Οι «άγνωστες» BMW M CSL

21 Ιουνίου 2022

Στο πλαίσιο των εορτασμών των 50 ετών του τμήματος «Μ», η BMW παρουσιάζει από το μουσείο της τέσσερα μοντέλα CSL που δοκιμάστηκαν αλλά δεν έφτασαν ποτέ στην παραγωγή.

Στην πραγματικότητα, μέσα στα 50 χρόνια της BMW M, μόλις τρία μοντέλα έφτασαν να διατεθούν στην αγορά με το ταμπελάκι «CSL» επάνω τους.

Την αρχή έκανε η 3.0 CSL το 1973, ενώ το δεύτερο μοντέλο, ακολούθησε ούτε λίγο, ούτε πολύ, τριάντα χρόνια μετά και ήταν η M3 CSL (Ε46). Τις ειδικές αυτές εκδόσεις, συμπληρώνει η M4 CSL που παρουσιάστηκε πρόσφατα. Το CSL που μεταφράζεται σε Competition, Sports και Lightweight αφορά μόνο τις «σκληροπυρηνικές» εκδόσεις των μοντέλων που έχουν έγκριση τύπου για χρήση σε δημόσιους δρόμους.

Φυσικά, το κυρίαρχο χαρακτηριστικό που κάνει τόσο ιδιαίτερες τις εκδόσεις αυτές, είναι το περιορισμένο βάρος, με προσθήκες ειδικές για το λόγο αυτό. Όπως προκύπτει τώρα, με τις τελευταίες αποκαλύψεις της εταιρείας –με τη μορφή καλογυρισμένων video- η BMW έχει άλλα τέσσερα πρωτότυπα CSL που όμως δεν εγκρίθηκε η προώθησή τους στην παραγωγή. Η BMW M μας ξεναγεί σε ένα μυστικό γκαράζ όπου βρίσκονται τα τέσσερα αυτά αυτοκίνητα που μέχρι τώρα δεν έχουμε ξαναδεί.

Η πιο σκληροπυρηνική έκδοση της BMW M3 GTR, ήταν το πρωτότυπο της E46 με τον V8 κινητήρα που εν τέλει παρέμεινε μοναδικό, με απόδοση 430 ίππων (η Ε92 που ακολούθησε και είχε το V8 μοτέρ, είχε στην έκδοση παραγωγής 420 ίππους). Αντίστοιχα, η BMW M5 CSL V10 (E60) ήταν το πρωτότυπο με τον V10 που είχε ειδική εξέλιξη για να στροφάρει ακόμα πιο ψηλά από ότι η έκδοση παραγωγής. Σε αυτή την εκδοχή, ο V10 απέδιδε 630 ίππους αλλά προφανώς κρίθηκε ιδιαίτερα ακραία ως επιλογή για να προχωρήσει στην παραγωγή.

Η BMW δημιούργησε μια ελαφρύτερη M5 CSL με οροφή από ανθρακόνημα και μπροστινά καθίσματα της Recaro, απαλλάσσοντας τη μεγάλη καμπίνα από το πίσω κάθισμα- κάτι που είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του βάρους κατά 150 κιλά στο σύνολο. Αντίστοιχα, η M6 CSL V10 (Ε63) ήταν το πρωτότυπο πάνω στο οποίο δοκιμάστηκε ο περιορισμός του βάρους σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη αεροδυναμική που προέκυπτε από κινούμενα μέρη του αμαξώματος τόσο εμπρός, όσο και πίσω.

Τέλος, το τέταρτο CSL μοντέλο, ήταν η πιο σκληροπυρηνική M2 με roll cage, bucket καθίσματα, σταθερή αεροτομή από ανθρακόνημα και προηγμένα φρένα. Ούτε και αυτή η έκδοση όμως έφτασε στην παραγωγή, μια και η M2 CS των 450 ίππων «προτιμήθηκε» ως συγκριτικά πιο φιλική προς το χρήστη και με μεγαλύτερες προοπτικές χρήσης σε κανονικές κυκλοφοριακές συνθήκες.


[There are no radio stations in the database]