Αθηνά Τρανούλη: «Είμαστε πιο κοντά από ποτέ στην επιστροφή των μαρμάρων του Παρθενώνα»

18 Απριλίου 2022

Το ατελιέ του Οίκου Μόδας Τρανούλη έχει ένα νοσταλγικό άρωμα. Δεν πρόκειται για σχήμα λόγου: Με το που διασχίζεις το κατώφλι του, σε μια κομψή διπλοκατοικία στη Νέα Κηφισιά, σε πλημμυρίζει μια γλυκιά ευωδιά, που ενεργοποιεί στο μυαλό σου όμορφες αναμνήσεις, ακόμα και αν δεν μπορείς ακριβώς να το εκλογικεύσεις. Υποθέτω ότι προέρχεται από τη συλλογή Tranoulis Perfumes, την αρωματοποιία της δεύτερης γενιάς του brand που μετρά 35 χρόνια ιστορίας.

Το μέλος της οικογένειας, ωστόσο, που συναντώ είναι αφοσιωμένο στα νυφικά και τα βραδινά φορέματα της εταιρείας που καταξιώθηκε ντύνοντας πρέσβειρες της ελληνικής ομορφιάς παγκοσμίως, όπως η Μις Κόσμος 1996 Ειρήνη Σκλήβα και η Μις Ευρώπη 1997 Ισαβέλλα Δάρρα. Η Αθηνά Τρανούλη, κόρη του Θεόδωρου Τρανούλη, κληρονόμησε από τον πατέρα της όχι μόνο την επιχείρηση αλλά και ένα μεγάλο σκοπό, την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα στον τόπο τους: Συνεχίζει το κίνημα Athena Take Me Home, μια ιδέα που γεννήθηκε μέσα από τη συναναστροφή του Θεόδωρου Τρανούλη με τη Μελίνα Μερκούρη, τον Ζυλ Ντασέν και τον σκηνοθέτη Γιάννη Διαμαντόπουλο, και που μεταφέρει το μήνυμά του μέσα από διάφορες πολιτιστικές δράσεις.

Η Αθηνά Τρανούλη συνεχίζει το κίνημα Athena Take Me Home, μια ιδέα που γεννήθηκε μέσα από τη συναναστροφή του Θεόδωρου Τρανούλη με τη Μελίνα Μερκούρη, τον Ζυλ Ντασέν και τον σκηνοθέτη Γιάννη Διαμαντόπουλο.

Ανάμεσα σε αυτές τις δράσεις είναι και ένα κόμικ, το «Παππού, θα μου πεις μια ιστορία;» του Μανώλη Μουμαλίδη, μια ιστορία μυθοπλασίας εμπνευσμένη από τα αληθινά γεγονότα της λεηλασίας των μνημείων της Ακρόπολης, που διέπραξε ο Τόμας Μπρους, κόμης του Έλγιν, στις αρχές του 19ου αιώνα. Την Τετάρτη 27 Απριλίου η θεατρική μεταφορά του βιβλίου παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στο ροκ μιούζικαλ «Take Me Home», σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μαλισσόβα και χορογραφία Θοδωρή Πανά, με τον Κώστα Αρζόγλου στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Μια παραγωγή που απευθύνεται σε μικρά, μεγαλύτερα παιδιά και θεατές κάθε ηλικίας, με την υποστήριξη της Περιφέρειας Αττικής.

Η Αθηνά Τρανούλη, κόρη του Θεόδωρου Τρανούλη, κληρονόμησε από τον πατέρα της όχι μόνο μια οικογενειακή επιχείρηση μόδας αλλά και ένα μεγάλο σκοπό, την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα στον τόπο τους.

«Τα παιδιά δεν είχαν την ευκαιρία να ακούσουν τη Μελίνα Μερκούρη να λέει: “Θέλω τα μάρμαρά μου πίσω…”» εξηγεί η Αθηνά Τρανούλη στο marieclaire.gr ενόψει της παράστασης και προσθέτει: «Ακόμα και να το ακούσουν, θα είναι σε μια μη κατανοητή συζήτηση, οπότε είναι λογικό να μην τα αγγίξει. Μετά την κυκλοφορία του κόμικ, το πιο συγκινητικό ήταν ότι κάποια παιδιά, περνώντας από την Ακρόπολη, έλεγαν: “Μας έχουν πάρει τα αγάλματα”».

Η σχεδιάστρια εμφανίζεται συγκρατημένα αισιόδοξη σχετικά με τις προσπάθειες επιστροφής των μαρμάρων: «Στην παρούσα φάση είμαστε πιο κοντά από ποτέ. Πλέον έχουμε ένα υπέροχο μουσείο, με τις προδιαγραφές του οποίου δεν υπάρχει δικαιολογία να μην επιστραφούν. Και πολιτικά πρόσωπα έχουν μιλήσει και διεκδικήσει, με κάποιον τρόπο, τον εθνικό μας θησαυρό: μιλάμε για ένα μνημείο του οποίου η ολότητα έχει καταστραφεί, όχι απλά για ένα άγαλμα. Δυστυχώς, από όσο γνωρίζω, δεν μπορούμε να απαιτήσουμε την επιστροφή των μαρμάρων νομικά, μπορεί όμως να απαιτηθεί ηθικά, αν ένας ολόκληρος λαός υψώσει συλλογικά τη φωνή του».

