιδότησης, εκτιμώντας ότι σταδιακά θα επιστρέψει η ισορροπία στην αγορά και η τιμή του diesel θα διαμορφωθεί σε κανονικά επίπεδα έναντι της βενζίνης, δηλαδή περίπου 30 λεπτά πιο κάτω.


[There are no radio stations in the database]