H Volvo ετοιμάζει μικρό ηλεκτρικό ΧC20;
26 Απριλίου 2022
H κυριαρχία των SUV σε όλες τις αγορές του κόσμου δεν φαίνεται να ανακόπτεται, και η Volvo θέλει να μην μείνει πίσω στο παιχνίδι, επεκτείνοντας την γκάμα της και προς τα κάτω. Με ένα νέο μοντέλο, το οποίο πιθανόν να ονομάζεται XC20 και θα βασίζεται στην πλατφόρμα SEA της κινέζικης μητρικής εταιρίας Geely.
H πλατφόρμα αυτή ήδη χρησιμοποιείται στο νέο Smart #1 και το νέο μικρό Volvo θα έχει πολλά κοινά με αυτό το μοντέλο.
Η συγκεκριμένη πλατφόρμα παρουσιάστηκε το 2020, και αποτελεί μία προσαρμοζόμενη διάταξη πάνω στην οποία η Geely θέλει να βασίσει τουλάχιστον 15 νέα ηλεκτρικά μοντέλα σε έξι παραλλαγές της μέχρι το τέλος του 2023.
Οι παραλλαγές αυτές περιλαμβάνουν σπορ αυτοκίνητο, van, μικρό λεωφορείο και πολλά ακόμα, καθώς το αρθρωτό σύστημα της πλατφόρμα SEA μπορεί να προσαρμοστεί σε πολλές διαφορετικές ανάγκες. Συνολικά εννέα μάρκες που ανήκουν στην Geely θα παρουσιάσουν μοντέλα τους πάνω σε αυτή την πλατφόρμα.
Ανάμεσα σε αυτές αναμένεται να είναι και η Volvo, η οποία έχει ανακοινώσει από το 2020 ότι θα την χρησιμοποιήσει. Από εκείνη τη χρονιά ο πρόεδρος της εταιρίας Hakan Samuelsson είχε ανακοινώσει ότι η Volvo ετοιμάζει ένα ηλεκτρικό SUV κάτω από το XC40 που θα δανειζόταν την πλατφόρμα της Geely. Kαι αυτό γιατί η πλατφόρμα CMA που χρησιμοποιείται στο XC40 δεν μπορεί να μπει σε μικρότερα μοντέλα.
Παράλληλα η χρήση της πλατφόρμας της Geely θα το κάνει πολύ πιο ανταγωνιστικό σε τιμή. Ο πρόεδρος της Volvo είχε επισημάνει ότι μπορεί να φτιαχτεί ένα πολύ υψηλών προδιαγραφών Volvo με βάση την πλατφόρμα SEA. Προς το παρόν δεν γνωρίζουμε το όνομά του, αν και η Volvo έχει κατοχυρώσει τα XC10 και XC20.
H πλατφόρμα SEA είναι ιδιαίτερα εξελιγμένη και προσαρμόσιμη. Μπορεί να χωρέσει μπαταρίες ανάμεσα στις 24 και 42 kWh, να έχει πολύ μικρούς προβόλους και το μεταξόνιό της να φθάνει έως και τα 3,20 μέτρα. Μπορεί επίσης να εφοδιαστεί και με δύο ηλεκτροκινητήρες, με απόδοση που θα επιλέγει ο κάθε κατασκευαστής, ενώ εξελιγμένη είναι και η ανάρτηση, με γόνατα ΜacPherson εμπρός και άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω (με έξτρα δυνατότητα αερανάρτησης).
Το πιο πιθανό σενάριο για το XC20 είναι να βασίζεται πάνω στο νέο Smart #1, το οποίο στην αρχική του φάση έχει κινητήρα μόνο πίσω και 272 ίππους με 343 Nm ροπής. H μπαταρία είναι στις 66 kWh Με την αυτονομία να φθάνει έως και τα 440 χιλιόμετρα. Αυτή είναι η μία εκδοχή για το XC20, καθώς υπάρχει και μία δεύτερη η οποία θα εφοδιάζεται με δύο κινητήρες και απόδοση κοντά στους 400 ίππους.
Οι διαστάσεις του XC20 θα μπορούσαν να είναι αντίστοιχες του Smart #1, με το μήκος κοντά στα 4,27 μέτρα, σε ασφαλή δηλαδή απόσταση από το μεγαλύτερο ΧC40, αλλά και τέτοιο ώστε να αφήνει χώρο για ακόμα μία επέκταση της γκάμας προς τα κάτω με ένα πιθανό ΧC10. Πάντως με μεταξόνιο στα 2,75 μέτρα αντί τα 2,70 μέτρα του XC40, είναι γεγονός ότι η πλατφόρμα SEA, ως σχεδιασμένη εξ αρχής για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα.
Προς το παρόν τίποτα δεν είναι ακόμα ξεκάθαρο σχετικά με το χρονοδιάγραμμα παρουσίασης ενός τέτοιου μοντέλου. Όμως η θέληση της εταιρίας υπάρχει και η τεχνολογία είναι ήδη διαθέσιμη. Με την πλήρη υποστήριξη των Κινέζων μάλλον δεν θα αργήσουμε να δούμε ένα compact SUV από την Volvo, πάντα με τα υψηλά premium στάνταρ ποιότητας που χαρακτηρίζουν την σουηδική εταιρία.