«Πλέον έχουμε ένα υπέροχο μουσείο, με τις προδιαγραφές του οποίου δεν υπάρχει δικαιολογία να μην επιστραφούν τα μάρμαρα του Παρθενώνα»

Τα κοστούμια της νέας παράστασης έχουν, όχι αναπάντεχα, την υπογραφή Tranoulis Haute Couture. Η Αθηνά Τρανούλη μού δείχνει μερικά από τα υπέροχα αξεσουάρ, όπως μια βεντάλια φτιαγμένη από χαρτί. Στα ενδύματα, η μεγάλη ανατροπή είναι ότι όλα τα χαρακτηριστικά τους, από κουμπιά, γιακάδες και δαντελωτές λεπτομέρειες μέχρι ολόκληρα γιλέκα, είναι ζωγραφισμένα στο χέρι, δημιουργώντας τρισδιάστατα οπτικά εφέ. «Μια διαφορετική προσέγγιση, που μεταφέρει την αισθητική του κόμικ στο ρούχο» όπως εξηγεί η σχεδιάστρια.

Όλα τα χαρακτηριστικά των κοστουμιών της παράστασης, από κουμπιά, γιακάδες και δαντελωτές λεπτομέρειες μέχρι ολόκληρα γιλέκα, είναι ζωγραφισμένα στο χέρι, δημιουργώντας τρισδιάστατα οπτικά εφέ. Στη φωτό, ο Κώστας Αρζόγλου.

Στις ράγες του ατελιέ παρατάσσονται, επίσης, νυφικά και βραδινές τουαλέτες. Η επιρροή από το αρχαιοελληνικό στυλ, τουλάχιστον σε κάποια κομμάτια, είναι εμφανής. Μάλιστα ο οίκος έχει βραβευτεί για μια αρχαιοελληνική κολεξιόν του, Athena by Tranoulis, το 2018 στη Σλοβενία, στην κατηγορία Fashion Design Award Winners. «Υποστηρίζουμε την εξωστρέφεια της χώρας και του πολιτισμού μας και μέσα από τη μόδα» σχολιάζει η designer και προσθέτει: «Το αρχαιοελληνικό στυλ ακουμπάει στο σώμα και με μια αρχοντιά απέριττη το αναδεικνύει και δίνει φως στη γυναίκα που τη φοράει».

«Το αρχαιοελληνικό στυλ ακουμπάει στο σώμα και με μια αρχοντιά απέριττη το αναδεικνύει και δίνει φως στη γυναίκα που τη φοράει».

Αν θα έπρεπε ωστόσο να εστιάσουμε στον κεντρικό στόχο του οίκου, αυτός είναι να «απευθυνόμαστε σε όλες τις γυναίκες, με κάθε στυλ και σωματότυπο, ώστε να αναδείξουμε τα ομορφότερα στοιχεία της κάθε μίας. Ωραίες οι επιδείξεις, αλλά πραγματική δημιουργία είναι να βλέπεις κάποια και εκείνη τη στιγμή να εμπνέεσαι το σχέδιο πάνω της. Και όταν το αποτέλεσμα είναι τόσο όμορφο και εκείνη είναι ικανοποιημένη, δεν υπάρχει καλύτερη επιβράβευση για τη δουλειά μας».

Ενώ αγγίζω μουσελίνες και οργάντζες, η Αθηνά Τρανούλη εξηγεί ότι «επιλέγουμε τα υφάσματα ανάλογα με το στυλ της γυναίκας. Σε μια πολύ έντονη προσωπικότητα ταιριάζει είτε η κεντημένη δαντέλα είτε το μπροκάρ, τα οποία μπορεί να υποστηρίξει. Σε μια γυναίκα πιο χαμηλών τόνων πηγαίνουν πιο λιτά, απέριττα υλικά όπως η μεταξωτή μουσελίνα, η μεταξωτή οργάντζα. Της πηγαίνει επίσης το boho σε πιο απλές γραμμές».

«Επιλέγουμε τα υφάσματα ανάλογα με το στυλ της γυναίκας. Σε μια πολύ έντονη προσωπικότητα ταιριάζει είτε η κεντημένη δαντέλα είτε το μπροκάρ, τα οποία μπορεί να υποστηρίξει. Σε μια γυναίκα πιο χαμηλών τόνων πηγαίνουν πιο λιτά, απέριττα υλικά όπως η μεταξωτή μουσελίνα, η μεταξωτή οργάντζα»

Αν θα έπρεπε πάντως να ξεχωρίσει μια σύγχρονη τάση, αυτή πιστεύει πως είναι ότι «επιστρέφουμε στα πιο “βαριά” και περίτεχνα σχέδια. Η μόδα ακολουθεί τις ανάγκες της γυναίκας και αλλάζει διαρκώς καθώς αλλάζουν οι καιροί».

Την Τετάρτη 27 Απριλίου η θεατρική μεταφορά του κόμικ «Παππού, θα μου πεις μια ιστορία;» παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στο ροκ μιούζικαλ «Take Me Home», σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μαλισσόβα και χορογραφία Θοδωρή Πανά.

Info
«Take me Home», 27/04, 20:00, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, είσοδος ελεύθερη με δελτία προτεραιότητας, πληροφορίες: www.megaron.gr. Κείμενο: Τάνια Χαροκόπου – Δημήτρης Μαλισσόβας. Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μαλισσόβας. Μουσική-Στίχοι-Μουσική. Διεύθυνση: Ανδρέας Κουρέτας. Χορογραφία: Θοδωρής Πανάς. Σκηνογραφία: Τέλης Καρανάνος. Κοστούμια: Tranoulis Haute Couture. Η παράσταση πραγματοποιείται με την συνδιοργάνωση και τη στήριξη της Περιφέρειας Αττικής.

ΠΗΓΗ:https://www.marieclaire.gr/


[There are no radio stations in the database]