Επίσημο: Το RZ 450e είναι το πρώτο ηλεκτρικό Lexus
20 Απριλίου 2022
Αυτός εγκαινιάζεται με ένα ιδιαίτερο και άκρως ενδιαφέρον crossover.
To RZ 450e όπως ονομάζεται, βασίζεται στην νέα πλατφόρμα e-TNGA της Toyota και αποτελεί την premium παραλλαγή των αδελφών Subaru Solterra και Toyota bZ4X. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι με την έλευση του τίθεται αντιμέτωπο με το Audi Q4 E-Tron, καθώς η πρώτη προσπάθεια της Lexus συνοδεύεται από μεγάλο σχεδιαστικό ενδιαφέρον και μπόλικη τεχνολογία.
Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Lexus είναι ελαφρώς μακρύτερο από το υβριδικό Lexus NX των 4,66 μέτρων, ενώ η αιχμηρή του σχεδίαση κάνει αναπόφευκτη τη μεταξύ τους σύγκριση. Το RZ 450e είναι αρκετά πιο επιθετικό στην εμφάνιση του και θα λέγαμε πως σου περνάει ένα σπορ χαρακτήρα όταν το πρωτοαντικρίζεις. Βροντοφωνάζει με λίγα λόγια πως σχεδιάστηκε στο Miami και μάλιστα από Γερμανικά χέρια.
Στο μπροστινό μέρος υπάρχει μια ερμητικά κλειστή μάσκα, πλαισιωμένη από αιχμηρούς προβολείς τα οποία ενσωματώνουν λεπτά φώτα ημέρας. Κάθετες εισαγωγές αέρα ακροβολίζονται στο ρύγχος και συνδράμουν στην ψύξη των φρένων, και στο κάτω μέρος συναντάται μια προστατευτική ποδιά, η οποία υποδηλώνει τον συγκρατημένο εκδρομικό χαρακτήρα του ηλεκτρικού μοντέλου. Στο πίσω μέρος η οριζόντια κόκκινη LED γραμμή ξεκινά από το ένα φωτιστικό σώμα και καταλήγει στο άλλο, κάνοντας το 450e άκρως κομψό και σύγχρονο, με το εσωτερικό αντίστοιχα να δείχνει το ίδιο hi-tech με το τιμόνι Yoke να θυμίζει αυτό της Tesla αλλά και λίγο από Formula 1.
H ιαπωνική φίρμα μας είχε προϊδεάσει σχετικά με το σύστημα τετρακίνησης Direct4 του νέου της crossover. Πρόκειται για δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν σε κάθε άξονα) που υπόσχονται εξαιρετική οδική συμπεριφορά και δυνατότητες εκτός δρόμου. Στην εν λόγο έκδοση Direct4 το RZ 450e με μπαταρία χωρητικότητας 72,8 kWh και απόδοση 218 ίππων και 338 Nm ροπή έχει αυτονομία 367 χιλιομέτρων, ενώ στη δικίνητη έκδοση η μπαταρία 71,4 kWh αρκεί για 406 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση.
To όμορφο Lexus αποτελεί βασικό πυλώνα του πλάνου της εταιρείας για ηλεκτρική μεταστροφή. Στόχος για του Ιάπωνες είναι να είναι σε θέση να πωλούν μονάχα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030 σε Ευρώπη, Κίνα και Β. Αμερική, με τις υπόλοιπες αγορές να ακολουθούν μέχρι το 2035. Η Lexus μπορεί να είναι πρωτάρα όσον αφορά τα ηλεκτρικά μοντέλα, ωστόσο η μεγάλη της πείρα στα υβριδικά και η ομπρέλα της Toyota αποτελούν κατά κάποιο τρόπο εγγύηση για την επόμενη μέρα.