F1: Πράσινο φως από την VW για είσοδο των Audi και Porsche!
8 Απριλίου 2022
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Auto Motor und Sport, το εποπτικό συμβούλιο του VW Group αποφάσισε νωρίτερα σήμερα να κάνει αποδεκτά τα σχέδια των Audi και Porsche για την συμμετοχή τους στο πρωτάθλημα της F1. Ωστόσο, οι δύο εταιρίες θα ακολουθήσουν διαφορετικούς δρόμους, καθώς φαίνεται, για την είσοδό τους στον χώρο. Η συμμετοχή της Porsche θα πρέπει να θεωρείται μάλλον βέβαιη, ενώ για την Audi θα πρέπει να ισχύσουν ορισμένες προϋποθέσεις.
Η επίσημη ανακοίνωση του ομίλου έχει ως εξής: “Το εποπτικό συμβούλιο των Volkswagen AG, Porsche AG και Audi AG επικύρωσε τα σχέδια των δύο εμπορικών σημάτων του ομίλου για πιθανή είσοδο στην F1. Οι Audi και Porsche θα παράσχουν λεπτομέρειες σε μεταγενέστερη ημερομηνία. Η απόφαση δεν είναι οριστική παρά βρισκόμαστε στην τελική φάση της αξιολόγησης καθώς οι κανονισμοί για το 2026 και μετά δεν είναι ακόμη διαθέσιμοι. Οι αλλαγές που προβλέπονται για την οικονομική βιωσιμότητα των συμμετεχόντων αποτελούν προϋπόθεση για μία πιθανή είσοδο της Audi“.
Οι κανονισμοί που θα ισχύσουν στην F1 από το 2026 και μετά αναμένεται να ανακοινωθούν φέτος τον Ιούνιο. Καλά πληροφορημένες πηγές, ωστόσο, τοποθετούν την επίσημη ανακοίνωση λίγο αργότερα, ίσως τον Οκτώβριο. Η μεγαλύτερη αλλαγή σε σχέση με την τρέχουσα φόρμουλα αφορά στην κατάργηση του ηλεκτροκινητήρα MGU-H. Ο MGU-K διατηρείται αλλά θα πρέπει να αποδίδει ισόποση ισχύ σε σχέση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως. Μέχρι να δημοσιοποιηθούν επίσημα οι λεπτομέρειες τόσο η Audi όσο και η Porsche δεν πρόκειται να ξεκινήσουν να κινούνται.
Sauber-Audi αντί McLaren-Audi;
Και ενώ η φημολογία των τελευταίων μηνών ήθελε την Audi στο κατώφλι της McLaren, φαίνεται πως τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Πλέον η Sauber προβάλλει ως πιθανότερη συνεργάτιδα της Audi ενώ πολλοί υποστηρίζουν πώς και η Aston Martin έχει κάνει κρούση στην εταιρία.
Sauber και Audi είχαν συνεργαστεί στο πρόσφατο παρελθόν με την δεύτερη να χρησιμοποιεί την αεροδυναμική σήραγγα της πρώτης για την κατασκευή του R18 που συμμετείχε στο Le Mans. Επιπλέον η ελβετική ομάδα έχει παράδοση συνεργασιών με διάφορους κατασκευαστές στην F1. Στις συνεργασίες αυτές δεν είχε ποτέ πρόβλημα να βρεθεί σε δεύτερο ρόλο. Προς το παρόν η Sauber μέσω της Alfa Romeo συνεργάζεται με την Ferrari. Μία πιθανή της μεταπήδηση από το ιταλικό στρατόπεδο θα άλλαζε τις ισορροπίες γενικότερα στην F1.
Όμως, φαίνεται πώς και ο Lawrence Stroll επιθυμεί την ανεξαρτητοποίησή του από το στρατόπεδο της Mercedes. Φήμες θέλουν τον Καναδό μεγιστάνα να έχει κάνει κρούση στην Audi. Ο στόχος του είναι, προφανώς, να αναβαθμίσει την Aston Martin σε πρωταγωνίστρια του πρωταθλήματος. Για να το πετύχει αυτό ο μόνος δρόμος είναι η αποκλειστική συνεργασία με έναν μεγάλο κατασκευαστή κινητήρων.
Όλα αυτά συμβαίνουν καθώς η αρχική επιλογή της Audi να προσεγγίσει την McLaren φαίνεται πως έχει ναυαγήσει οριστικά. Η McLaren Automotive επιθυμούσε τελικά, μάλλον επενδυτή για το σκέλος της παραγωγής των σπορ αυτοκινήτων. Αυτό βρισκόταν σε μεγάλη οικονομική κρίση τα τελευταία χρόνια.
Οι προτάσεις της Audi, όμως, αφορούσαν στην εξαγορά της McLaren Automotive η οποία κατέχει και το 67% της αγωνιστικής ομάδας. Η Βρετανική εταιρία δεν ήταν διατεθειμένη, τελικά, να παραδώσει τον απόλυτο έλεγχο στους Γερμανούς. Έτσι, παρά την βελτιωμένη πρόταση που έγινε πρόσφατα από την Audi η πιθανότητα συνεργασίας των δύο θα πρέπει να θεωρείται μηδαμινή.
Red Bull-Porsche
Αντιθέτως, φαίνεται να κερδίζει έδαφος το σενάριο της μελλοντικής συνεργασίας της Red Bull Racing με την Porsche. Οι δύο πλευρές έχουν επαφές εδώ και αρκετό καιρό ενώ το 2018 βρέθηκαν μια ανάσα πριν τη συνεργασία. Όμως, η αυστριακή ομάδα επέλεξε τελικά την Honda με τα γνωστά επιτυχημένα αποτελέσματα.
Το τότε πλάνο ήθελε την Red Bull Powertrains να κατασκευάζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως και την Porsche του δύο ηλεκτροκινητήρες. Δεν είναι ακόμη βέβαιος ο τρόπος μιας μελλοντικής τους συνεργασίας. Το θετικό στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι πως η γερμανική εταιρία δεν ενδιαφέρεται για την εξολοκλήρου αγορά μιας ομάδας. Της αρκεί ο ρόλος του κατασκευαστή κινητήρων. Μία πιθανή συνεργασία των δύο θα είχε αναμφίβολα τεράστια εμπορικά οφέλη τόσο για εκείνους όσο και για το πρεστίζ της F1.
Το βέβαιο είναι πώς όλο και περισσότεροι κατασκευαστές ενδιαφέρονται για την είσοδό τους στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ήδη ακούγεται πως και η Honda επιθυμεί να επανέλθει το 2026. Οι λόγοι είναι προφανείς. Το budget cap εγγυάται πώς η όποια επένδυσή τους δεν θα κινδυνέψει να εκτροχιαστεί οικονομικά. Επιπλέον, τόσο η απλοποίηση των τεχνικών κανονισμών όσο και οι περίοδοι χάριτος για εξέλιξη που παρέχει η F1 σε νέους κατασκευαστές λειτουργούν ως δέλεαρ.