Η τέχνη του φωτογράφου: Ο Χρήστος Λαρισαίος μας συστήνει τον Σπύρο Λίτσα!

12 Φεβρουαρίου 2022

Αγαπητοί αναγνώστες, όπως σας είχα υποσχεθεί στο σημερινό άρθρο μας θα γνωρίσουμε, έναν από τους πιο δημιουργικούς, κατά τη γνώμη μου φωτογράφους, στον τομέα των μυστηρίων (γάμου-βάπτισης). Μα δεν είναι άλλος από τον Σπύρο Λίτσα!

Πρώτου όμως δούμε τι μας είπε, θα σας διηγηθώ πως εγώ τον γνώρισα.

Ήταν σχεδόν 3 χρόνια  αφ’ ότου είχα ξεκινήσει να ασχολούμαι με την τέχνη που μας ενώνει  και έψαχνα συνεχώς να δω έργα διαφόρων φωτογράφων, να μάθω την φιλοσοφία που χρησιμοποιούν αλλά και τις τεχνικές τους.

Μέσω μιας φωτογραφικής ομάδας που ήμουν μέλος , καθώς κοιτούσα τις αναρτήσεις το μάτι μου ‘έπεσε’ σε μια φωτογραφία του Σπύρου. Μου έκανε το κλικ που λέμε. 

Έτσι έψαξα να μάθω περισσότερα για εκείνον και φυσικά να εξερευνήσω την δουλειά του. Μου έκανε εντύπωση η φαντασία και η ηρεμία που πήγαζε από κάθε λήψη του.

Για όσους γνωρίζουν, τα μυστήρια στην Ελλάδα είναι δύσκολα για τους φωτογράφους. Υπάρχει πολύ άγχος αρκετό τρέξιμο, αδρεναλίνη, διότι έχεις αρκετά πράγματα να φωτογραφήσεις ώστε να μην χάσεις καμία απολύτως στιγμή, η όποια είναι μοναδική και ανεπανάληπτη για το ζευγάρι!

Στην δουλειά του Σπύρου όλα αυτά θάρρει κάνεις πως δεν υπάρχουν, αφού όλες του οι φωτογραφίες μοιάζουν να βγαίνουν από ένα παραμύθι…

Είναι ρομαντικές, εκπέμπουν μια ηρεμία, μια αίσθηση αγάπης, σεβασμού και άξιας για κάθε άνθρωπο!

Όλα τα παραπάνω ήταν αρκετά στο να με οδηγήσουν να τον γνωρίσω και να μιλήσω μαζί του και επειδή ο χαρακτήρας του αντανακλάται στη δουλειά του, σου εκπέμπει μια αίσθηση εμπιστοσύνης.

Ξεκινώντας την συζήτηση μας ήθελα να μάθω πληροφορίες για τον Σπύρο και τον ρώτησα τι τον ώθησε να ασχοληθεί με τη φωτογραφία.

«Με λένε Σπύρο Λίτσα είμαι 46 χρονών παντρεμένος με δυο παιδιά και μένω στον Ωρωπό.

Με τη φωτογραφία ασχολήθηκα από ανάγκη. Συγκεκριμένα η δουλειά μου ήταν οι ανακατασκευές-μετατροπές μοτοσυκλετών και η προσπάθεια να δείξω το έργο μου ήταν το εισιτήριο για τον κόσμο της φωτογραφίας. Ξεκίνησα λοιπόν να αποτυπώνω τις μοτοσυκλέτες που έφτιαχνα. 

Αυτό ήταν! Λίγους μήνες μετά παράτησα τις βίδες και τα γράσα και ασχολήθηκα αποκλειστικά με κλείστρα και διαφράγματα».

Σπύρο πως κατευθύνθηκες προς τα μυστήρια και για ποιο λόγο ;

«Ασχολήθηκα με τα μυστήρια (γάμοι και βαπτίσεις) αρχικά για λογούς βιοπορισμού αλλά κυρίως το είδα ως πρόκληση μιας και το είδος είναι πολύ απαιτητικό. Όσο πέρναγε όμως ο καιρός αυτό που με γοήτευε περισσότερο ήταν η ευκαιρία να είσαι μάρτυρας στις πιο ευτυχισμένες στιγμές ανθρώπων που μέχρι πρότινος δεν γνώριζες».

