Δοκιμή: Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid
26 Απριλίου 2022
Αναμφίβολα διανύουμε μία από τις πιο περίεργες περιόδους. Εκεί που λες πως η πανδημία φτάνει στο τέλος της, ήδη έχουν ξεκινήσει άλλα ίσως σημαντικότερα προβλήματα με την πόλεμο στην Ουκρανία και τις συνεχείς ανατιμήσεις σε πρώτες ύλες και σχεδόν στα πάντα. Από το σούπερ μάρκετ, μέχρι την ενέργεια και τα καύσιμα.
Και με την βενζίνη (και τα λοιπά καύσιμα) να βρίσκονται σε κατάσταση limit-up, o δείκτης του ρεζερβουάρ έχει κάνει χιλιάδες οδηγούς να χάσουν τον ύπνο τους. Κάποιοι ίσως να μπορούν να κοιμούνται… λίγο ελαφρύτερα, συγκεκριμένα όσοι έχουν ντίζελ ή υβριδικά. Και δεν μιλώ για τα mild-hybrids που λειτουργούν ως light καταπραϋντικά, αλλά για τα φουλ υβριδικά όπως της Toyota.
Για το Yaris Cross έχουμε ήδη μιλήσει αναλυτικά στην σχετική δοκιμή μας στην έκδοση με τον απλό 1.500άρη κινητήρα. Ο ίδιος τρικύλινδρος κινητήρας έχει την τιμητική του και στο εικονιζόμενο μοντέλο της δοκιμής μας με την διαφορά πως είναι «παντρεμένος» με το πιο πρόσφατης γενιάς υβριδικό σύστημα της μάρκας. To οποίο και αυτό το γνωρίζουμε από το Yaris Hybrid. Άλλωστε, το Yaris Cross βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα TΝGΑ-Β και χρησιμοποιεί τα ίδια μηχανικά μέρη.
Πως είναι η εικόνα στον δρόμο;
Καταρχήν κάθεσαι ψηλά, όπως θα περίμενες από ένα SUV της κατηγορίας με αντίπαλους τα Ford Puma, Renault Captur, Peugeot 2008 κ.α. Σχεδιαστικά τo Yaris Cross είναι ένα από τα πιο ελκυστικά μοντέλα στο πεδίο δράσης του υιοθετώντας σε μεγάλο βαθμό στοιχεία από το μεγαλύτερο RAV4. Πέρα από το στιλ, υπάρχει ουσία και στην πράξη αφού το Yaris Cross έχει και καλή απόσταση από το έδαφος (στα 17 εκατοστά, +3 από το Yaris) για απροβλημάτιστες βόλτες στην ύπαιθρο.
Ταυτόχρονα, το μήκος των 4,18 μέτρων το τοποθετεί στο μέσο όρο της κατηγορίας με σχετικά καλούς χώρους. Πάντως, αν οι οδηγός/ συνοδηγός είναι άνω του μέσου αναστήματος τα γόνατα των πίσω επιβατών θα στριμωχτούν. Το ίδιο δεν ισχύει και για τα κεφάλια τους αφού το εσωτερικό ύψος της καμπίνας προσφέρει ικανοποιητικό αέρα. Καλό και πρακτικό είναι το πορτμπαγκάζ των κοντά 400 λίτρων όταν το υποδαπέδιο κάλυμμα τοποθετηθεί στην βάση του. Πάντως, οι θόλοι στα πλαϊνά κλέβουν κάποια λίτρα πρακτικότητας. Όσο για την μπαταρία του υβριδικού συστήματος έχει τοποθετηθεί κάτω από τα πίσω καθίσματα.
