Τι αυτοκίνητα αγοράζουν οι Έλληνες – Ποια μάρκα είναι η πιο δημοφιλής

22 Μαρτίου 2022

Η Τoyota παραμένει σταθερά η πιο δημοφιλής μάρκα αυτοκινήτου στην Ελλάδα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που αφορούν σε ταξινομήσεις αυτοκινήτων στη χώρα μας για το σύνολο του 2021, τα οποία συγκεντρώνει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων.

Πιο συγκεκριμένα η ιαπωνική μάρκα που διακινείται στην Ελλάδα από την Toyota Hellas, πούλησε στη χώρα μας στη διάρκεια της περασμένης χρονιάς συνολικά 13.164 αυτοκίνητα, ενώ το μερίδιό της επί του συνόλου της αγοράς με βάση τις πωλήσεις σε μονάδες ανέρχεται σε ποσοστό 13%.

Την ίδια στιγμή ο δεύτερος παίκτης της αγοράς είναι η Peugeot, η οποία διέθεσε στην εγχώρια αγορά 10.581 αυτοκίνητα, με το μερίδιό της να κινείται στα επίπεδα του 10,5%. Μάλιστα, η Peugeot από το 2019 και έως και το 2021 ανήλθε στη δεύτερη θέση των πωλήσεων, υπερβαίνοντας τη μέχρι τότε δεύτερη Volkswagen, ενώ η Toyota διατηρεί σταθερά την πρώτη θέση στις προτιμήσεις των Ελλήνων αγοραστών κατά τα τελευταία εννέα χρόνια. Συνολικά, το 2021, στην Ελλάδα πουλήθηκαν 100.911 καινούργια αυτοκίνητα, έναντι 80.977 το 2020 όπου η κίνηση στην αγορά μειώθηκε σημαντικά λόγω των περιοριστικών μέτρων που έφερε στη ζωή μας η πανδημία. Ωστόσο, η αγορά έμεινε σημαντικά πίσω κατά περίπου 13.000 αυτοκίνητα, σε σύγκριση με τα 114.109 που πουλήθηκαν το 2019.

Να σημειωθεί ότι σε επίπεδο εισαγωγέων – επίσημων διανομέων των διαφόρων μαρκών αυτοκινήτου, οι μεγαλύτεροι παίκτες στην αγορά είναι ο όμιλος Σφακιανάκη, ο όμιλος Autohellas με θυγατρική Autotechnica Ηellas, συμφερόντων της οικογένειας Βασιλάκη (Aegean) καθώς και ο όμιλος Συγγελίδη.

Στην τρίτη θέση των πωλήσεων έναντι της Volkswagen η Hyundai

Ψηλά στις προτιμήσεις των Ελλήνων βρίσκονται εταιρείες όπως η Hyundai, ευρισκόμενη στην τρίτη θέση μεταξύ των μαρκών με τις υψηλότερες πωλήσεις σε μονάδες στη χώρα μας, με 8.809 το 2021 και μερίδιο 8,7%. Η Hyundai κατάφερε το 2021 να υπερβεί τη Volkswagen που βρισκόταν στην τρίτη θέση έως και το 2020. Ακολουθεί η Volkswagen με 7.464 (μερίδιο 7,4%), η Open με 5.812 (μερίδιο 5,8%) και οι Citroen με 5.253 και Suzuki με 4.850 (μερίδιο 4,8).

Η πρώτη εικοσιπεντάδα σε πωλήσεις στην Ελλάδα (αριθμός αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν ανά μάρκα το 2021)

Toyota (13.164)
Peugeot (10.581)
Hyundai (8.809)
Volkswagen (7.464)
Opel (5.812)
Citroen (5.253)
Suzuki (4.850)
Kia Motors (4.600)
Mercedes (4.295)
BMW (4.187)
Nissan (3.953)
Audi (3.545)
Fiat (3.453)
Ford (3.060)
Skoda (2.996)
Renault (2.784)
Dacia (2.262)
Mini (1.914)
Seat (1.858)
Volvo (1.715)
Jeep (1.447)
Tesla (598)
Land Rover (566)
Mazda (453)
Honda (332)

Οι επιδόσεις των μαρκών “πολυτελείας”

Να σημειωθεί ότι από τις μάρκες πολυτελείας η Lexus (brand της Toyota) βρίσκεται στην 27η θέση με 138 αυτοκίνητα, η Porsche στην 30ή με 107 αυτοκίνητα, η Jaguar στην 31η με 94 αυτοκίνητα, η Maserati στην 35η με 6 αυτοκίνητα. Ακολουθεί στην 36η θέση η Lamborghini με 5 αυτοκίνητα, η Morgan με 2 οχήματα, να έχουν πουληθεί το 2021 και η Bentley με μόλις 1.

Δημοφιλής η Tesla στους αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η Tesla, η οποία διακινεί αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, πούλησε την προηγούμενη χρονιά 598 αυτοκίνητα στην Ελλάδα. Ταυτόχρονα, είναι εμφανής η συρρίκνωση των πωλήσεων της Smart με μόλις 80 αυτοκίνητα, δεδομένου ότι πλέον διαθέτει στην αγορά αμιγώς ηλεκτροκίνητα οχήματα, κάτι που κατά το αναμενόμενο επηρέασε και τις πωλήσεις στη χώρα μας (το 2018 πούλησε 736 αυτοκίνητα και 766 το 2019).

Πηγή: Capital.gr


[There are no radio stations in the database]