Είναι αβέβαιο το μέλλον των μικρών BMW;

4 Μαΐου 2022

Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μονόδρομο για τις περισσότερες εταιρείες στην προσπάθεια τους να περιορίσουν τις εκπομπές CO2 στη γκάμα τους.

Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης παύουν να εξελίσσονται και σταδιακά ετοιμάζονται να αποκτήσουν ιστορικό χαρακτήρα. Στην καλύτερη των περιπτώσεων θα συνοδεύουν τον ηλεκτροκινητήρα και τη μπαταρία στα PHEV, σε ένα μεταβατικό στάδιο μέχρι την πλήρη απουσία τους από τη γκάμα των νέων αυτοκινήτων. Στην περίπτωση της BMW ωστόσο τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά όσο ακούγονται. Δε γίνεται ως δια μαγείας να λανσάρει όλα τα δημοφιλή μοντέλα της ως αμιγώς ηλεκτρικά και ειδικά τα μικρότερα προσθιοκίνητα.

Τα μικρότερα στη γκάμα της βαυαρικής εταιρείας όπως η Σειρά 1 και η Χ1 βασίζονται στην πλατφόρμα UKL, που χρονολογείται από το 2015. Μέσα στην επόμενη δεκαετία αν θέλει η BMW να αφήσει πίσω της οριστικά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης θα πρέπει να κάνει κάτι με νέα πλατφόρμα καθώς η UKL δεν είναι σε θέση να προσαρμοστεί με ευκολία στις ανάγκες ενός ηλεκτροκίνητου. Η άλλη λύση είναι να γυρίσει την πλάτη στα πιο μικρά της αυτοκίνητα, κάτι που θα μπορούσε να αποτελεί καλή λύση από οικονομικής άποψης. Έτσι κι αλλιώς στις ΗΠΑ οι πωλήσεις δεν ενθουσιάζουν, ενώ στην Κίνα η μερίδα του λέοντος ανήκει στα κλασικά σεντάν.

Δύσκολα ωστόσο οι Γερμανοί θα άφηναν το μερίδιο τους στις μικρές κατηγορίες κενό, αφού εδώ και δεκαετίες πάλεψαν σκληρά για να καθιερωθούν απέναντι σε δυνατούς αντιπάλους όπως η Mercedes A-Class ή η GLA.  Σε περίπτωση πάντως που οι επόμενες compact BMW θα πρέπει να αποχωριστούν πλήρως τους κινητήρες εσωτερικής καύσης θα πρέπει να περιμένουμε είτε τη γερμανική εταιρεία να εξελίξει κάτι πραγματικά καινούργιο.


[There are no radio stations in the database]