Το νέο Audi Α8 ανανεώνεται

22 Φεβρουαρίου 2022

Το νέο Audi Α8 ανανεώνεται

Η Audi παρουσιάζει το ανανεωμένο A8, δίνοντας ένα σαφές στίγμα για το πώς πρέπει να είναι ένα σύγχρονο μοντέλο κύρους. Το μοντέρνο design και η εφαρμογή των πλέον προηγμένων τεχνολογιών, αποτέλεσαν την αιχμή του δόρατος της μάρκας από το Ίνγκολσταντ στο επαναλανσάρισμα του κορυφαίου της σεντάν. Την ίδια στιγμή, οι ψηφιακές τεχνολογίες φωτισμού, με νέους προβολείς και πίσω φώτα, η κορυφαία οδική συμπεριφορά και η αξεπέραστη αίσθηση πολυτέλειας στο εσωτερικό, προσφέρουν μία μοναδική εμπειρία είτε κάποιος το οδηγεί, είτε απολαμβάνει τη διαδρομή από το πίσω κάθισμα. 

Το Α8 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2017, ως ο φυσικός διάδοχος του Audi V8. Εξαρχής φάνηκε η πρόθεση της μάρκας να χρησιμοποιήσει το μοντέλο ως πλατφόρμα επίδειξης τεχνολογικής υπεροχής, αλλά και ιδανικής συνύπαρξης χαρακτηριστικών όπως η άνεση και το σπορ ταμπεραμέντο, κάτι που γίνεται περισσότερο εμφανές στο ανανεωμένο A8, που μόλις ξεκίνησε τη διεθνή εμπορική του καριέρα.

Εξωτερικά, το μοντέλο ξεχωρίζει από τους Digital Matrix LED προβολείς, την επανασχεδιασμένη και φαρδύτερη γρίλια Singleframe, τις πιο όρθιες πλαϊνές εισαγωγές αέρα. Εντυπωσιακό το επίπεδο προφίλ του ενώ οι φαρδιοί θόλοι των τροχών υποδηλώνουν τη στάνταρ τετρακίνηση quattro. Στο πίσω μέρος, φωτιστικά σώματα OLED, λεπτομέρειες χρωμίου και μία φωτεινή λωρίδα απ’ άκρη σε άκρη, δίνουν μία ξεχωριστή σχεδιαστική ταυτότητα, που συμπληρώνει ένας μεγάλος διαχύτης. Για πρώτη φορά διατίθεται εξωτερικό πακέτο S line, ως “γέφυρα” προς τη δυναμική έκδοση S8. 

Το νέο Audi Α8 ανανεώνεται

Οι διαστάσεις του αποτελούμενου κατά 58% από αλουμίνιο μοντέλου, έχουν μεταβληθεί ελάχιστα. Το A8 έχει μεταξόνιο 3,00 μ., μήκος 5,19 μ., πλάτος 1,95 μ. και ύψος 1,47 μ. ενώ το S8 είναι περίπου ένα εκατοστό μακρύτερο. Για την καμπίνα επιβατών έχουν χρησιμοποιηθεί εξαιρετικά άκαμπτο πλαίσιο με χάλυβα θερμής διαμόρφωσης και πολυμερή υλικά ενισχυμένα με ανθρακονήματα. 

Εσωτερικά, ο σχεδιασμός χαρακτηρίζεται από οριζόντια αρχιτεκτονική, προσφέροντας έντονη αίσθηση ευρυχωρίας. Ατμοσφαιρικός φωτισμός, εξαιρετικά άνετα καθίσματα με δυνατότητα μασάζ πλάτης σε 18 σημεία, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα προσκέφαλα, ειδικά σχεδιασμένο υποπόδιο που προσφέρει μασάζ για τον επιβάτη πίσω από τον συνοδηγό, τετραζωνικός αυτόματος κλιματισμός, συμπληρώνονται από ένα ψυγείο στις πίσω θέσεις με mini-bar.

Η Audi έχει εξοπλίσει το νέο A8 με τις πιο σύγχρονες τεχνολογίες χειρισμού: Audi virtual cockpit, head-up display επαυξημένης πραγματικότητας, έλεγχος απόκρισης αφής MMI, με δύο οθόνες (10,1” και 8,6”) και φυσικός φωνητικός έλεγχος. Το στάνταρ MMI Navigation plus τρίτης γενιάς (MIB 3) υποστηρίζει υπηρεσίες Car-2-X. Δύο οθόνες 10,1” με ανάλυση Full HD, είναι προσαρτημένες στην πλάτη των μπροστινών καθισμάτων και σε συνδυασμό με προηγμένο σύστημα ήχου Bang&Olufsen με ενισχυτή 1.920 Watt και 23 ηχεία, φροντίζουν για τη ψυχαγωγία οδηγού και επιβατών. 