Σίγουρα είναι πολύ γοητευτικό να είσαι αποκλειστικός μάρτυρας στην πιο σημαντική στιγμή του ζευγαριού παρ όλα αυτά όμως δεν είναι και δύσκολο;

Έχει αρκετή πίεση.

Εσύ πως το βιώνεις όλο αυτό, πως το διαχειρίζεσαι ?

«Η πίεση στα μυστήρια είναι μεγάλη γιατί το ίδιο το μυστήριο είναι ένας ζωντανός οργανισμός με πολλούς αστάθμητους παράγοντες, ο καιρός, ο χώρος, η διάθεση των παρευρισκομένων είναι στοιχειά απρόβλεπτα. Πρέπει να μάθεις λοιπόν να είσαι ευέλικτος να εκμεταλλεύεσαι κάθε ευκαιρία που σου δίνεται, αλλά ταυτόχρονα να είσαι συνεχώς παρών σε όλα τα όμορφα απρόοπτα που θα συμβούν μπροστά στο φακό σου.

 Για να μειώσω αυτή την πίεση δουλεύω με συγκεκριμένο τρόπο.

Μιλώ πολύ με τα ζευγάρια μου, προσπαθώ να καταλάβω πράγματα γι’ αυτούς να βρω τις  ΄κοκκινες΄ γραμμές τους. Ελέγχω τους χώρους που θα γίνει το μυστήριο (σπίτι νύφης και γαμπρού, εκκλησία ,κτήμα δεξίωσης, next day location) κάνω ένα πλάνο της φωτογράφισης με χρόνους και φυσικά ένα πλάνο Β σε περίπτωση που κάτι δεν λειτουργήσει».

Άρα κατά τη γνώμη σου, ένας φωτογράφος μυστηρίων τι ακριβώς πρέπει να έχει ως προσόντα για να ανταπεξέλθει απέναντι στους πελάτες και στην φωτογράφηση;

«Ο φωτογράφος μυστηρίων πρέπει να συγκεντρώνει χαρακτηριστικά και δεξιότητες από πολλά ειδή φωτογραφίας.

 Πρέπει να γνωρίζει από φωτογραφία πορτραίτου ώστε να αποτυπώσει σωστά τους πρωταγωνιστές, να έχει κάνει φωτογραφία – ρεπορτάζ ώστε η ιστορία του να μην έχει κενά, να γνωρίζει macro photography για τα αξεσουάρ, environmental portrait για το εσωτερικό της εκκλησιάς και το nextday. Πάνω απ όλα όμως πρέπει να είναι ανθρωπινός και προσιτός ώστε να αποφορτίζει από το άγχος τα ζευγάρια».

Συμφωνώ απόλυτα με την τελευταία σου φράση είναι πολύ σημαντικό να προσέχουμε το χαρακτήρα μας. Όσον αφορά τον ίδιο τον κλάδο πως πιστεύεις θα εξελίχθη στην χωρά μας το επάγγελμα του φωτογράφου;

Θεωρείς πως πρέπει να αλλάξει κάτι;

«Η εξέλιξη της φωτογραφίας στη χωρά μας πιστεύω δεν διαφέρει από αυτήν σε οποιοδήποτε άλλο μέρος του κόσμου, ίσως με μια μικρή καθυστέρηση και σε μικρότερη κλίμακα πάντα.

 Η τεχνολογία σίγουρα επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό!

Οι mirorless, τα smartphones, η αναβίωση του φιλμ, 3D photography κτλ, δημιουργούν νέες τάσεις, μόδες, ανάγκες και καινούριες αγορές. Όλα αυτά κάνουν τη δουλειά μας ευκολότερη και ταυτόχρονα όμως πιο περιπλοκή.

