Ιδού η νέα γενιά του Volkswagen Amarok
11 Ιουλίου 2022
Μετά από 12 χρόνια παρουσίας στους δρόμους, η VW παρουσιάζει τη νέα γενιά Amarok, η οποία αναμένεται να αλλάξει τα δεδομένα στην κατηγορία των pick-up.
Το 2010, η Volkswagen έδειξε ότι μπορεί να δημιουργήσει το δικό της pick-up μοντέλο, θέλοντας να ταράξουν τα νερά της κατηγορίας, όπου οι Ιάπωνες είχαν (και διατηρούν) την πρωτοκαθεδρία.
Η πρώτη γενιά του Amarok βασίστηκε στο πάτωμα του Toyota Hilux εκείνης της εποχής. Ήταν το 2005 όταν τα στελέχη της Volkswagen Commercial Vehicles, του τμήματος επαγγελματικών οχημάτων της αυτοκινητοβιομηχανίας, ανακοίνωσαν ότι πρόκειται να δημιουργήσουν ένα τέτοιο μοντέλο. Σκοπός τους ήταν να το κάνουν να διαφέρει από ό,τι υπήρχε τότε στην κατηγορία.
Το Amarok θα ξεχώριζε από τις διαστάσεις του, από το γεγονός ότι αρχικά ήταν διπλοκάμπινο, από το επίπεδο εξοπλισμού του και από την αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής του. Ήταν αυτό που τα επόμενα χρόνια που ακολούθησαν την παρουσίασή του θα αποτελούσε το παράδειγμα για την κατασκευή αντίστοιχων οχημάτων και από άλλες εταιρείες για την ευρωπαϊκή αγορά αλλά και άλλες ανά τον κόσμο.
Η δεύτερη γενιά του ομοίως είναι αποτέλεσμα συνεργασίας της Volkswagen με την Ford. Το νέο Amarok βασίζεται στο πλαίσιο τύπου σκάλας του καινούργιου Ranger που έχει την κωδική ονομασία «T6». Η ανάρτησή του έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την «Μπλε Οβάλ» φίρμα, όπως και οι κινητήρες με τους οποίους θα εφοδιάζεται.
Ωστόσο, οι Γερμανοί προσάρμοσαν το σασί του νέου pick-up μοντέλου τους στα δεδομένα και στις προτιμήσεις τους που ικανοποιούν τις ανάγκες που έχουν ορίσει.
Το αμάξωμα του νέου μοντέλου διαφέρει από αυτό του προηγούμενου. Τα φώτα του είναι χαρακτηριστικά της ταυτότητας που έχει επιλέξει η εταιρεία τα τελευταία χρόνια. Οι προφυλακτήρες είναι πιο ογκώδεις, όπως και οι θόλοι των τροχών σε σχέση με πριν. Σε κάποιες από τις συνολικά πέντε εξοπλιστικές εκδόσεις του οι προφυλακτήρες θα διαφέρουν ώστε να δίνουν μια πιο επιθετική και πιο εκτός δρόμου όψη στο αυτοκίνητο.
Το νέο Amarok είναι ακόμη μεγαλύτερο σε διαστάσεις με το μήκος να έχει αυξηθεί κατά περίπου 9,6 εκ. και να φτάνει τα 5,35 μέτρα. Το μεταξόνιο έχει αυξηθεί στα 3.270 χιλιοστά. Χαρακτηριστική είναι η πόρτα της καρότσας η οποία έχει ανάγλυφα ενσωματωμένη την ονομασία του μοντέλου για να ενισχύει τον χαρακτήρα του αλλά και να διατρανώνει την ταυτότητά του.
Στο εσωτερικό, η εικόνα του είναι σύγχρονη, πιο πολυτελής και ταυτίζεται με ό,τι ισχύει στα επιβατικά μοντέλα της Volkswagen. O χώρος για τους επιβάτες είναι μεγάλος και άνετος. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει έγχρωμη οθόνη αφής 10 ή 12 ιντσών αναλόγως της εξοπλιστικής έκδοσης και πληθώρα συστημάτων ασφάλειας και προειδοποίησης και υποβοήθησης του οδηγού. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός με οθόνη 8 ιντσών.
Εκτός από την οθόνη υπάρχουν και φυσικοί διακόπτες οι οποίοι συμβάλλουν τόσο στην ευκολία και την αμεσότητα πραγματοποίησης κάθε αντίστοιχης λειτουργίας, όσο και στην εκτός δρόμου εικόνα του οχήματος όπως και αυτή του εργαλείου για τον επαγγελματία. Κάτι σημαντικό είναι πως το υδάτινο πέρασμα έχει αυξηθεί από τα 50 εκ. στα 80 εκ.
Το καινούργιο Amarok θα κατασκευάζεται στη Νότια Αφρική και θα διατίθεται σε τρείς δίλιτρες turbo εκδόσεις βενζίνης με ισχύ από 150 έως 210 ίππους και ένα εξακύλινδρο σύνολο 3,0 λίτρων με ισχύ 240 και 250 ίππων. Στη δεύτερη περίπτωση θα έχει ωφέλιμο φορτίο έως 1.200 κιλά και τη δυνατότητα ρυμούλκησης φορτίου έως 3,5 τόνους, σύμφωνα με την εταιρεία. Υπάρχει και ένας τετρακύλινδρος βενζίνης turbo των 2,3 λίτρων με ισχύ 302 ίππων. Οι εκδόσεις με ισχύ πάνω από 200 ίππους θα έχουν αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων, που αντικαθιστά το προηγούμενο 8άρι.
Για την Ευρώπη η τετρακίνηση 4Motion θα είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις του Amarok. Ανάλογα με την έκδοση θα υπάρχει το βασικό σύστημα τετρακίνησης και το πιο σοφιστικέ με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο transfer case που θα προσφέρεται είτε με χειροκίνητο είτε με αυτόματο κιβώτιο.
Οι παραδόσεις στις αγορές της Ευρώπης θα ξεκινήσουν από τα τέλη του έτους με αρχές του 2023.