Audi

Σε επίπεδο κινητήριων συστημάτων, όλα διαθέτουν ήπια υβριδική τεχνολογία (MHEV) ως στάνταρ, η οποία χρησιμοποιεί το κύριο ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt. Όσον αφορά βενζινοκινητήρες, τομοντέλο διατίθεται είτε με τον 3.0 TFSI V6 κινητήρα είτε με  τον οκτακύλινδρο 4.0 TFSI, με τεχνολογία cylinder on demand. Το Audi A8 55 TFSI quattro με τρίλιτρο κινητήρα έχει ισχύ 340 ίππων (250 kW). Η ροπή των 500 Nm αποδίδεται στην περιοχή 1.370-4.500 σ.α.λ., ενώ η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 5,6 δευτερόλεπτα. Τα αντίστοιχα νούμερα για το A8 60 TSFI quattro με τον 4.0 TFSI είναι 460 ίπποι (338 kW), 660 Nm ροπής στις 1.850-4.500 σ.α.λ. και 0-100 χλμ./ώρα σε 4,4 δευτερόλεπτα. 

Ο 3.0 TDI πετρελαιοκινητήρας εξοπλίζει το A8 50 TDIquattro, με ισχύ 286 ίππων (210 kW) και 600 Nm ροπής. Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα ολοκληρωνεται σε 5,9 δευτερόλεπτα ενώ ηλεκτρονικά περιορίζεται η τελική ταχύτητα στα 250 χλμ./ώρα, όπως σε όλα τα μοντέλα A8.

Το Audi A8 60 TFSI e quattro είναι το plug-in υβριδικό μοντέλο (PHEV) της γκάμας, με έναν compact ηλεκτροκινητήρα να υποστηρίζει τον 3.0 TFSI. Η μπαταρία ιόντων λιθίου στο πίσω μέρος μπορεί τώρα να αποθηκεύσει καθαρά 14,4 kWh (μεικτά: 17,9 kWh) ενέργειας. Με συνδυασμένη ισχύ 462 ίππων (340 kW) και ροπή 700 Nm, το Audi A8 60 TFSI e quattro επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 4,9 δευτερόλεπτα.

Στην κορυφή της γκάμας είναι το Audi S8 TSFI quattro, με τον V8 biturbo να παράγει ισχύ 571 PS (420 kW) και ροπή 800 Nm (στις 2.050-4.500 σ.α.λ.), με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα, με τα flaps στο σύστημα εξάτμισης να τονίζουν έναν μπάσο ήχο. 

Για τις αλλαγές ταχυτήτων του Audi A8 φροντίζει ένα γρήγορο tiptronic οκτώ σχέσεων. Η τετρακίνηση quattro με το μπλοκέ κεντρικό διαφορικό είναι στάνταρ, με προαιρετικό το σπορ διαφορικό (στάνταρ στο S8) με ενεργή κατανομή της ροπής μεταξύ των πίσω τροχών.

Audi

Στον τομέα της ανάρτησης, εκτός του Audi drive Select και των προγραμμάτων οδήγησης που προσφέρει, άξια αναφοράς είναι η προγνωστική ενεργή ανάρτηση. Μπορεί να φορτίσει ή να αποφορτίσει κάθε τροχό με πρόσθετη ισχύ ξεχωριστά μέσω ενός ηλεκτροκινητήρα, ρυθμίζοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο ενεργά τη θέση του πλαισίου σε οποιαδήποτε κατάσταση οδήγησης. Το μεγάλο σεντάν στρίβει με σταθερότητα, με μικρές γωνίες κλίσης στις στροφές, καθώς η προγνωστική ενεργή ανάρτηση ανυψώνει την πλευρά του σασί στο εξωτερικό της καμπύλης και χαμηλώνει την αντίθετη πλευρά, με κλίση έως και τρεις μοίρες. Την ίδια στιγμή, με τη βοήθεια μπροστινής κάμερας αναγνωρίζονται οι ανομοιομορφίες στον δρόμο, με το αυτοκίνητο να εξαφανίζει επί της ουσίας τις λακκούβες στο οδόστρωμα. Τέλος, για την εύκολη είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο, το αμάξωμα ανεβαίνει και χαμηλώνει έως και 50 χιλιοστά.

Σε επίπεδο ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού, διαθέσιμα περίπου 40 συστήματα, είτε στον βασικό είτε στον προαιρετικό εξοπλισμό. Ενδεικτικά, στάνταρ είναι τα Audi presense basic και Audi presense front, ενώ για ευκολία στην επιλογή πολλά ομαδοποιούνται σε πακέτα. Αξιοσημείωτο είναι το remote park assist plus, το οποίο μπορεί να μανουβράρει αυτόματα το μεγάλο σεντάν μέσα και έξω από έναν χώρο στάθμευσης, χωρίς να είναι απαραίτητο να βρίσκεται ο οδηγός μέσα στο αυτοκίνητο.

Το νέο Audi A8 αναμένεται στην Ελλάδα την άνοιξη, όταν και θα ανακοινωθούν οι προτεινόμενες τιμές λιανικής με ταυτόχρονη έναρξη των παραγγελιών. 

ΠΗΓΗ:https://www.capital.gr/auto/3616315/to-neo-audi-a8-ananeonetai


[There are no radio stations in the database]