Πάτρα-Πύργος: Τίτλοι τέλους για τον πιο επικίνδυνο δρόμο της Ελλάδας-Ξεκινούν τα έργα παρουσία Μητσοτάκη

31 Μαρτίου 2022

Στα τέλη του 2024 με αρχές του 2025 αναμένεται να ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος, ένα από τα μεγάλα οδικά έργα της χώρας που πέρασε από 40 κύματα μέχρι να ξεκινήσει η κατασκευή του.

Σήμερα, παρουσία του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη, του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή, του Υφυπουργού αρμόδιου για τις Υποδομές Γ. Καραγιάννη, αλλά και εκπροσώπων της Ολυμπίας Οδού θα γίνει η τελετή έναρξης των εργασιών στον πιο επικίνδυνο και αιματοβαμμένο δρόμο της χώρας, στο εργοτάξιο της Αμαλιάδας.

Πρόκειται για ένα νέο άξονα μήκους 74,5 χλμ, ο οποίος θα έχει ταχύτητα μελέτης 120 χλμ./ώρα, 8 ανισόπεδους κόμβους, 15 γέφυρες και 64 διαβάσεις. Θα διαθέτει Κέντρο Λειτουργίας και Συντήρησης με Μονάδα Διαχείρισης Κυκλοφορίας και αστυνομικό σταθμό.

Στο νέο τμήμα θα λειτουργήσουν σταθμοί διοδίων με το αντίτιμο ανά χιλιόμετρο να είναι όσο και στους υπόλοιπους σταθμούς, δηλαδή 0,063 λεπτά. Συνολικά θα λειτουργήσουν 2 μετωπικοί και 2 πλευρικοί σταθμοί.

Στο Πάτρα-Πύργος θα λειτουργήσει και το αναλογικό σύστημα πληρωμής διοδίων για όσους διαθέτουν πομποδέκτες της Ολυμπίας Οδού. Επίσης προβλέπονται σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, όπως και τουαλέτες ανά κάποια χιλιόμετρα.

Το έργο θα υλοποιηθεί από την Ολυμπία Οδός, ενώ η διάρκεια της παραχώρησης έχει οριστεί σε 23 χρόνια ή περίοδος λήξης στα τέλη του 2044. Το Δημόσιο με βάση τη σύμβαση θα καταβάλει στον Παραχωρησιούχο χρηματοδοτική συμβολή ύψους 216,6 εκατ ευρώ.

Ειδικότερα άμεσα θα καταβληθούν 31,23 εκατ. ευρώ και κατόπιν σταδιακά και με την επίτευξη του αντίστοιχου χρονικού οροσήμου η Ολυμπία Οδό θα λάβει για τα πέντε πρώτα ορόσημα 27,56 εκατ. ευρώ, στη συνέχεια 23,79 εκατ. ευρώ, 15,86 εκατ. ευρώ και η εξόφληση θα γίνει με 7,93 εκατ. ευρώ.

Από την πλευρά της η Ολυμπία Οδός θα πρέπει να καταβάλει συνολικά 116 εκατ. ευρώ.

Η κατασκευή του έργου θα γίνει χωρίς τη συμμετοχή των ξένων εταίρων (Vinci και HOCHTIEF) αλλά με τις ελληνικές εταιρίες που συμμετέχουν στην Ολυμπία Οδό, θα κατασκευαστεί το Πάτρα Πύργος.

Στο έργο συμμετέχουν μετά και την αποχώρηση από το κατασκευαστικό αντικείμενο των δύο ξένων Ομίλων η AΚΤΩΡ με 36%, η ABAΞ με 36% και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με 28%.


Ο πιο αιματοβαμμένος δρόμος στη χώρα

Η Πατρών-Πύργου, μετά την ολοκλήρωση της Κορίνθου- Πατρών το 2017, είναι ο πιο αιματοβαμμένος δρόμος στη χώρα, ίσως και στην Ευρώπη. Μόνο την τριετία 2016-2018 καταγράφηκαν 37 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, στα οποία έχασαν τη ζωή τους 43 άνθρωποι, περίπου μία χαμένη ζωή κάθε μήνα.

Στο ίδιο χρονικό διάστημα, υπήρξαν 11 σοβαρά και 124 ελαφρά τραυματίες.

Συνολικά την τελευταία δεκαετία στο συγκεκριμένο οδικό άξονα, έχουν σημειωθεί 106 θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα και έχουν χάσει τη ζωή τους 130 άνθρωποι. Επίσης έχουν σημειωθεί συνολικά 41 σοβαρά τροχαία με 75 σοβαρά τραυματίες.

Βασικές αιτίες θεωρούνται το κακό οδόστρωμα (έλλειψη συντήρησης), οι ισόπεδοι κόμβοι, παράνομες ανασφαλείς εισόδους και εξόδους στο δρόμου, ο προβληματικός σχεδιασμός του έργου του 1980 και η έλλειψη προσωπικού λειτουργίας.

Τα οφέλη του έργου

H κατασκευή του τμήματος Πάτρα – Πύργος όπως αναφέρουν οι τοπικοί φορείς θα προσφέρει ευκολία στην οδική πρόσβαση περιοχών που σήμερα είναι αποκλεισμένες και θα δώσει στην Ηλεία τη δυνατότητα να αναδιατάξει το τουριστικό και γενικότερα το αναπτυξιακό περιβάλλον της.

Κάτι τέτοιο θα έχει ως αποτέλεσμα την οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική σύγκλιση της Ηλείας με τους άλλους δύο Νομούς της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, καθώς η ύπαρξη ενός νέου σύγχρονου οδικού δικτύου συχνά συμπαρασύρει και άλλες δομές στην υγεία, την παιδεία και τον τουρισμό (π.χ. ημερήσια πρόσβαση στον αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας από Αθήνα).

Όπως δήλωσε πρόσφατα και η εκτελεστική αντιπρόεδρος, Μαργκρέιτε Βέστεϊγιερ, αρμόδια για την πολιτική ανταγωνισμού “Η κατασκευή του τμήματος Πάτρας – Πύργου της Ολυμπίας Οδού θα συμβάλει στην ανάπτυξη των σχετικών περιοχών και των οικονομικών δραστηριοτήτων στις περιοχές αυτές.

Η εν λόγω απόφαση επιτρέπει στην Ελλάδα να στηρίξει την κατασκευή αυτής της σημαντικής υποδομής, η οποία αποτελεί μέρος του διευρωπαϊκού οδικού δικτύου και η οποία αναμένεται επίσης να βελτιώσει σημαντικά τις συνθήκες οδικής ασφάλειας στην περιοχή”.


[There are no radio stations in the database]