Σήμερα πρέπει να κοπιάσεις περισσότερο ως φωτογράφος για να ξεχωρίσεις, παρ’ όλο που τα εργαλεία είναι περισσότερα  και καλυτέρα από το παρελθόν. Σε τελική ανάλυση όποια και αν είναι η εξέλιξη της φωτογραφίας πάντα θα υπάρχει ανάγκη για ιδιαίτερη μάτια, καλό φως, σωστό κάδρο και κυρίως το ”πιάσιμο” της στιγμής».

Η τεχνολογική εξέλιξη σαφώς έχει φέρει ευκολία στα χεριά μας απλά χρειάζεται ακριβώς αυτό που είπες νέες ιδέες και φαντασία.

Στους φωτογράφους που ετοιμάζονται να βγουν τώρα στην αγορά, θα πρότεινες τον χώρο των μυστηρίων;

«Φυσικά και θα πρότεινα στο νέο φωτογράφο να ασχοληθεί με τα μυστήρια, θέλω να ελπίζω όμως, να δω στο μέλλον να αναπτύσσονται και αλλά ειδή εξίσου, ώστε να μπορεί κάποιος να βιοποριστεί από αυτά.

Ακολουθώ εξαιρετικούς φωτογράφους στο εξωτερικό που ζουν από landscape photography, product photography, automotive photography κτλ κτλ.

Η αγορά στην Ελλάδα στην παρούσα φάση δεν ευνοεί κάτι τέτοιο παρ όλο που τα δείγματα από αυτά τα ειδή είναι εξαιρετικά από έλληνες φωτογράφους».

Αυτό Σπύρο μου θα ήταν ιδανικό… θεωρώ πως έχουμε  την στόφα και την φαντασία να επεκταθούμε και να βιοπορίζεται πλέον κάποιος φωτογράφος  από αλλά ειδή φωτογραφίας. Φτάνουμε στο τέλος την κουβέντας μας και θέλω να σε ρωτήσω κάτι σημαντικό.

Τι θα συμβούλευες τα νέα παιδιά που σκάφτονται να ασχοληθούν με την τέχνη της φωτογραφίας?

«Μια είναι η συμβουλή μου. Να φωτογραφίζουν όσο περισσότερο μπορούν, να δοκιμάζουν νέα πράγματα, να μην φοβούνται την αποτυχία και να αποσυνδέσουν την αποδοχή της δουλειάς τους από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Αν όλα αυτά συνδυαστούν με μελέτη δουλειάς άλλων φωτογράφων, παρατήρηση έργων τέχνης, πινάκων ζωγραφικής, αναζήτηση στο διαδίκτυο και εκπαίδευση του ματιού να βλέπει φωτογραφικά, ε τότε σύντομα οι κόποι τους θα ανταμειφθούν.

Υ.Γ  Ένα μεγάλο ευχαριστώ στο Νεσλεχανίδη Στρατό που με μόλυνε με την τρελά του!»

Σπύρο μου σε ευχαριστώ θερμά για την όμορφη κουβέντα μας . Εύχομαι να είσαι μάρτυρας σε όσο δυνατόν περισσότερα ζευγάρια και να μεταφέρεις την φαντασία σου στις πιο όμορφες και μοναδικές στιγμές τους.

Η κουβέντα με τον Σπύρο με έμαθε παράα πολλά πράγματα και χαίρομαι που τα μοιράζομαι μαζί σας. Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε πως ο Γάμος και η Βάπτιση είναι από τις πιο όμορφες και μοναδικές στιγμές στη ζωή του ανθρώπου και φυσικά ανεπανάληπτες.

Συνεπώς πρέπει να προσέχει κάθε ζευγάρι ποιον θα επιλέξει!

Άτομα σαν τον Σπύρο είναι  ιδανικά με προσωπικότητα επαγγελματισμό και χαρακτήρα.

Ραντεβού στο επόμενο άρθρο μου, εδώ στον Planetwebradio.gr

Ακούστε εδώ τον Χρήστο Λαρισαίο να μας συστήνει τον Σπύρο Λίτσα :


[There are no radio stations in the database]