Σχετικά με το ταμπλό η εικόνα μας παραπέμπει σχεδόν αυτούσια στο Yaris με τον μερικώς ψηφιακό πίνακα οργάνων (που διαθέτει και hybrid δείκτη) και την υπερυψωμένη ελεύθερη touch-screen. Εννοείται πως το μενού είναι εμπλουτισμένο με πληροφορίες για την λειτουργία του υβριδικού συστήματος. Πάντως, τα γραφικά θα μπορούσαν να είναι πιο σύγχρονα και παρόλο που υπάρχουν αρκετές θήκες για μικρό-αντικείμενα θα πρέπει να γίνουν κάποιες παραχωρήσεις από τους πίσω επιβάτες (τόσο για τα γόνατα τους, όπως προ-είπαμε, όσο και από τον θόρυβο κύλισης του πίσω άξονα).
Και πάμε στο υβριδικό σύστημα -το οποίο είναι πιο “επίκαιρο” από ποτέ- στο οποίο πιστώνεται με ευκολία μία μέση κατανάλωση στα περίπου 5,5 λίτρα/100 χλμ. Η οποία στην πόλη μπορεί με προσεκτική οδήγηση να πέσει αρκετά κάτω από τα 5 λίτρα, ενώ μόνο με βαρύ πόδι ή πλήρες φορτίο στο ταξίδι θα κυμανθεί στα περίπου 6-7 λίτρα. Από εκεί και πέρα το Yaris Cross είναι ξεκάθαρα ένα SUV που απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα ισορροπημένο και πάνω απ’ όλα οικονομικό αυτοκίνητο. To πλανητικό κιβώτιο CVT είναι αισθητά βελτιωμένο, αλλά θα ήταν αδύνατο να αποστασιοποιηθεί από την φυσική του λειτουργία (αυτή με το απότομο ανέβασμα των σ.α.λ. στο πάτημα του δεξιού πεντάλ).
Οι επιδόσεις είναι τουλάχιστον ικανοποιητικές, αλλά κάθε φορά που βυθίζεις λίγο παραπάνω το γκάζι ο τρικύλινδρος γίνεται πιο θορυβώδης. Σχετικά με την ανάρτηση η ρύθμιση της είναι κάπως σφιχτή και συμβάλλει στον ευχάριστο οδηγικά χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αλλά επισκιάζοντας στα κακής ποιότητας οδοστρώματα και ως ένα βαθμό τα επίπεδα άνεσης. Επίσης, η ποιότητα κύλισης παρόλο που δεν είναι κορυφαία, είναι καλή και όπως είπαμε το βουητό του κινητήρα θα ενοχλήσει μόνο στην απότομη επιτάχυνση.
Συνοψίζοντας…
…το Yaris Cross είναι ένα από τα κόμπακτ SUV που τοποθετούνται στις κορυφαίες επιλογές. Είναι ελκυστικό σε ντιζάιν, έχει καλούς χώρους (έστω και αν οι πίσω είναι μέτριοι), έχει ισορροπημένο οδηγικά χαρακτήρα (αν και η ανάρτηση θα μπορούσε να είναι πιο ενδοτική σε βάθος απόσβεσης) και έχει ένα υβριδικό σύστημα που προσφέρει ντίζελ καταναλώσεις. Ωστόσο, στις μέρες μας το βασικό πρόβλημα δεν είναι και τόσο η σχετικά υψηλή τιμή πώλησης (όλα δεν έχουν ακριβύνει;), αλλά κυρίως η αναμονή που φτάνει ακόμη και τον ένα χρόνο…
Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid FWD
Συνδυασμένη υβριδική ισχύς: 116 PS
Κινητήρας: 1.490 cc
Ροπή: 120 Nm
Ηλεκτροκινητήρας: 59 kW/ 207 Nm
Μετάδοση: Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο πλανητικό CVT
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 11,2 sec
Τελική ταχύτητα: 170 km/h
Μέση κατανάλωση εργοστασιακή – δοκιμής: 1,4 l/100 km – 5,5 l/100 km
Εκπομπές CO2: 33 gr/km
Βάρος: 1.175-1.270 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.180 x 1.765 x 1.595 mm
Χώρος αποσκευών: 397 lt
Τιμή: Από 21.120€