Πανελλήνιο Σωματείο Ελλήνων Τραγουδιστών: «Δεν είμαστε χομπίστες, είμαστε εργαζόμενοι»

26 Μαΐου 2022

«Κατορθώσαμε να συσπειρωθούμε για τις ανάγκες και τις διεκδικήσεις μας», είπε η πρόεδρος του ΠΣΕΤ, Νατάσσα Μποφίλιου.

Με κύριο αίτημα την αναγνώριση των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των ερμηνευτών από την πολιτεία έκανε την πρώτη του παρουσίαση στο κοινό την Τρίτη, στο Μεταξουργείο, το Πανελλήνιο Σωματείο Ελλήνων Τραγουδιστών (ΠΣΕΤ), μία συλλογικότητα που έχει συσπειρώσει έναν πολύ μεγάλο αριθμό τραγουδιστών στους κόλπους της.

Το ΠΣΕΤ στα περίπου δύο χρόνια παρουσίας του κατάφερε να ενώσει, μακριά από διακρίσεις και διαχωρισμούς, όλες τις γενιές και όλες τις σκηνές ενός επαγγελματικού κλάδου που, σε συνέχεια μιας σκληρής οικονομικής κρίσης και δεκάδων χρόνιων παθογενειών, η πανδημία ανέδειξε την επιτακτική ανάγκη επίσημης και θεσμικής εκπροσώπησής του.

Το ΠΣΕΤ εκπροσωπήθηκε από τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του, το οποίο, κατόπιν των αρχαιρεσιών που έγιναν, απαρτίζεται από τους Νατάσσα Μποφίλιου (πρόεδρος), Γιώτα Νέγκα (αντιπρόεδρος), Αναστασία Μουτσάτσου (γενική γραμματέας), Δήμητρα Γαλάνη (έφορος δημοσίων σχέσεων), Τάνια Τσανακλίδου (αν. γενική γραμματέας – εκπροσωπήθηκε από τη Μαρία Παπαγεωργίου), Βίκυ Καρατζόγλου (ταμίας) και Νίκο Μακρόπουλο (αν. ταμίας), παρουσία πολλών καλλιτεχνών – μελών του και δημοσιογράφων.

«Κατορθώσαμε να συσπειρωθούμε για τις ανάγκες και τις διεκδικήσεις μας αλλά και για να πάρουμε θέση και σε άλλα κοινωνικά ζητήματα και θέματα πολιτισμού», είπε χαρακτηριστικά η πρόεδρος του ΠΣΕΤ, Νατάσσα Μποφίλιου.

«Εκτός από εμάς που βλέπετε να απαρτίζουμε το Διοικητικό και Εποπτικό Συμβούλιο του Σωματείου, σε όλο αυτό το εγχείρημα δημιουργήθηκε μία ομάδα εργασίας με συναδέλφους όπως οι Γιάννης Κότσιρας, Μίλτος Πασχαλίδης, Γιώργος Νταλάρας, Χάρις Αλεξίου και πολλοί άλλοι που αφοσιώθηκαν στο να γίνουμε, όπως οφείλουμε, ένα σωματείο που θα είναι μέρος της λύσης και όχι ένα παλαιάς κοπής συνδικαλιστικό όργανο που εξυπηρετεί με πελατειακή νοοτροπία τα μέλη του», συμπλήρωσε.

«Πολλοί από τους συναδέλφους μας να αδυνατούν να εξασφαλίσουν ακόμα και τα στοιχειώδη»

Η Νατάσσα Μποφίλιου εξήγησε πώς οι συνθήκες του εγκλεισμού άφησαν τους Έλληνες τραγουδιστές έκθετους και εντελώς απροστάτευτους από το επίσημο κράτος: «Μην ξεχνάτε πως ο κλάδος μας μέσα στις πρωτοφανείς συνθήκες της πανδημίας βρέθηκε στο απόλυτο κενό με πολλούς από τους συναδέλφους μας να αδυνατούν να εξασφαλίσουν ακόμα και τα στοιχειώδη».

Στη συνάντηση αναλύθηκαν οι λόγοι που οδήγησαν στη δημιουργία του ΠΣΕΤ αλλά και οι στόχοι του για την επόμενη μέρα, με τη φιλοδοξία να είναι ένα ζωντανό, ενεργό και σύγχρονο Σωματείο που αφουγκράζεται την εποχή και δρα με ταυτότητα και αποτελεσματικότητα, μακριά από παλαιοσυνδικαλιστικές λογικές, για την προάσπιση των δικαιωμάτων όλων των μελών του.

Το ΠΣΕΤ διεκδικεί το θεσμικό πλαίσιο που αφορά τους Έλληνες ερμηνευτές να συμβαδίσει με το ευρωπαϊκά πρότυπα, με το ζήτημα της αποζημίωσης των τραγουδιστών για την παρουσία τους σε τηλεοπτικές εκπομπές αλλά και από την ψηφιακή αναπαραγωγή να βρίσκεται πολύ ψηλά στις προτεραιότητές του.

