Επίσημο: 135 εκατ. ευρώ για τη… Μόνα Λίζα των αυτοκινήτων

20 Μαΐου 2022

Όπως είπαν πολλοί, η πώληση της Mercedes 300 SLR  Uhlenhaut Coupe είναι σαν να βγήκε σε δημοπρασία η Μόνα Λίζα. Και τα χρήματα που έπιασε ήταν αντίστοιχα της ιστορικής του σημασίας.

Η είδηση που κυκλοφόρησε πριν λίγες ημέρες αρχικά ως φήμη, τελικά επιβεβαιώνεται με τον πιο επίσημο τρόπο. Η εταιρία δημοπρασιών RM Sotheby’s ανακοίνωσε ότι η Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe είναι πλέον το πιο ακριβό αυτοκίνητο στην ιστορία, έχοντας πωληθεί προς 135 εκατ. δολάρια.

Όπως είπαν πολλοί, η πώληση της Mercedes 300 SLR  Uhlenhaut Coupe είναι σαν να βγήκε σε δημοπρασία η Μόνα Λίζα. Και τα χρήματα που έπιασε ήταν αντίστοιχα της ιστορικής του σημασίας.

Η είδηση που κυκλοφόρησε πριν λίγες ημέρες αρχικά ως φήμη, τελικά επιβεβαιώνεται με τον πιο επίσημο τρόπο. Η εταιρία δημοπρασιών RM Sotheby’s ανακοίνωσε ότι η Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe είναι πλέον το πιο ακριβό αυτοκίνητο στην ιστορία, έχοντας πωληθεί προς 135 εκατ. δολάρια.

Το ποσό αυτό ξεπερνά κατά πολύ τα 45 εκατ. ευρώ μιας Ferrari 250 GTO που είχε πωληθεί επίσημα το 2018, αλλά και το φημολογούμενο ποσό των περίπου 70 εκατ. ευρώ που άλλαξε χέρια μεταξύ ιδιωτών και πάλι μία GTO αλλά χωρίς να έχει επιβεβαιωθεί και επίσημα.

Η συγκεκριμένη Mercedes είναι η μία από τις δύο που υπάρχουν, και βρισκόταν στην κατοχή και το μουσείο της ίδιας της εταιρίας, πριν βγει προς πώληση από την RM Sotheby’s σε έναν ανώνυμο συλλέκτη.

Το αυτοκίνητο αυτό βασίζεται στην W196 R με την οποία κέρδισε αγώνες και πρωταθλήματα ο Juan Manuel Fangio. Σχεδιάστηκε από τον Rudolf Uhlenhaut και έχει έναν 3λιτρο εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα ο οποίος αποδίδει πάνω από 300 ίππους με την τελική του να ξεπερνά τα 300 χλμ/ώρα και το 0-100 χλμ/ώρα να επιτυγχάνεται σε 6,9 δευτερόλεπτα.

Κατασκευάστηκαν επτά τέτοιες SLR, αλλά μόνο δύο είχαν κλειστή καμπίνα για αγώνες αντοχής. Το συγκεκριμένο δεν έτρεξε ποτέ σε αγώνα αλλά χρησιμοποιήθηκε σε δοκιμές και ως προσωπικό αυτοκίνητο του Uhlenhaut.

Τα δύο αυτοκίνητα που απέμειναν ονομάστηκαν “Κόκκινο” και “Μπλε”, με βάση τον χρωματισμό των σαλονιών τους. Αυτή που πωλήθηκε είναι η “κόκκινη” με μόλις 6.045 χιλιόμετρα στο κοντέρ.

Η πώληση έγινε σε πολύ στενό κύκλο, με επιλεγμένους πελάτες της εταιρίας και έγινε στο μουσείο της Mercedes όπου το αυτοκίνητο βρισκόταν για τα προηγούμενα 67 χρόνια. Η τιμή εκκίνησης ήταν ήδη αρκετά υψηλή στα 50 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα 135 εκατομμύρια ευρώ που έπιασε τελικά κατατάσσουν την SLR στα δέκα πιο ακριβά αντικείμενα που έχουν πωληθεί ποτέ σε δημοπρασία παγκοσμίως.

Ο αγοραστής θέλει να παραμείνει ανώνυμος, αν και ο εκπρόσωπός του ο Simon Kidston είναι πολύ γνωστός στου χώρους των δημοπρασιών και φανατικός φίλος της Mercedes με πρόσβαση στο ΔΣ της εταιρίας. Η συμφωνία για την αγορά θέλει τον νέο ιδιοκτήτη να επιτρέπει στο κοινό να έχει πρόσβαση στο αυτοκίνητο σε ειδικές περιπτώσεις.


[There are no radio stations in the database]