«Βασιλιάς» το diesel στα φορτηγά στην ΕΕ!

14 Μαρτίου 2022

Στην Ελλάδα δεν έχει πωληθεί κανένα ηλεκτρικό όχημα τέτοιου τύπου ενώ το 2021 διατέθηκαν μόλις 6 που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα.
Το diesel το 2021 συνέχισε να κυριαρχεί στις πωλήσεις καινούριων μεσαίων και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αντιπροσωπεύοντας το 95,8% της αγοράς (96,5% το 2020). Τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούσαν το 0,5% των πωλήσεων νέων φορτηγών στην Γηραιά Ήπειρο (από 0,4%), ενώ τα οχήματα εναλλακτικών καυσίμων κατείχαν μερίδιο αγοράς 3,6% (έναντι 3,0% το 2020).

Αύξηση στις ταξινομήσεις πετρελαιοκίνητων φορτηγών

Το 2021, οι ταξινομήσεις νέων πετρελαιοκίνητων φορτηγών στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 13,6% φτάνοντας τις 255.099 μονάδες. Με εξαίρεση την Κύπρο, όλες οι αγορές της Ευρώπης παρουσίασαν άνοδο, συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας (21,9%), της Ισπανίας (7,1%), της Γαλλίας (4,9%) και της Γερμανίας (4,8%).

Στην Κεντρική Ευρώπη σχεδόν όλες οι χώρες σημείωσαν διψήφια κέρδη, με την Πολωνία να είναι η 3η μεγαλύτερη αγορά φορτηγών diesel στην ΕΕ, καθώς οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 56,4% στις 30.827 μονάδες.

Στον αντίποδα, μόλις 190 βενζινοκίνητα φορτηγά ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ πέρυσι, καταγράφοντας πτώση 9,5% σε σύγκριση με το 2020, με αποτέλεσμα ένα συνολικό μερίδιο αγοράς 0,1%.

Με 141 πωλήσεις (7,6%), η Φινλανδία αντιπροσώπευσε τη συντριπτική πλειοψηφία όλων των πωλήσεων βενζινοκίνητων οχημάτων.

Οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV)

Το 2021, οι συνολικές ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικά φορτιζόμενων επαγγελματικών οχημάτων (ECV) αυξήθηκαν κατά 26,6%, από 982 μονάδες το 2020 σε 1.243 ηλεκτρικά φορτηγά το 2021.

Εξετάζοντας τις μεγάλες αγορές της ΕΕ, η Ισπανία κατέγραψε την ισχυρότερη ανάπτυξη (137,5%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (88,5%), ενώ οι πωλήσεις παρέμειναν σταθερές στην Ιταλία.

Η Γερμανία σημείωσε μέτρια ανάπτυξη (15,8%), αλλά με 987 πωλήσεις αντιπροσώπευε τη συντριπτική πλειοψηφία όλων των νέων ηλεκτρικών φορτηγών στην ΕΕ. Η Ολλανδία ήρθε 2η με 75 μονάδες (82,9%).

Συνολικά, το μερίδιο των ECV στις πωλήσεις νέων φορτηγών αυξήθηκε από 0,4% το 2020 σε 0,5% πέρυσι.

Οι ταξινομήσεις νέων υβριδικών ηλεκτρικών φορτηγών (HEV) στην Ευρώπη κινήθηκαν καθοδικά, με τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 55,9% στις 67 μονάδες. Το μερίδιο αγοράς των υβριδικών φορτηγών μειώθηκε από 0,1% το 2020 σε 0,03% επί του συνόλου των πωλήσεων φορτηγών στην ΕΕ το 2021.

Σύμφωνα με την ACEA, τα εναλλακτικά καύσιμα, τα οποία περιλαμβάνουν φυσικό αέριο, LPG, βιοκαύσιμα και αιθανόλη, αντιπροσώπευσαν τη συντριπτική πλειονότητα των φορτηγών εναλλακτικής ισχύος που ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρώπη το 2021, με συνολικό μερίδιο αγοράς 3,6% έναντι 3% το 2020.

Η ζήτηση αυξήθηκε κατά 40,7% σε ολόκληρη την ΕΕ, φτάνοντας συνολικά τις 9.688 πωλήσεις το 2021. Οι κύριες αγορές για φορτηγά εναλλακτικών καυσίμων ήταν η Γερμανία (2.258 μονάδες, 37,5%), η Γαλλία (1.858, 20%) και η Πολωνία (1.596, 119,2%).

Τι γίνεται στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, το 2021 δεν πουλήθηκε ούτε ένα ηλεκτρικό φορτηγό όπως επίσης και το 2020 ωστόσο πέρυσι ταξινομήθηκαν 6 μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα εναλλακτικής ισχύος, έναντι 5 οχημάτων το 2020…

Παράλληλα το 2021 πουλήθηκαν 562 καινούρια φορτηγά diesel έναντι 556 οχημάτων το 2020.


[There are no radio stations in the database]