Netflix: Έχασε 200.000 πελάτες – Πακέτα με έκπτωση αλλά και διαφημίσεις
20 Απριλίου 2022
Η Netflix Inc ανακοίνωσε ότι ο πληθωρισμός, ο πόλεμος στην Ουκρανία και ο σκληρός ανταγωνισμός προκάλεσαν απώλεια συνδρομητών για πρώτη φορά σε χρονικό διάστημα μεγαλύτερο της δεκαετίας, ενώ προέβλεψε μεγαλύτερες απώλειες στο μέλλον, σηματοδοτώντας μία ξαφνική στροφή από τη θετική προοπτική της ως μιας εταιρίας προσφοράς υπηρεσιών streaming που άκμασε την περίοδο της πανδημίας.
Η εταιρία ανακοίνωσε ότι έχασε 200.000 συνδρομητές κατά το πρώτο τρίμηνο, έναντι προβλέψεων για αύξηση των συνδρομητών της κατά 2,5 εκατομμύρια. Η υπηρεσία συνδρομητών στη Ρωσία επηρέασε αρνητικά τα οικονομικά δεδομένα της εταιρίας μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, καθώς είχε ως συνέπεια την απώλεια 700.000 συνδρομητών.
Η τιμή των μετοχών της Netflix μειώθηκε χθες, Τρίτη, κατά 26%, με άμεση συνέπεια, την απώλεια περίπου 40 δισεκατομμυρίων δολαρίων (37 δισεκατομμύρια ευρώ) από την κεφαλαιακή αξία της εταιρίας.
Η Netflix είχε προειδοποιήσει τον Ιανουάριο για μία επικείμενη αδύναμη αύξηση των συνδρομητών της, ενώ από τότε η εταιρία έχασε περίπου το 50% της μετοχικής αξίας της.
Η στασιμότητα στην αύξηση των συνδρομητών της ωθεί τη Netflix να εξετάζει την προσφορά μιας επιλογής για συνδρομή σε χαμηλότερη τιμή για την αναφερόμενη υπηρεσία σε συνδυασμό με διαφημίσεις, επικαλούμενη την επιτυχία που είχαν παρόμοιες προσφορές υπηρεσιών από τους ανταγωνιστές της HBO Max και Disney+.
“Αυτοί που ακολουθούν τη Netflix γνωρίζουν ότι είμαι κατά της πολυπλοκότητας των διαφημίσεων και μεγάλος υποστηρικτής της απλότητας των συνδρομών”, δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής της εταιρίας Ριντ Χάστινγκς. “Αλλά όσο και να το υποστηρίζω αυτό, υποστηρίζω περισσότερο την δυνατότητα επιλογής του πελάτη,” πρόσθεσε ο ίδιος.
Η εταιρία έχει απαισιόδοξη πρόβλεψη για το τρίμηνο της άνοιξης, προβλέποντας ότι θα χάσει δύο εκατομμύρια συνδρομητές παρά την επιστροφή τηλεοπτικών σειρών (“Stranger Things και “Ozark”), αλλά και την εναρκτήρια προβολή της ταινίας “The Grey Man.”
Η Γουόλ Στριτ έχει ως στόχο τους 227 εκατομμύρια συνδρομητές για τη Netflix στο δεύτερο τρίμηνο του 2022 (Refinitiv).
Η τιμή των μετοχών άλλων εταιριών που προσφέρουν υπηρεσίες streaming όπως η Roku, μειώθηκε σε ποσοστό μεγαλύτερο του 6%, ενώ η τιμή των μετοχών της Walt Disney μειώθηκε κατά 5% και της Warner Bros Discovery κατά 3,5%.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