«Ένας καλλιτέχνης σήμερα δεν εμφανίζεται απλά σε μία εκπομπή άπαξ, αλλά γίνεται δημιουργός περιεχομένου για πάντα», είπε χαρακτηριστικά η Νατάσσα Μποφίλιου, ενώ βασικό μέλημά του είναι η συνολική λύση στο ασφαλιστικό πρόβλημα, με επιτακτικό το αίτημα εκσυγχρονισμού του μηχανισμού απονομής τιμητικών συντάξεων από το υπουργείο αλλά και της ριζικής αναμόρφωσής του σε μία συνολική λογική.

Δηλώνοντας «παρών» για την προστασία και την ανάπτυξη του κλάδου, με απώτερο σκοπό και συλλογικές συμβάσεις εργασίας για τα μέλη του, η πρόεδρος του Σωματείου δεσμεύτηκε για άμεσες και καθαρές λύσεις με όρους ενότητας, δικαιοσύνης και αλληλεγγύης.

«Θα προσπαθούμε να αμβλύνουμε τα προβλήματα και να αποδώσουμε όσο γίνεται περισσότερη δικαιοσύνη»

Θέτοντας ως προτεραιότητα να εκπροσωπηθεί απόλυτα και ουσιαστικά ένας κλάδος που μέχρι χτες δεν είχε την ίδια συσπείρωση, η Γιώτα Νέγκα ανέφερε: «Τόσα χρόνια ακούτε τις φωνές των τραγουδιστών και ταξιδεύετε με τα τραγούδια. Η παρουσία σας εδώ μας δίνει τη βεβαιότητα ότι θα συνεχίσετε να ακούτε τις φωνές μας και τώρα που θα μιλάμε για τον κλάδο και θα προσπαθούμε να αμβλύνουμε τα προβλήματα και να αποδώσουμε όσο γίνεται περισσότερη δικαιοσύνη».

Η Δήμητρα Γαλάνη υπογράμμισε την ανάγκη κατάρριψης της μυθολογίας που βλέπει τον τραγουδιστή ως «παχιά αγελάδα», καλώντας πολιτεία και κοινό να δει την πραγματικότητα πίσω από τα φώτα της σκηνής, δηλαδή τον βαριά εργαζόμενο υπό επισφαλείς και καθόλου ιδανικές συνθήκες τραγουδιστή, τονίζοντας ότι «ο καλλιτέχνης πρέπει να ζει από την τέχνη του».

«Είμαστε επαγγελματίες, δεν είμαστε χομπίστες», υπογράμμισαν όλοι οι παρευρισκόμενοι, με την Αναστασία Μουτσάτσου να εξηγεί αφενός το πολύπλοκο εργασιακό περιβάλλον στον κλάδο και αφετέρου το λειτουργικό μοντέλο επικοινωνίας και τη συναντίληψη που έχει δοκιμαστεί στο Σωματείο.

«Τρέφουμε μεγάλο σεβασμό και νιώθουμε ότι χρωστάμε στους ανθρώπους που ξεκίνησαν τον συνδικαλισμό στον κλάδο μας, μέσω της ΕΤΕ, και τους ευχαριστούμε που είναι όλοι εδώ σήμερα ως μέλη του νέου Σωματείου, όπως η Δήμητρα (Γαλάνη), η Τάνια (Τσανακλίδου), η Χαρούλα (Αλεξίου), ο Γιώργος Νταλάρας, ο Μανώλης Μητσιάς, ο Γιάννης Θωμόπουλος, ο Γιώργος Γερολυμάτος και πολλοί ακόμα», επισήμανε.

Απαντώντας σε δημοσιογραφική ερώτηση και διαλευκαίνοντας το τοπίο σε ό,τι αφορά τον υπάρχοντα συνεταιρισμό Ερατώ (που εισπράττει, μέσω GEA, συγγενικά δικαιώματα για λογαριασμό των ερμηνευτών), ο Μανώλης Φάμελλος, ως πρόεδρός του, εξήγησε ότι Ερατώ και ΠΣΕΤ (ο νέος φορέας που αναλαμβάνει συνδικαλιστικές πρωτοβουλίες) επιτελούν εντελώς διαφορετικό ρόλο και δεν υπάρχει καμία σύγκρουση αρμοδιοτήτων.

Σύμφωνα με το CNN.gr, στην εκδήλωση που φιλοξενήθηκε στον «Μπλε Παπαγάλο», ήταν, μεταξύ άλλων, παρόντες οι Κώστας Μακεδόνας, Γιώργος Μαργαρίτης, Καίτη Γαρμπή, Διονύσης Σχοινάς, Μιχάλης Χατζηγιάννης, Γιώτα Βέη, Γιάννης Θωμόπουλος, Δημήτρης Χατζηδιάκος, Μαρίζα Ρίζου, Στάθης Δρογώσης, Monsieur Minimal, Ρίτα Αντωνοπούλου, Κορίνα Λεγάκη, Παντελής Καλαμάκης, Μαρίνα Βλαχάκη και Βασίλης Παρασκευόπουλος.


[There are no radio stations in the database]